F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Australii: Vettel na czele w pierwszym treningu

Prezentujemy opis i wyniki pierwszej sesji treningowej nowego sezonu.
Nataniel Piórkowski, 15 marca 2013, wyświetlenia: 10458<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel odnotował najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji treningowej przed inaugurującym sezon 2013 Grand Prix Australii, wyprzedzając dwójkę zawodników Ferrari: Felipe Massę i Fernando Alonso.

Jako pierwszy na torze pojawił się Daniel Ricciardo, pociągający za sobą na okrążenie instalacyjne resztę kierowców. Czasu nie marnował jednak Williams, który już na samym początku nałożył na tylne partie bolidu Fina farbę badającą przepływ powietrza.

Zgodnie z zapowiedzią, stajnia z Grove badała korzyści płynące z dwóch alternatywnych pakietów aerodynamicznych, zbierając dane, pozwalające na podjęcie decyzji dotyczącej stosowania jednego z nich przez dalszą część wyścigowego weekendu.

Podstawowe i szybko rzucające się zmiany, jakie wypatrzył reporter telewizji Sky, Ted Kravitz to w przypadku Mercedesa poprawki lotki tylnego skrzydła. Red Bull przywiózł do Australii delikatnie zmieniony profil wydechu. McLaren jeździł po torze z drobnymi zmianami w obszarze dyfuzora i podłogi samochodu, natomiast Ferrari porównywało w bolidach Alonso i Massy dwie różne pokrywy silnika. Sprzyjającym czynnikiem była pogoda. Temperatura powietrza oscylująca w okolicach dwudziestu stopni Celsjusza oraz minimalne zachmurzenie stanowiły dla inżynierów niemałe błogosławieństwo.

Jak zwykle na ulicznych torach, bardzo długo musieliśmy czekać na pierwsze pomiarowe okrążenia. Kierowcy z czołówki wyraźnie zwlekali z przejechaniem szybszego kółka, czekając na to, aż ci ze słabszych stajni nałożą na niego trochę gumy poprawiającej przyczepność – doskonałym przykładem był Fernando Alonso, który na kółko instalacyjne wyjechał dopiero dwadzieścia minut po rozpoczęciu treningu. Pierwszy czas pojawił się na około pięćdziesiąt minut przed końcem sesji. Należał do Ricciardo i oscylował w granicach 1:35 sek. Wkrótce w tabeli dołączyli do niego Vergne (1:36 sek) oraz Bianchi (1:34 sek). Poziom pracy na torze zaczął nabierać rumieńców.

Po kilku minutach rezultaty spadły do poziomu 1:30 sek, a ze swych garażów zaczęli wyjeżdżać kolejni kierowcy. Dość niemrawo swe pierwsze kilometry pokonywali nowi kierowcy Caterhama. Pic odnotował 1:43 sek, a van der Garde tylko 1:46. Francuz szybko zszedł jednak na 1:33,317, wskakując w klasyfikacji przed Chiltona. Gwoli przypomnienia, od tego sezonu kierowcy nie mają już pełnej dowolności w stosowaniu DRS i mogą używać go wyłącznie wyznaczonych ku temu strefach. Te z kolei nie zmieniły się od ubiegłego roku i wciąż biegną po prostej startowej i pomiędzy zakrętami 2/3.

Swój wielki moment zaliczył Gutierrez, który o mały włos nie stracił na dobre kontroli nad samochodem wyjeżdżając zbyt szeroko poza tor w szybkim, prawym zakręcie numer pięć. Skończyło się jednak wyłącznie na strachu i wyrwaniu kilku kępków trawy. Na pół godziny przed wywieszeniem flagi w szachownicę, na torze zaczęło pojawiać się więcej kierowców ze ścisłej czołówki. Uzyskanie dobrego czasu stanowiło momentami trudne zadanie z powodu dużego ruchu i wkradających się błędów.

Dokładnie trzydzieści minut przed końcem sesji na pierwsze miejsce wskoczył Fernando Alonso (1:29,547 sek), pobijając rezultat ustanowiony wcześniej przez Kimiego Raikkonena. Dosłownie kilka sekund później na trzecie miejsce awansował Massa. Nieco w tyle pozostawali kierowcy McLarena. Button piastował ósme, a Perez jedenaste miejsce. Trudno jednak było tu mówić o jakiejkolwiek atmosferze nerwowości, szczególnie iż niewiele lepszymi czasami mogli pochwalić się zawodnicy Red Bulla, mający za sobą bardzo udany etap zimowych przygotowań.

Standardowo w pierwszym treningu nikt nie zdecydował się na wyjazd na supermiękkiej mieszance. Królowała oznaczona białym kolorem pośrednia, dająca stabilniejsze czasy przy jednoczesnej mniejszej degradacji. Na piętnaście minut przed końcem sesji na czele znajdował się Vettel z czasem 1:27,211 sek, co oznaczało, iż pobito czas, jaki rok temu w pierwszym treningu na Albert Park odnotował Jenson Button. Należy wziąć jednak sporą poprawkę na fakt, że warunki panujące w ten piątek w Melbourne są nieporównywalnie lepsze, a nawierzchnia toru nie nosił żadnych znamion opadów. Za Niemcem trzymali się Alonso i Massa, a dalej Hamilton oraz Webber. Optymizmem napawała forma Sutila, który zajmował ósme miejsce ze stratą ośmiu dziesiętnych sekundy do lidera.

Ciężką chwilę przeszedł Massa, który powtórzył schemat mało bezpiecznego wyjazdu Gutierreza, wpadając na trawę także w kolejnym zakręcie. Przed wirażem numer siedem szybko pojawiły się flagi mówiące o śliskiej nawierzchni, jednak inżynier Raikkonena szybko poinformował go, że chodzi o zalegający na torze żwir, a nie olej. Im bliżej do końca, tym kierowcy bardziej walczyli z tyłem swych samochodów, co sygnalizowało wyraźnie pogarszającą się przyczepność. Prawdopodobnie mieszanka tych dwóch czynników doprowadziła do niegroźnego wypadnięcia z toru di Resty w zakręcie nr 5.

Czołówka tabeli uległa jedynie kosmetycznym zmianom. Na czele znajdował się Vettel z czasem 1:27,211, dalej z minimalną stratą Massa oraz Alonso. Czwarty Hamilton tracił do kierowcy Red Bulla około trzech dziesiętnych sekundy, nieco mniej niż piąty Webber wyprzedzający Raikkonena. Drugi piątkowy trening rozpocznie się o godzinie 6:30 czasu polskiego. Zapraszamy do śledzenia dalszych losów inaugurującego sezon weekendu w Melbourne z Wyprzedź Mnie!

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:27,211--16
2.4Felipe MassaFerrari F1381:27,2890,0780,07817
3.3Fernando AlonsoFerrari F1381:27,5470,3360,25816
4.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:27,5520,3410,00518
5.2Mark WebberRed Bull RB91:27,6680,4570,11618
6.7Kimi RaikkonenLotus E211:27,8770,6660,20917
7.9Nico RosbergMercedes F1 W041:28,0130,8020,13617
8.15Adrian SutilForce India VJM061:28,4261,2150,41319
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:28,4401,2290,01419
10.8Romain GrosjeanLotus E211:28,5201,3090,08015
11.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:28,5971,3860,07719
12.11Nico HulkenbergSauber C321:28,7861,5750,18919
13.14Paul di RestaForce India VJM061:28,9101,6990,12418
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:29,4432,2320,53320
15.17Valtteri BottasWilliams FW351:29,9282,7170,48519
16.12Esteban GutierrezSauber C321:30,2032,9920,27517
17.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:30,7293,5180,52617
18.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:30,9693,7580,24019
19.22Jules BianchiMarussia MR021:31,2634,0520,29424
20.23Max ChiltonMarussia MR021:32,1764,9650,91323
21.20Charles PicCaterham CT031:32,2745,0630,09821
22.21Giedo van der GardeCaterham CT031:32,3885,1770,11418
107% najlepszego czasu: 1:33,316

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Albert Park

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 15.03.2013 22:49[!]
@TheStig - a co powiesz na drugi trening?? ;)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca