F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Monako: Rosberg najszybszy w pierwszym treningu

Niemiec potwierdza wysoką formę Mercedesa na pojedynczym kółku.
Dawid Pytel, 23 maja 2013, wyświetlenia: 6500<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Rosberg okazał się najszybszym kierowcą podczas treningu otwierającego przygotowania do Grand Prix Monako. Za plecami Niemca uplasowali się Alonso, Grosjean i Massa.

Grand Prix Monako to tradycyjnie jeden z najbardziej prestiżowych wyścigów w całym sezonie. Nic więc dziwnego, że w zapowiedziach przed weekendem kierowcy i zespoły wyrażali swoją ogromną nadzieję na walkę o punktowane pozycje. Tor w Księstwie należy do najtrudniejszych w sezonie, więc ekipy zabrały się do pracy od początku sesji, tym bardziej, że pogoda dopisała.

Już kilka sekund po zapaleniu zielonych świateł na tor wyjechało kilku zawodników, m.in. Grosjean, Sutli, Bianchi i Hulkenberg. Wkrótce w ich ślad poszli pozostali kierowcy, jednak wszyscy zjechali do boksów po przejechaniu okrążenia instalacyjnego. Pirelli tradycyjnie przywiozło do Monako mieszankę supermiękką i miękką, jednak wszyscy kierowcy zdecydowali się na testowanie opon o twardszej mieszance, opcjonalne pozostawiając na dalszą część sesji i drugi trening.

Po 10 minutach na torze zapanował całkowity spokój i cisza, kierowcy w boksach wraz z mechanikami analizowali dane zebrane z pierwszych kółek, wprowadzali potrzebne zmiany i czekali na poprawę przyczepności toru. Najwięcej okrążeń instalacyjnych miał w tym momencie na swoim koncie Sergio Perez, który aż 4 razy wyjeżdżał na tor, by następnie zjechać do pit lane bez przekroczenia linii startu/mety. Meksykanin testował nowe przednie skrzydło McLarena, które ma pomóc brytyjskiej ekipie powrócić do walki o czołowe pozycje. Pierwszym zawodnikiem, który ustalił czas pojedynczego okrążenia był Gutierrez, którego praktycznie od razu poprawił Ricciardo obejmując prowadzenie z czasem 1:22,825s. Co ciekawe, Gutierrez ustanowił czas swojego okrążenia dopiero 35 minut po rozpoczęciu sesji. Zawodnicy ci jeszcze kilkukrotnie zamieniali się pozycjami, ponieważ z każdym przejechanym kółkiem każdy z nich poprawiał swój czas.

Wkrótce na torze zapanował dość duży tłok, ponieważ coraz więcej zawodników postanowiło w końcu opuścić boksy i pojeździć po torze. Felipe Massa już na swoim pierwszym mierzonym okrążeniu objął prowadzenie, a kilka chwil później jeszcze bardziej się poprawił i z czasem 1:17,685s przewodził stawce. Po kilku chwilach wynik Brazylijczyka pobił Rosberg, a następnie Alonso. Jenson Button zgłosił tymczasem przez radio problemy z blokowaniem kół przy hamowaniu i został poinstruowany, aby zmienić balans hamulców. Problemy na dohamowaniu mieli również Grosjean i Alonso. W użyciu wciąż była miękka mieszanka.

Na pół godziny przed końcem sesji na pierwszym miejscu znajdował się Rosberg z czasem 1:16,195s. Za jego plecami plasowali się Alonso i Grosjean. Na czele stawki panował względny spokój, natomiast trochę więcej działo się w środku tabeli. Najbardziej pracowitym kierowcą na 20 minut przed końcem sesji było Jenson Button, który przejechał 20 okrążeń. Nie próżnował również Bottas, dla którego jest to absolutny debiut na torze w Monako. Fin nie zachwycał, jednak słabsze tempo można wytłumaczyć nauką toru od zera. Dobrze prezentował się za to kolega Bottasa z zespołu – Pastor Maldonado. Wenezuelczyk od dłuższego czasu okupował piątą pozycję, tracąc 0,789s do lidera Rosberga. Tymczasem Mark Webber miał problem na dohamowaniu przed zakrętem numer 1, jednak po zblokowaniu koła i zmniejszeniu prędkości powrócił bez problemów na tor.

10 minut przed końcem na torze znów zapanował duży tłok, ponieważ każdy chciał wykorzystać ostatnie chwile na testowanie opon i ustawień. Również Jules Bianchi przestrzelił pierwszy zakręt i wyjechał poza tor. Co ciekawe tegoroczny pierwszy trening przebiegł w miarę spokojnie, jeśli chodzi o incydenty na torze. Jedynie Adrian Sutil zaliczył bączka w zakręcie 1 i otarł się o bariery. Mimo to Niemiec bez większych problemów powrócił do boksów. Do końca sesji nie nastąpiły już większe zmiany w stawce. Najszybszym kierowcą okazał się Rosberg przed Alonso, Grosjeanem i Massą.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Nico RosbergMercedes F1 W041:16,195--31
2.3Fernando AlonsoFerrari F1381:16,2820,0870,08727
3.8Romain GrosjeanLotus E211:16,3800,1850,09821
4.4Felipe MassaFerrari F1381:16,3940,1990,01423
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:16,4690,2740,07528
6.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:16,9930,7980,52427
7.2Mark WebberRed Bull RB91:17,0200,8250,02727
8.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:17,1290,9340,10929
9.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:17,3781,1830,24925
10.1Sebastian VettelRed Bull RB91:17,3801,1850,00223
11.7Kimi RaikkonenLotus E211:17,5091,3140,12926
12.14Paul di RestaForce India VJM061:17,5481,3530,03927
13.15Adrian SutilForce India VJM061:17,8511,6560,30319
14.11Nico HulkenbergSauber C321:18,1931,9980,34226
15.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:18,4542,2590,26125
16.12Esteban GutierrezSauber C321:18,7542,5590,30028
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:18,8302,6350,07628
18.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:19,0672,8720,23725
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:19,2033,0080,13621
20.20Charles PicCaterham CT031:19,4383,2430,23528
21.22Jules BianchiMarussia MR021:19,7733,5780,33520
22.23Max ChiltonMarussia MR021:20,2254,0300,45221
107% najlepszego czasu: 1:21,529


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 25%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Monte Carlo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamil_zmc, 23.05.2013 11:54[!]
Maldonado świetnie. 2 sekundy przed Bottasem. W takim szrocie ustępuje tylko Lotusowi, Mercedesom i Ferrari. Mercedes nie ma dużej przewagi. To dobrze. Kimi słabo, ale tempo Grosjeana obiecujące. RBR nie najlepiej.
Lukasz1234, 23.05.2013 11:54[!]
Warto dodać, że GRO ustanowił swój najlepszy czas na oponach, które miały juz przejechane 19 okrążeń
krzych, 23.05.2013 13:04[!]
Jak ja kocham takie stwierdzenia - "Mercedes nie ma dużej przewagi. To dobrze." Hm.. idąc tym tokiem myślenia już teraz możemy stwierdzić, że RB traci na tym torze około sekundy. Pamiętajmy, że to dopiero pierwszy trening, w dodatku to "brudne" ulice Monaco. Na wnioskii przyjdzie czas po kwalifikacjach.
marcinek188, 23.05.2013 13:33[!]
@kamil_zmc tak tak... Maldonado świetnie ale nie zapominajmy że Bottas debiutuje w tym sezonie w F1 i po raz pierwszy jest na tak trudnym torze jak Monako, a nie trzeba przypominać Maldonado w jego debutanckim sezonie ;)
Raczej trudno stwierdzić czy rzeczywiście RBR jest takie słabe wg mnie poprostu oszczędzają opony jak większość ekip których bolidy pożerają oponki przejeżdżając maksymalną liczbę okrążeń na tym samym komplecie i przygotowując ustawienia pod wyścig
kamil_zmc, 23.05.2013 14:01[!]
@krzych Wiem, że to pierwszy trening, ale po to są wyniki żeby je analizować. Przecież nie powiedziałem że tak będzie w kwalifikacjach, a obawiałem się że Mercedes będzie dyktował tempo na tym torze z dużą przewagą. To po prostu moje zdanie. Za to idąc twoim tokiem myślenia najlepiej nawet nie patrzeć na wyniki. Przecież po co oni w ogóle mierzą czas na treningu, skoro i tak nie potrzebny.
@marcinek188 Mimo wszystko 2 sekundy to przepaść. W dodatku z szybkim debiutantem.
Sanki, 23.05.2013 14:27[!]
Maldonado ma inny bolid niż Bottas w tym GP
christoff.w, 23.05.2013 18:55[!]
kamil_zmc, - ale powiedzial cos wiedzial.Przeciez to mowi tabela wynikow. ;) Juz po drugim treningu ale to tez nie jest do konca miarodajne bo jutro po trzecim treningu w kwalu zobaczymy walke o tysieczne sek zobaczycie,oprocz Mercedesa :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca