F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Po 2012 roku Lotus jest najbardziej zadłużonym zespołem w historii F1

Po zakończeniu współpracy sponsorskiej z Lotus Cars, zespół z Enstone poważnie się zadłużył.
jpslotus72, 27 maja 2013, wyświetlenia: 3793<< | lista | T- | T+ | >>
Lotus, według wykazów za poprzedni rok, odnotował największą stratę finansową spośród wszystkich zespołów w historii Formuły 1.

Księgowość zespołu z Enstone szacuje, że z powodu spadku wpływów ze strony sponsorów, zespół odnotował stratę w wysokości 56,8 milionów funtów. W tym czysta strata wynosi 35,9 miliona funtów, przy procentowej wysokości spadu wpływów wynoszącej 19,8%.

Żaden zespół F1 nigdy nie odnotował tak dużej straty. Najbliżej w tym względzie jest Marussia, która w roku 2011 wykazała stratę w wysokości 46,3 miliona funtów po opodatkowaniu.

Uważa się, że tak ogromna strata Lotusa wynika z zakończenia sponsorskiej aktywności przez spółkę Lotus Cars, która również popadła w zadłużenie z powodu złego zarządzania przez Dany Bahara. Obecnie zespół wyścigowy Lotus jest własnością Genii Capital, założonej i prowadzonej przez Gerarda Lopeza.

Jak donosi brytyjski Telegraph, duża część straty została w zeszłym roku pokryta z kredytu, wynoszącego 42,2 miliona funtów, który ma być spłacony na końcu roku. Malezyjska spółka Proton, do której należy Lotus Cars, zaoferowała dalszy kredyt w wysokości 35 milionów funtów, którego zabezpieczeniem jest fabryka Lotusa. Zespół jest więc zadłużony na 79,8 miliona funtów, co doprowadziło do deficytu w akcjonariacie, wynoszącego 54,2 miliona funtów.

Lopez przyznał niedawno, że Genii sprzedało 2% akcji zespołu Lotus magnatowi finansowemu, Andrewowi Ruhanowi, który w lutym stał się członkiem zarządu. Tymczasem Lotus w ubiegłym roku zatrudnił kolejnych 20 ludzi. Na rzecz zespołu wyścigowego pracuje więc obecnie 520 pracowników.

Przed rokiem Lotus zaangażował Kimiego Raikkonena. Jego zarobki stanowiły 9,1% ogólnego wzrostu wydatków, które wyniosły 146,6 miliona funtów. Zatrudnienie fińskiego kierowcy jednak przyniosło rezultaty sportowe, dzięki czemu zespół wywalczył czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów – zatem w porównaniu z sezonem 2011, ekipa przesunęła się w o jedno miejsce w górę.

Jednak dalsza współpraca Raikkonena z Lotusem stoi pod znakiem zapytania. Obecny kontrakt wygasa z końcem bieżacego roku i nie doszło na razie do jego przedłużenia. Według ostatnich doniesień, zatrudnieniem mistrza świata z 2007 roku zainteresowany jest Red Bull.

Źródło: f1news.autoroad.cz
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MPOWER, 29.05.2013 00:35[!]
Gdyby Kimi odszedłby z Lotusa, a Romain by został to mogliby kogoś młodszego zatrudnić. Ja tam widzę albo Hulkenberga albo może nową wschodzącą gwiazdę - Bottasa. Ewentualnie Sutila zamiast Hulka.
A co do reszty, już tą gdzieś Twoją wypowiedź czytałem. W każdym razie dzięki za odpowiedź.
Cytat SirKamil :
że otworzy to furtkę do zatrudnienia przez Lotusa kogoś równie dobrego

Sorry ale Vettel Alonso i Hamilton a nawet Rosberg mają już kontrakty.
Pzdr!
Yurek, 29.05.2013 01:03[!]
Cytat SirKamil :
80% wysokości budżetu Red Bulla

Nie wiem skąd wziąłeś te 80%, bo niedawno w F1 Racing pisali, że Lotus ma budżet bodaj 2x mniejszy od RBR.
Cytat SirKamil :
Oczywiście dałoby by się zmniejszyć zespół do wielkości Force India, obciąć bajońskie sumy inwestowane w inżynierię od czasu przyjścia Genii i wydawać 75 mln funtów, notując srogie zyski w obrotach bieżących, ale nie o to tutaj chodzi.

Głupoty piszesz. A o co chodzi? O zadłużenie i liczenie na sponsora, który nigdy nie przyjdzie? To jest bardzo krótkoterminowe myślenie. Chyba chodzi raczej o zapewnienie stabilności finansowej, bo w ten sposób Lotus dziś może być na szczycie, a jutro zlecieć na poziom Lotusa, ale tego od Fernandesa. Było blisko strajku pracowników, odszedł Allison, odejdzie Raikkonen - jednak lider tej ekipy. Kogo w jego miejsce dadzą? Sennę? I co dalej? Ile tak pociągną? Trzy lata?
SirKamil, 29.05.2013 10:58[!]
McLaren i Lotus nie mają 2x mniejszych budżetów od Red Bulla. Ci pierwsi operują w rzędzie wielkości ok 150 mln funtów, RBR 170 mln. Dojdź do wiarygodnych danych, to będziesz partnerem do dyskusji. Jakiejś. Może.

Głupoty, w którym miejscu? Stabilność finansowa jest zapewniana od 4 lat i nie tobie każą jej pilnować. Skąd wiesz, że sponsor nie przyjdzie... bo chciałbyś, żeby nie przyszedł? Uważaj, bo hejt doprowadził cię do absurdu :) Odejście Allisona, niech mu się wiedzie, było decyzją zespołu i nie ma zabarwienia finansowego a Kimi... postęp powinien przynieść Hulkenberg lub w jeśli pójdzie dobrze Kubica.

Cytat MPOWER :
Sorry ale Vettel Alonso i Hamilton a nawet Rosberg mają już kontrakty.
Pzdr!
ufff, to już znacznie wyższa półka.
MPOWER, 29.05.2013 11:22[!]
Tak sobie to tłumacz. Nie mam zamiaru się przepychać na słowa. Co miałem do powiedzenia napisałem wyżej. A Raikkonen, którego nie lubisz, od zawsze Ci w Lotusie przeszkadza. Czas pokaże, co Lotus zdziała, jak i co Fin w RBR
Yurek, 29.05.2013 11:33[!]
Wiarygodne dane: Red Bull - 210 mln funtów. Lotus - 135. 80% z 210 to za nic nie jest 135.
Cytat SirKamil :
Stabilność finansowa jest zapewniana od 4 lat

No wybacz, ale te dane o zadłużeniu plus to, co dzieje się wokół zespołu, to chyba nie świadczy o stabilności finansowej.
Cytat SirKamil :
Skąd wiesz, że sponsor nie przyjdzie... bo chciałbyś, żeby nie przyszedł?

Bo od 2010 co roku mówi się o sponsorze tytularnym i co roku jest to samo.
Cytat SirKamil :
Odejście Allisona, niech mu się wiedzie, było decyzją zespołu i nie ma zabarwienia finansowego

Oczywiście że nie ma. Był za słaby dla Lotusa. Jeszcze go pobłogosławili na drogę.
Cytat SirKamil :
Kimi... postęp powinien przynieść Hulkenberg lub w jeśli pójdzie dobrze Kubica.

To jest największa niedorzeczność z tych, które napisałeś. Hulkenberg przyniesie większy postęp od Raikkonena? Żartujesz sobie?
SirKamil, 29.05.2013 12:27[!]
Cytat Yurek :

Red Bull - 210 mln funtów. Lotus - 135

210 mln funtów to obroty całego Red Bull Technology, włącznie z obsługą technologiczną drugiego zespołu RB, STR, Caterhama i pomniejszych projektów koncernu.

Cytat :
No wybacz, ale te dane o zadłużeniu plus to, co dzieje się wokół zespołu, to chyba nie świadczy o stabilności finansowej.
Nie mam Ci czego wybaczać- powinieneś jednak sprecyzować co w danych o zadłużeniu świadczy o braku stabilności finansowej? Masz jakiekolwiek pojęcie i dane na temat struktury tego zadłużenia począwszy od okresu obrachunkowego do 31 grudnia 2010, wiarygodności kredytowej i spłat? Dam ci kilka wskazówek- to zadłużenie nie jest drastycznie wyższe, od tego jakie zespół obsługiwał od zaangażowania nowych właścicieli kilka lat temu. Wcześniejsze kredyty, m.in. pod zastaw hipoteczny były terminowo spłacane. "plus to, co dzieje się wokół zespołu"- pusty frazes. Nie dzieje się wokół zespołu nic, poza tym, że jak drzazga pod lpaznokciem wielu- m.in. tobie- rywalizuje w absolutnym top.

Cytat :
Bo od 2010 co roku mówi się o sponsorze tytularnym i co roku jest to samo.
Po co to granie głupa? Co "jest to samo"? W kilka miesięcy 2010 znaleźli sponsora tytularnego z wieloletnią umową, niestety zmiany polityczne w Malezji ukierunkowały również zmiany kształtu umowy. Obecnie trwają negocjacje. Ilu jeszcze sponsorów tytularnych pojawiło się od 2011, gdy zespół pozyskał Lotusa?...huh, czyżby cały jeszcze tylko jeden z zespołem dominujący w przeciągu ostatnich lat?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca