F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Heikki Kovalainen kierowcą rezerwowym Caterhama

Fin pojedzie w pierwszych treningach przed GP Bahrajnu i Hiszpanii.
Dawid Pytel, 17 kwietnia 2013, wyświetlenia: 3877<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Caterham ogłosił, że Heikki Kovalainen powraca do zespołu jako kierowca rezerwowy.

Fin zabierze się do pracy pełną parą i zobaczymy go na torze podczas pierwszych treningów przed GP Bahrajnu i Hiszpanii.

Zespół chce wykorzystać doświadczenie Kovalainena podczas sprawdzania poprawek mających umożliwić Caterhamowi wyprzedzenie Marussi, która podczas trzech pierwszych wyścigów tego sezonu spisywała się wyraźnie lepiej.

Heikki Kovalainen przyznał, że cieszy się z powrotu za kierownicę bolidu. „To oczywiście wspaniała wiadomość, że będę jeździł w Bahrajnie i Hiszpanii, więc nie mogę się doczekać powrotu do pracy i pomocy zespołowi” – powiedział Fin. „Wezmę udział w pierwszych treningach, aby ocenić nowe części, które przywieziemy na te wyścigi, jak również będę blisko pracował z kierowcami wyścigowymi oraz, by wycisnąć maksimum z nowego pakietu. Tony, Cyril i ja rozmawialiśmy o podjęciu przeze mnie tej roli od dłuższego czasu, więc dobrze jest w końcu móc ogłosić w jaki sposób będę pomagał zespołowi w 2013 roku. Fizycznie jestem gotów powrócić do samochodu i wiem, że moje doświadczenie może dać ekipie kilka nowych pomysłów i opcji odnośnie ustawień i strategii. Nie mogę się doczekać powrotu do pracy!”

Cyril Abiteboul, szef zespołu, dodał: „Heikki powraca na tor i witamy go ponownie z zachwytem. Posiada sześć lat doświadczenia z F1, więc idealnie pasuje do tego, by zapewnić nam obiektywny wgląd w różne typy konfiguracji, które będziemy testować, jak i również dać nam obiektywne spojrzenie odnośnie tegorocznych opon w porównaniu z zeszłorocznymi. Inwestowaliśmy w Heikkiego przez pierwsze trzy sezony naszej rywalizacji, więc niewykorzystanie jego cennego doświadczenia byłoby stratą. Ponieważ F1 to sport zespołowy, pomoże również Charlesowi Pikowi i Giedo van der Garde, którzy wykonują dobrą robotę w pierwszych miesiącach z zespołem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.01.2017  Kovalainen kontaktował się z Williamsem w sprawie posady na sezon 2017
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
29.08.2014  Heikki Kovalainen przetestował BMW M4 DTM
25.08.2014  Kovalainen przetestuje samochód DTM
29.04.2014  Kovalainen dołączy do Mercedesa?
Tagi:
Kovalainen H.
Caterham

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Szkot, 18.04.2013 07:47[!]
Fajnie że wraca... mimo iż miał już swoje 5 min. w F1 jako potencjalny kolejny "Flying Finn" w McLaren'ie. Moim zdaniem miał szansę być lepszym od HAM'a w 2008 (MAL i BAH to potwierdziły), ale chyba coś się chyba z nim stało po wypadku na Catalunyi i nawet późniejsze PP w GBR i wygrana w HUN nie przesłoniły tego faktu.
akkim, 18.04.2013 10:04[!]
@MairJ23
Dzięki. Również pozdrawiam i jak to mówią:
Rób to, co lubisz, a nie będziesz musiał pracować ;))
Kamikadze2000, 18.04.2013 10:22[!]
@Szkot - przede wszystkim postawili na Hamiltona. TO był największy ból Fina.
ROOK, 18.04.2013 10:32[!]
. Heikki ma za zadanie obiektywnie sprawdzić, kto naprawdę jest w tym roku najsłabszy w stawce F1 – bolid Caterhama, czy ich załoga… ;-)

. A bardziej na poważnie – to jest całkiem niezłe rozwiązanie dla kierowcy, który nie przyprowadza ze sobą „grubych” sponsorów, na tę chwilę jedyne możliwe. Znowu pokręci się po padoku, przypomni o sobie wszystkim „świętym” F1, więc gdy zdarzy się nagła potrzeba, to będzie pierwszym w kolejce do wskoczenia na siedzenie kierowcy wyścigowego – i to wcale niekoniecznie tylko w Caterhamie (jak kiedyś DLR).

. No a jak jeszcze zacznie bić w treningach pozostałą trójkę o pół sekundy przy okazji mówiąc coś w rodzaju, iż program testowy i piątkowy brudny tor nie pozwala wykrzesać pełni możliwości z bolidu, to jeszcze się okaże, czy w przyszłym sezonie znów zobaczymy tylu cienkich pay-driverów. :)
Szkot, 18.04.2013 10:46[!]
@Kamikadze2000 Owszem, w dużej mierze zgadzam się, wydaje mi się jednak że KOV miał szansę pokazać team'owi iż jest szybszy od HAM'a.
katinka, 18.04.2013 11:58[!]
Trochę się dziwię, że Fin wrócił do zespołu, który go nie chciał i tak potraktował, ale F1 jest chyba życiem tych kierowców. Jeśli Caterham ma problemy z kasą, to nie wydaje mi się, aby Heikki przez 2 treningi jakoś przyspieszył ten zielony bolid, a zwłaszcza, że w ciągu tych 3 lat tez to się nie bardzo udało. Ale jego doświadczenie, znajomość torów i ustawień na pewno może być pomocne dla Pica i Van der Garde.

@Kamikadze2000, a mi się wydaje, że oprócz tego co mówisz, największym bólem tego Fina, było to, że nie potrafił wykorzystać swojej szansy w jednym z najlepszych zespołów w stawce. Kovalainen to dobry kierowca, ale nie taki z najwyższej półki, a te lepsze zespoły jakoś nigdy nie biły się o niego.
Myślę, że nie można tak wszystkiego tłumaczyć, wszystkich porażek innych kierowców w McLarenie tym, że bo bolid był pod Hamiltona i zespół, wkurza mnie to ;P Bo od kiedy Whitmarsh został szefem Maka nie było to już tak oczywiste jak za Rona Dennisa. Zresztą Alonso sobie tam radził świetnie, ale to chyba nikogo nie dziwi. A teraz popatrz, masz w McLarenie to co zawsze chciałeś, zespół jest dla Buttona i bolid też pod niego, nawet gdzieś napisałeś, że w/g jego wskazówek i...? Pozdr :)
Yurek, 18.04.2013 13:16[!]
@katinka - przypomniała mi się sytuacja z zamierzchłych czasów. Stirling Moss jest powszechnie uznawany za najlepszego kierowcę, który nie zdobył tytułu. W połowie lat 50. jeździł z Fangio w bezkonkurencyjnym Mercedesie i tytułu nie zdobył, ale czy można powiedzieć, że nie wykorzystał danej mu szansy?... Brytyjczyk wiedział, że w Mercedesie absolutnym numerem 1 jest Fangio i wiedział, że nie ma nic do gadania. Zachowując wszelkie proporcje (wszak Kovalainen nie osiągnął tyle co Moss), chyba podobnie było w McLarenie. Heikki nie wykorzystał szansy, bo nie mógł tego zrobić. Potrzebowali kierowcy numer 2 i Fin był idealny. Pozdrowienia :)
katinka, 18.04.2013 14:51[!]
@Yurek, ale skąd wiesz, że wtedy w Mercu w tych latach 50-tych było jakieś faworyzowanie czy coś, a nie to, że po prostu Argentyńczyk był szybszy i lepszy od Stirlinga Mossa? To był nowy bolid i pierwszy sezon w F1 Mercedesa jako zespołu dla obu tych kierowców. Chyba nie na darmo Fangio został uznany za najlepszego kierowcę wszech czasów i to, że zdobył 4 tytuły mistrza świata F1 w 4 różnych zespołach też chyba mówi samo za siebie jakim był kierowcą... najlepszym.
Cytat :
Heikki nie wykorzystał szansy, bo nie mógł tego zrobić.

Nie mógł bo??? Alonso w Maku jakoś mógł...;) Tak jak i chyba Barichello jeżdżąc z Schumim w Ferrari potrafił wygrywać wyścigi i często stawać na podium, przeważnie był blisko Michaela. Więc wydaje mi się, że i Kovalainen mógł się pokazać z jeszcze lepszej strony w McLarenie, a nie wykorzystał szansy. Pozdr ;)
Yurek, 18.04.2013 15:13[!]
@katinka - Moss mówił o tym, nawet w F1 Racing ostatnio.
Cytat katinka :
Nie mógł bo??? Alonso w Maku jakoś mógł...;)

Nie ta półka kierowców, no i Alonso przychodził jako MŚ.
Cytat katinka :
Tak jak i chyba Barichello jeżdżąc z Schumim w Ferrari potrafił wygrywać wyścigi i często stawać na podium, przeważnie był blisko Michaela.

Był dość daleko, a i wygrywanie takim F2002 sztuką nie było. Pozdro :)
katinka, 18.04.2013 15:43[!]
@Yurek
Cytat :
Moss mówił o tym, nawet w F1 Racing ostatnio.

No to chyba to przeoczyłam w F1R i nie przeczytałam. Tak czy siak Fangio był najlepszy.
Cytat :
Nie ta półka kierowców,

Ot i właśnie od początku o to chodzi...:P
Cytat :
Był dość daleko, a i wygrywanie takim F2002 sztuką nie było

Tak wiem, to podobno najlepszy bolid wszech czasów, jaki jeździł w F1. Bo F2002, to bolid Ferrari z sezonu 2002? Sprawdziłam sobie i no to faktycznie Rubens był wtedy daleko, 10 podiów w tym 4 zwycięstwa... Wygląda, że jedynie 2005 miał mniej udany, w pozostałych sezonach wydaje mi się, że jednak był blisko Schumiego, nie licząc oczywiście tych nie ukończonych GP lub gdy nie wystartował.
Kamikadze2000, 18.04.2013 16:50[!]
@katinka - fakt jest faktem - Koval testował części, a Hamilton wygrywał. Pzdr :))
Yurek, 18.04.2013 18:09[!]
@katinka - ale ja nigdy nie mówiłem, że Heikki jest naj i zasługuje na 10x MŚ :) Po prostu uważam, że występy w McLarenie nie mogą być miarą jego talentu. Co do Ferrari - "najlepszy" to może kontrowersyjne stwierdzenie, ale na pewno jeden z najlepszych. A drugi Barrichello stracił nim do Schumachera w 2002 67 punktów. Rubinho nigdy nie był tak blisko Schumiego, by de facto mu zagrozić. Ubzdurał sobie, że miał szanse na tytuł w 2003, ale to tylko marzenia.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca