F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.12.2018

Domenicali: Powrót Alonso do Formuły 1 z Ferrari byłby możliwy

Verstappen zadowolony z zatrudnienia Gasly'ego przez Red Bulla

Renault będzie pracować nad nowym bolidem podczas przerwy świątecznej

Komentarze Vettela na temat powrotu nie robią wrażenia na Kubicy

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespół McLaren przedstawił nowy bolid

Marek Roczniak, 19 stycznia 2002, wyświetlenia: 1638<< | lista | T- | T+ | >>
Na hiszpańskim torze Catalunya odbyła się prezentacja nowego bolidu zespołu McLaren – MP4-17. Bolid ten jest ewolucją zeszłorocznej, zaprojektowanej od zera konstrukcji. Do takiego rozwiązania skłoniły grupę inżynierów pod dowództwem Adriana Newey'a niewielkie zmiany w regulaminie technicznym FIA na sezon 2002, dzięki czemu mogli się oni właśnie skupić na ulepszeniu istniejącej konstrukcji. Na pierwszy rzut oka nowy bolid różni się od swojego poprzednika głównie budową przedniego zawieszenia oraz tylnej części karoserii. Samochód ten będzie napędzany zupełnie nowym silnikiem Mercedes-Benz F0110M, zaprojektowanym i skonstruowanym przez firmę Ilmor Engeenering.

Największą zmianą w stosunku do poprzedniego sezonu, która najprawdopodobniej będzie miała znaczący wpływ na osiągi, jest zmiana dostawcy opon z Bridgestone na Michelin. Oprócz tego zmianie uległ również skład kierowców, którzy będą reprezentowali barwy zespołu McLaren w sezonie 2002. Dwukrotnego mistrza świata – Mikę Hakkinena zastąpił inny fiński kierowca, który w zeszłym sezonie zadebiutował w wyścigach Formuły Jeden – Kimi Raikkonen. Młody Fin ma już za sobą pierwsze testy za kierownicą zeszłorocznego bolidu MP4-16, podczas których uzyskiwał nawet lepsze czasy od kierowcy, który już siódmy rok z rzędu jeździ w barwach stajni z Woking – Davida Coultharda. Różnica pomiędzy obydwoma kierowcami była jednak minimalna.

Po zakończeniu oficjalnej części prezentacji kierowca testowy zespołu – Alexander Wurz na oczach zaproszonych gości i przedstawicieli prasy pokonał kilka okrążeń toru Catalunya w nowym bolidzie. W niedzielę (20 stycznia) David Coulthard będzie miał okazję przetestować bolid MP4-17, natomiast pełne testy tego samochodu rozpoczną się w połowie przyszłego tygodnia i wtedy także Kimi Raikkonen zapozna się z nową konstrukcją.

W poprzednim sezonie zespół McLaren nękały różnego rodzaju problemy techniczne, częściowo związane z wprowadzeniem przed Grand Prix Hiszpanii systemów kontroli trakcji i startu (traction control oraz launch control), przez co niejednokrotnie już na starcie przynajmniej jeden bolid z tej stajni był eliminowany z walki. Mimo to David Coulthard do pewnego momentu rywalizował z Michaelem Schumacherem o tytuł mistrzowski, jednak niezawodność bolidów Ferrari wzięła w końcu górę i Szkot został tylko wice-mistrzem, co jest i tak największym osiągnięciem jak do tej pory w karierze tego kierowcy. Jeśli w przyszłym sezonie nowy bolid będzie bardziej niezawodny, to jest szansa na nawiązanie walki z włoską stajnią, chociaż nie należy zapominać również o zespole Williams, który już w sezonie 2001 sprawił kilka niespodzianek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2018  Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie
12.12.2018  Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla
11.12.2018  Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena
01.12.2018  Sainz: Mam wiele do przeanalizowania po testach z McLarenem
27.11.2018  Alonso wystartuje w Daytona 24h i Indy 500 współpracując z markami GM
Tagi:
McLaren
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca