F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marussia poszukuje nowego dostawcy silników na sezon 2014

Zdaniem ekipy, z końcem tego roku Cosworth opuści Formułę 1.
Mateusz Szymkiewicz, 27 lutego 2013, wyświetlenia: 2059<< | lista | T- | T+ | >>
Marussia potwierdziła, że obecnie poszukuje nowego dostawcy jednostek napędowych na sezon 2014.

Stajnia z Banbury jako jedyna w stawce będzie korzystać z silników Coswortha w sezonie 2013. Dyrektor sportowy Marussi – Graeme Lowdon, potwierdził podczas Forum Fanów FOTA, że jego ekipa poszukuje nowego dostawcy silników, po tym, jak jego zdaniem Cosworth wycofa się wraz z końcem tego roku z Formuły 1.

„Rozumiem, że w 2014 roku nie będzie Coswortha z nowym silnikiem” – powiedział Lowdon. „Oczywiście nie jestem pracownikiem Coswortha, ale tak to rozumiem. Wkrótce będziemy mieli tylko trzech dostawców – Ferrari, Mercedesa i Renault”.

Oprócz Marusii, niepewna sytuacja odnośnie jednostek napędowych jest także w Force India, Sauberze oraz Toro Rosso. Hinduska ekipa jest w ostatnim czasie łączona z Ferrari, stajnia z Hinwil z Mercedesem, a juniorski zespół Red Bulla z Renault, które jest skłonne dostarczać swoje motory aż pięciu zespołom. „Dla mnie pięciu klientów jest zdecydowanym maksimum, jeśli powrócimy do trzech-czterech, to będę szczęśliwy. Byliśmy bardzo spokojni przy trzech zespołach pod względem pomocy oraz wykonywania naszych obowiązków jak należy” – oznajmił Jean-Michel Jalinier, szef Renault Sport F1.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2016  Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1
22.02.2015  McLaren chciał utworzyć swój drugi zespół?
21.02.2015  Horner docenia starania Manora w walce o powrót do F1
20.02.2015  Manor zapewnił sobie dostawy silników Ferrari
20.02.2015  Manor wyjdzie spod kontroli administratora
Tagi:
Marussia
Cosworth
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 27.02.2013 21:02[!]
Jeśli potwierdzą się pogłoski o tym, że Honda tworzy silnik na 2014 rok, to spekulacje o tym kto wystartuje z jakim silnikiem mogą okazać się najciekawszą częścią najbliższego sezonu ogórkowego.
Simi, 27.02.2013 21:16[!]
Force India raczej nie pojedzie z Ferrari - podobno Adrian Sutil został ich drugim kierowcą na sezon 2013.
Mahilda111, 27.02.2013 21:21[!]
Honda jakby miała wrócić do F1, to moim zdaniem tylko i wyłącznie jako dostawca McLarena.
Anderis, 27.02.2013 21:24[!]
Co nie skreślałoby z automatu opcji dostawy silników przy okazji komuś innemu. Tak mi się widzi, że skoro Marussia korzysta z technologii McLarena, to McLaren-Honda mógłby za sobą "pociągnąć" Marussia-Honda.
Simi, 27.02.2013 21:29[!]
Marzyłbym o powrocie układu McLaren-Honda. Byłoby to jak najbardziej sympatyczne. Pamiętajmy tylko, że nie tak dawno temu McLaren zaprzeczał podobnym plotkom. Cóż, musimy poczekać - wówczas zobaczymy co się stanie. Ale silniki mogą odgrywać dość ważną rolę...także w sezonie ogórkowym ;))
pawlos, 27.02.2013 21:47[!]
Trochę przymało tych dostawców silników zostanie;/ Bo raczej nie mam wątpliwości, że Cosworth odejdzie na tę chwilę z F1. Mogłaby ta Honda powrócić.
SirKamil, 27.02.2013 21:54[!]
Lotus-Honda, Williams-Honda, McLaren-Honda

Wszystko brzmi zacnie. Byle nie wciskali do kokpitów jakichś japońskich łamag.
THC-303, 27.02.2013 22:18[!]
Cytat :
Byle nie wciskali do kokpitów jakichś japońskich łamag.

A to jakaś różnica kto wciśnie Marussi łamagę do kokpitu? :P W czym Japończyk będzie gorszy od Chiltona?

Natomiast McLaren czy Lotus to za duży kaliber żeby wcisnąć tam kolejnego Taku czy Satoru.
Krauza, 27.02.2013 22:46[!]
A co z tym Pure?
pablonzo, 27.02.2013 22:52[!]
@Krauza
Pure zawiesiło działalność, a projekt upadł(dokładnie nie pamiętam)... był nawet news na f1wm.
Osobiście wolałbym aby Cosworth pozostał w grze. Jakby nie patrzeć to również jest legenda, a mogą wypaść z gry tylko przez to, że ostatnimy laty robili słabe silniki co przeniosło się na małą ilość klientów...A to z kolei przeniosło się na brak kasy potrzebnej do rozwoju silnika V6 TURBO.
THC-303, 27.02.2013 23:06[!]
Cytat :
mogą wypaść z gry tylko przez to, że ostatnimy laty robili słabe silniki co przeniosło się na małą ilość klientów

o_O
Właśnie to jest zjawisko jak najbardziej pozytywne! Żadnej polityki, żadnej ingerencji FIA, żadnego gadania o ekologii, cięciu kosztów, użyteczności technologii w seryjnie produkowanych samochodach - nic z tych rzeczy. Po prostu zrobili gorszy silnik to wypadają, naturalna konkurencja będąca podstawą powodzenia (lub nie jeśli nie dotrzymuje się kroku rywalom) każdego biznesu we współczesnym świecie. Nie rozumiem jak można uważać za mało istotny powód do wypadnięcia z gry bycie słabszym od reszty?
SirKamil, 27.02.2013 23:35[!]
Cytat THC-303 :
Natomiast McLaren czy Lotus to za duży kaliber żeby wcisnąć tam kolejnego Taku czy Satoru.
Oby. Dzisiejszym Kazukim jest Kamui. Znacznie lepsze wydanie, ale w gruncie rzeczy i tak do d... bo wynik przywozi raz na dziesięć wyścigów.
Dante, 27.02.2013 23:38[!]
@pablonzo - A to przepraszam kogo jest wina, że zrobili słaby silnik? Zespołów? Kierowców? Kibiców? Są sami sobie winni - zadziałały prawa wolnego rynku i złe decyzje w końcu wyszły na wierzch. To samo tyczy się wielu zespołów a nawet samych kierowców, którzy przez złe decyzje albo nawet nieprzewidziany rozwój wydarzeń pogrążyli swoją karierę.
Yurek, 27.02.2013 23:57[!]
No to Honda wraca do F1, jak kiedyś dostarcza silniki Lotusowi, i jak za starych dobrych czasów będziemy widzieć w Lotusie Piqueta i Nakajimę. Myślę, że @SirKamil byłby wniebowzięty ;)
SirKamil, 28.02.2013 00:32[!]
Cytat :
będziemy widzieć w Lotusie Piqueta i Nakajimę

http://1.bp.blogs...l+funny+cry+baby.png

Co do Coswortha, ich V8 było jednym z najlepszych silników na starcie w 2006, niestety leżenie 3 lata na półce w trakcie intensywnego rozwoju konkurencji nie zrobiło mu dobrze.
Adam2iak, 28.02.2013 08:45[!]
Może Ferrari wciśnie Bianchiego do Maruśki w zamian za zniżkę na silniki? :P
Kamikadze2000, 28.02.2013 14:36[!]
Silnik Cosworth już na początek daje im stratność względem reszty. Nie zdziwiłbym się, gdyby dostawali silniki od Merca. FI weźmie Ferrari. Tak to widzę. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca