F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari nazwało tegoroczny samochód F138

Nazwa wywodzi się od dwóch ostatnich cyfr bieżącego roku oraz liczby cylindrów silnika.
Mateusz Szymkiewicz, 30 stycznia 2013, wyświetlenia: 3815<< | lista | T- | T+ | >>
Tegoroczny bolid Ferrari zostanie nazwany F138.

Nazwa tegorocznej maszyny włoskiej stajni wywodzi się od dwóch ostatnich cyfr bieżącego roku oraz liczby cylindrów silnika, który zostanie umieszczony w bolidzie. Ekipa zaprezentuje F138 1 lutego w Maranello, a samochód zadebiutuje na torze cztery dni później podczas pierwszej tury przedsezonowych testów w Jerez.

Przez pierwsze trzy dni za kierownicą F138 będzie testował Felipe Massa, a następnie tegoroczną maszynę dostanie do dyspozycji na jeden dzień Pedro de la Rosa.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2019  Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari
16.01.2019  Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari
16.01.2019  Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
15.01.2019  Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
punksnotdead, 30.01.2013 11:59[!]
Ferrari lubi nazywać bolidy w sposób niełatwy do przewidzenia.
rno2, 30.01.2013 12:03[!]
Ale na przyszły rok nazwę już znamy - F166 (od pojemności 1.6 i 6 cylindrów). Podobnie było w 2006 r. kiedy weszły silniki V8 - F248.

Ciekawe czy będzie jakiś shakedown na torze Fiorano...
Bulasnick, 30.01.2013 12:09[!]
rno2 - mi się wydaję,że ta nazwa na rok 2014 to będzie zwyczajnie F2014 :]
Adakar, 30.01.2013 12:33[!]
@rno2
... nowe silniki wchodzą w 2014 roku kolego.
Nazwa bolidu Ferrari powinna więc brzmieć F146 w 2014

@Bulasnick
Ferrari odeszło od nazw F20XX na chwilę, by ... anyway. Ferrari ma pierdo... na punkcie nazw. Od 2009 roku mieliśmy 6 różnych koncepcji.
F60 - 60 lat w F1
F10 - rok 2010 i "nowy start" po masakrycznym sezonie 2009
150° Italia - bo Ford F super duty był dla Ferrari wzorem. 150- rocznica zjednoczenia Włoch.
F2012 - powrót do starego nazewnictwa z 2008 roku ...
F138 - i znowu zmiana ... rok + cylindry

W 2006 roku mieliśmy F248 (pojemność 2,4 l + cylindry) ... crejzi , crejzi
rno2, 30.01.2013 12:46[!]
@Adakar
Pisali o tym w F1 Racing, ze samochód z 2006 r. tak się właśnie nazywał ze względu na nowe silniki i że mają tą tradycję podtrzymywać przy debiucie nowych silników. To nie jest mój wymysł.
jpslotus72, 30.01.2013 13:38[!]
@Adakar
Cytat Adakar :
Ferrari ma [pip] na punkcie nazw.
Ale jest to skuteczne - widzisz, jaką dyskusje może to rozpętać... PR-u nigdy dość. Czy ktoś będzie podobnie dyskutował nad nazwami Force India, Saubera, a nawet McLarena?
Lukasz1234, 30.01.2013 14:21[!]
Lecz, czy jest sens nad takimi bzdetami dyskutować? Lepiej by się zajęli bolidem i tylko bolidem. Dziwi mnie, że pomimo ogromej kasy ładowanej w zespół + "Nieomylny" Alonso nie potrafia od kilku lat zgarnąć tytułu, ale to ich problem co z tak potężną kasą robią i ładują ją tam gdzie nie trzeba.
garo, 30.01.2013 14:50[!]
Chyba zrozumiałem ich logikę. Jak auto się udało to dodają tylko kolejny numer. A jak wyjdzie im gniot to chcą zaczarować rzeczywistość i wymyślaja nową nazwę. "Si, si. Auto było słabe bo nazwę nadaliśmy nieodpowiednią". To takie wloskie. :) PS. Może powinni nazwać RB9?
nickolas, 30.01.2013 16:53[!]
No propstu super - na Włochów zawsze można liczyć! Bez prodedur, reguły, logiki i potrzeby debatuja i zmieniają taki drobiazg jak symbol, niemal rok w rok!

Nie wiem jak wy, ale ja się cieczę. F+rok to nudna nazwa, a poza tym czyż to nie fajna sprawa że trzeba trochę pogoglować, choćby we własnej głowie, aby rozszyfrować taką nazwę/symbol sprzed lat?
Simi, 30.01.2013 17:14[!]
@Lukasz1234
Cóż, problemem są ludzie. Sam kierowca, mimo iż najlepszy w stawce sam nic nie zrobi. Kasa jest, zapał i pasja też, ale brakuje kluczowych postaci. Wydaje mi się, że nie jest to najlepiej zarządzany zespół. Po prostu. Ale może jeszcze się odrodzą, głęboko w to wierzę.
IceMan11, 30.01.2013 17:41[!]
@Simi
Kluczowych postaci od czego?
Mieli w sezonie 2012 świetne strategie, pitstopy i kierowcę (a w końcówcę nawet kierowcÓW).
Brakowało tylko bolidu, a ten robiony nawet przez najlepszych może się nie udać.

Że nie jest dobrze zarządzany to akurat widać po zatrudnieniu Pedro... ;D
Simi, 30.01.2013 19:23[!]
@IceMan11
No, może masz rację. Oby ;)
Ale jakoś do tej pory miałem wrażenie, że nie ma tam takich postaci, które budują potęgę Red Bulla, albo działają w McLarenie. Brakowało tylko bolidu? A może aż ;) Teoretycznie, już od 2009 ten "właściwy" bolid nie przychodzi, choć fakt jest taki, że bolidy na 2010 i 2012 (przez jakiś czas) złomami nie były ;)
THC-303, 30.01.2013 20:24[!]
Cytat :
Jak auto się udało to dodają tylko kolejny numer. A jak wyjdzie im gniot to chcą zaczarować rzeczywistość i wymyślaja nową nazwę.

No to nieprędko dodadzą tylko kolejny numer ;)
Sir Wolf, 30.01.2013 20:32[!]
Powala mnie konsekwencja w nazewnictwie bolidów Ferrari.
IceMan11, 30.01.2013 21:37[!]
@Simi
Wiem, że bolid to podstawa, ale powiedzmy sobie szczerze. W 2011 Alonso nie jeździł na takim poziomie jak w 2012 (już jeden czynnik poprawiony), pitstopy mieli fatalne, a w tym świetne (kolejny czynnik na plus), startegie mieli dobre, ale w 2012 byli pod tym względem jeszcze lepsi (kolejny ważny czynnik i kolejny poprawiający ich formę). Nawet Massa dobrze jeździł od połowy sezonu, czego w 2011 nie można było zobaczyć. Zostaje tylko bolid, który co roku jest loterią, ale... Moim zdaniem i on został poprawiony względem sezonu 2011. Wystarczy spojrzeć na różnice dzielące ich od czołówki.

Powoli wychodzą na prostą, więc jako takie zarządzanie tam jest ;P
Gdyby nie zatrudnili Pedro napisałbym nawet, że z Ferrari jest już wszystko ok ;D
Simi, 30.01.2013 22:36[!]
@IceMan11
Bez wątpienia, 2012 to duża poprawa względem sezonu poprzedniego. Co prawda w 2011, Alonso też ze zdumiewającą skutecznością dojeżdżał na podium, ale bezsprzecznie, w roku 2012 jeździł na jeszcze wyższym poziomie. Tak samo jak piszesz, podobnie było z bolidem. W zasadzie, jak słusznie wymieniłeś, praktycznie każdy czynnik był w minionym roku lepszy niż w 2011, ale niekoniecznie musi się to przekładać na 2013. Rok 2010 też był krokiem w przód w porównaniu do 2009, ale już 2011 był gorszy od 2010.
Angulo, 31.01.2013 09:28[!]
Mam nadzieję, że Ferrari wreszcie będzie miało pecha, jak McLaren w ostatnich kilkunastu latach.
jorge30, 31.01.2013 09:36[!]
tradycją w Ferrri jest nazewictwo od pojemości i liczby cylindrów. Inne sposoby są odstępstwem - fakt - częstym, za to jest ciekawie.
L00Kass, 31.01.2013 14:54[!]
Śmieszne logo- pasowałoby do nowego Lotusa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca