F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zespół McLaren przedstawił nowy bolid

Marek Roczniak, 19 stycznia 2002, wyświetlenia: 1669<< | lista | T- | T+ | >>
Na hiszpańskim torze Catalunya odbyła się prezentacja nowego bolidu zespołu McLaren – MP4-17. Bolid ten jest ewolucją zeszłorocznej, zaprojektowanej od zera konstrukcji. Do takiego rozwiązania skłoniły grupę inżynierów pod dowództwem Adriana Newey'a niewielkie zmiany w regulaminie technicznym FIA na sezon 2002, dzięki czemu mogli się oni właśnie skupić na ulepszeniu istniejącej konstrukcji. Na pierwszy rzut oka nowy bolid różni się od swojego poprzednika głównie budową przedniego zawieszenia oraz tylnej części karoserii. Samochód ten będzie napędzany zupełnie nowym silnikiem Mercedes-Benz F0110M, zaprojektowanym i skonstruowanym przez firmę Ilmor Engeenering.

Największą zmianą w stosunku do poprzedniego sezonu, która najprawdopodobniej będzie miała znaczący wpływ na osiągi, jest zmiana dostawcy opon z Bridgestone na Michelin. Oprócz tego zmianie uległ również skład kierowców, którzy będą reprezentowali barwy zespołu McLaren w sezonie 2002. Dwukrotnego mistrza świata – Mikę Hakkinena zastąpił inny fiński kierowca, który w zeszłym sezonie zadebiutował w wyścigach Formuły Jeden – Kimi Raikkonen. Młody Fin ma już za sobą pierwsze testy za kierownicą zeszłorocznego bolidu MP4-16, podczas których uzyskiwał nawet lepsze czasy od kierowcy, który już siódmy rok z rzędu jeździ w barwach stajni z Woking – Davida Coultharda. Różnica pomiędzy obydwoma kierowcami była jednak minimalna.

Po zakończeniu oficjalnej części prezentacji kierowca testowy zespołu – Alexander Wurz na oczach zaproszonych gości i przedstawicieli prasy pokonał kilka okrążeń toru Catalunya w nowym bolidzie. W niedzielę (20 stycznia) David Coulthard będzie miał okazję przetestować bolid MP4-17, natomiast pełne testy tego samochodu rozpoczną się w połowie przyszłego tygodnia i wtedy także Kimi Raikkonen zapozna się z nową konstrukcją.

W poprzednim sezonie zespół McLaren nękały różnego rodzaju problemy techniczne, częściowo związane z wprowadzeniem przed Grand Prix Hiszpanii systemów kontroli trakcji i startu (traction control oraz launch control), przez co niejednokrotnie już na starcie przynajmniej jeden bolid z tej stajni był eliminowany z walki. Mimo to David Coulthard do pewnego momentu rywalizował z Michaelem Schumacherem o tytuł mistrzowski, jednak niezawodność bolidów Ferrari wzięła w końcu górę i Szkot został tylko wice-mistrzem, co jest i tak największym osiągnięciem jak do tej pory w karierze tego kierowcy. Jeśli w przyszłym sezonie nowy bolid będzie bardziej niezawodny, to jest szansa na nawiązanie walki z włoską stajnią, chociaż nie należy zapominać również o zespole Williams, który już w sezonie 2001 sprawił kilka niespodzianek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.02.2019  Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów
15.02.2019  Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena
15.02.2019  Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018
14.02.2019  McLaren zaprezentował bolid MCL34
14.02.2019  Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem
Tagi:
McLaren
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca