F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (13:00)

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Williams przechodzi na silniki Mercedesa od sezonu 2014

Dla stajni z Grove będzie to już piąty dostawca w ostatnich dziesięciu latach.
Mateusz Szymkiewicz, 30 maja 2013, wyświetlenia: 4631<< | lista | T- | T+ | >>
Ekipa Williams potwierdziła, że od przyszłego roku będzie korzystała z silników Mercedesa.

Stajnia z Grove w ostatnich dziesięciu latach korzystała z silników czterech różnych producentów. W tym roku ekipa ściga się na jednostkach Renault, jednakże postanowiła z nich zrezygnować, ponieważ francuski producent życzy sobie za nowe V6 – które pojawi się w F1 w przyszłym roku – zbyt dużą kwotę. W ramach nowej umowy z Mercedesem, Williams otrzyma silniki oraz ERS, jednakże skrzynie biegów będzie nadal produkował we własnej fabryce.

Frank Williams, szef zespołu: „Jestem zachwycony, że mogę potwierdzić partnerstwo z Mercedesem na sezon 2014 Formuły 1, a także na kolejne lata. Mercedes-Benz jest jednym z najlepszych dostawców silników w tym sporcie i wierzymy, że przygotuje dla nas konkurencyjny pakiet. Korzystając z okazji, chciałbym podziękować Renault za ich ciężką pracę, która trwała od 2012 roku. Cieszymy się z naszych wspólnych relacji, które doprowadziły do dużego sukcesu, jakim jest wygrana w ubiegłorocznym Grand Prix Hiszpanii”.

Claire Williams, zastępczyni szefa zespołu: „Ogłoszenie tego partnerstwa jest ekscytujące dla Williamsa. Zapewnienie dobrego dostawcy jest kamieniem milowym w realizacji naszej strategii długoterminowych sukcesów. Jesteśmy również zadowoleni z zawarcia tej umowy na początku sezonu i cieszymy się, że Mercedes pomoże nam w rozwoju bolidu na sezon 2014”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.02.2019  Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?
18.02.2019  Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42
17.02.2019  Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie
15.02.2019  Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42
15.02.2019  Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42
Tagi:
Williams
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ralph1537, 30.05.2013 12:21[!]
pierdu, pierdu...
mykowhai, 30.05.2013 13:06[!]
Złoma to i nawet silnik odrzutowy nie doprowadzi do zwycięstwa.
Carolius, 30.05.2013 13:07[!]
Na ile lepsze są obecnie silniki Renówki nie wiem. Z tego co słyszałem mniej palą paliwa, ale są nieco słabsze. Mercedes to silna firma i na pewno ten ruch nie będzie krokiem wstecz. Mam nadzieję, że odbiją się od dna, bo bardzo lubię ten zespół. Może jakiś niemiecki kierowca w pakiecie? :D
Anderis, 30.05.2013 13:19[!]
Cytat Carolius :
Może jakiś niemiecki kierowca w pakiecie? :D

Williams miał niemieckiego kierowcę w każdym sezonie od 1997 do 2010 włącznie. (97-98 Frentezn, 99-04 R.Schumacher, 05 Heidfeld, 06-09 Rosberg, 10 Hulkenberg).

Ale na 2014 kolejnego raczej nie dostaną, bo zarówno Maldonado, jak i Bottas, mają długoterminowe umowy.
IceMan11, 30.05.2013 13:30[!]
@Carolius
Nic nie wiemy o silnikach na 2014 oprócz ich cen, a te nałożone przez Reanult widocznie były zbyt wysokie dla Williamsa i podpisali umowę z Mercem.
jpslotus72, 30.05.2013 13:38[!]
Mercedes zyskał "zastępstwo" za McLarena... Cena pakietu Mercedesa (silnik turbo, ERS, elektronika i skrzynia biegów) ma kosztować w granicach 17-19 milionów euro - więc będzie się plasował w środku cenowego przedziału. Ferrari wycenia się w granicach 15-17 milionów, a Renault od 20 do 23 milionów euro (za dużo jak na kieszeń Williamsa). Renault na razie twierdzi, że na 2014 nie obniży ceny, a później się zobaczy... Francuzi stwierdzili też niedawno, że wystarczyłoby im trzech klientów w F1 - RBR i Toro Rosso raczej nie muszą się oglądać na koszty, ale np. Lotus już spogląda w stronę Hondy... Zobaczymy, jak się to wszystko rozwinie. Whitmarsh powiedział niedawno, że w kwestii nowych silników F1 "strzeliła sobie samobójczego gola" - tzn. nie jest on ogólnie przeciwny zmianom, ale jego zdaniem nie sprecyzowano w porę kwestii technicznych, za którymi idą wysokie koszty. Zdaniem Whitmarsha, producentom dano zbyt dużą swobodę i włożyli oni w rozwój nowych silników takie sumy, że będzie to teraz problemem dla nich samych (by to zamortyzować) i dla zespołów - bo ceny będą horrendalne. Bernie z kolei twierdzi, że zmiana w ogóle nie była potrzebna, obecne silniki są w porządku i mogłyby być prawie trzy razy tańsze od nowych, a i tak wszystkie strony miałyby z tego korzyść - no, ale zmiany już się nie cofnie.
Williams - Mercedes, nowa, ciekawa kombinacja... Obecnie oba reprezentacyjne zespoły brytyjskie (McLaren i Williams) są w fazie "kryzysowego przesilenia", oba w najbliższych sezonach zmienią dostawcę silników, ale w obu przypadkach, jak już wielu zauważyło, samo w sobie nie wystarczy to jeszcze do sukcesu. Ja w każdym razie, już choćby przez sentyment (po Ferrari to najstarsze ekipy w stawce), obu tym zespołom życzę powodzenia.
SirKamil, 30.05.2013 13:45[!]
Cytat :
Mercedes zyskał "zastępstwo" za McLarena... Cena pakietu Mercedesa (silnik turbo, ERS, elektronika i skrzynia biegów) ma kosztować w granicach


Nie, chodzi o silniki. Układ przeniesienia napędy, hydraulika to odrębna działka.
Anderis, 30.05.2013 13:50[!]
Ponoć Mercedes ma dostarczać Williamsowi ERS, ale Williams będzie nadal miał własną skrzynię biegów.
jpslotus72, 30.05.2013 14:05[!]
@SirKamil
Oparłem się na tym:
Cytat :
Williams kvůli tomu zvažuje přechod po sezóně k Mercedesu, který za 17 mil. Eur nabízí motory, baterie, generátor, elektroniku, turbo i převodovku.
http://f1news.aut...prechod-k-mercedesu/
Do tej pory nie przyłapałem tego źródła na podawaniu fałszywych informacji...

Np. převodovka = skrzynia biegów.

Ogólnie streściłem wiadomości z jeszcze kilku newsów:
http://f1sport.au...rika-whitmarsh-36122
http://f1sport.au...u-pak-se-uvidi-36105
http://f1sport.au...nove-zakazniky-35981
http://f1news.aut...drahymi-turbomotory/
Aeromis, 30.05.2013 14:30[!]
@Anderis
A ja bym się nie zdziwił jakby Maldonado odszedł, oczywiście 2014 to spore zmiany i nigdy nie wiadomo co się stanie, jednak Williams po katastrofalnym 2011 rok później więcej zyskał na zamieszaniu z oponami niż na jakości bolidu. Sezon obecny wygląda jak powtórka z 2011. Mamy już praktycznie 1/3 sezonu a Williams bez punktów. Maldonado to dobry kąsek i kto wie, ja go tam widzę w Lotusie, takie małżeństwo byłoby całkiem dobre dla obu stron.
Anderis, 30.05.2013 14:36[!]
@Aeromis
Problem w tym, że PDVSA ma umowę do końca 2015 roku z Williamsem. Teoretycznie Maldonado może pójść gdzie indziej, ale wątpię, by wenezuelskich sponsorów było stać na 2 tak pokaźne umowy z 2 różnymi zespołami, a bez wsparcia sponsorów nie bardzo widzę kto mógłby się na Pastora zdecydować. Z duetu Williamsa to chyba Bottas jest trochę bardziej obiecujący, mimo, że Wenezuelczyka też cenię całkiem wysoko.

A zeszłoroczny bolid był dobry. Maldonado zakwalifikował się nim w czołowej trójce aż pięć razy. Gdy Williams wrócił do zeszłorocznej kombinacji przednie skrzydło+podłoga na treinngi w Monaco, od razu mieli tempo na poziomie czołowej dziesiątki. Podejrzewam, że jeszcze wrócą w tym sezonie na poziom uprawniający do regularnej walki o punkty. Mam nadzieję, że już od GP Kanady będą mieli zeszłoroczne skrzydło, które będzie w stanie przejść tegoroczne testy na elastyczność.
SirKamil, 30.05.2013 15:03[!]
jpslotus72 już wklejony cytat jest fałszywy, przez wzgląd na podział, który z technologicznego punktu widzenia nie będzie miał sensu- np. podział na turbo i generator. Jeśli mówimy o sumach rzędu 17 mln euro za wszystko, czyli: hybrydowy układ napędowy (dzisiaj to silnik + KERS, jutro po prostu integralny hybrydowy układ napędowy, bo ERS będzie integralną częścią silnika) + układ transmisji czyli skrzynie, hydraulika, elektronika to jest to cena jak dzisiaj za taki pakiecik, czyli nie mamy żadnego wzrostu cen za układy napędowe, żadnego za nowe 8 biegowe skrzynie i hydro? Kokosze z f1news.cz coś pomieszały. To nie dziwi biorąc pod uwagę, że dziennikarze jeszcze ni w ząb nie łapią o co chodzi z nowymi silnikami od strony konstrukcyjnej.

Dzisiaj takie elementy to w gruncie rzeczy dwa oddzielne pakiety i raczej tak zostanie, ponieważ są 3 silnikownie- Ferrari, Mercedes w Brix i Renault w Viry i żadna z nich nie produkuje skrzyń biegów ani hydrauliki. To działa 6 innych fabryk w 6 podmiotów technologicznych będących zespołami. Generalnie Red Bull (Technology) w Milton, Ferrari, Lotus w Enstone, Mercedes w Brackley, McLaren w Woking i Williams w Grove robią własne układy przeniesienia napędu.
jpslotus72, 30.05.2013 16:36[!]
@SirKamil
No to trzeba poczekać na bardziej precyzyjne dane... Różnica między klientami Mercedesa będzie polegała m.in. na tym, że Force India, wg podanych do tej pory informacji, ma otrzymywać w pakiecie obok silnika, także KERS, skrzynię biegów i hydraulikę - natomiast Williams zostaje przy własnej skrzyni. Jak to się przełoży na cenę pakietu? - nie mam wglądu w ich rachunki, więc muszę się opierać na jakichś źródłach. Do tej pory informacje z f1news.autoroad.cz znajdowały potwierdzenie w innych (angielskich) źródłach - a korzystałem z nich, a nie brytyjskich, ze względu na to, że bliższy geograficznie język jest mi też bliższy filologicznie... W tym przypadku rzeczywiście nie znajduję odpowiednika w innych źródłach - byłbym jednak zdziwiony, gdyby informacja była po prostu wyssana z palca (słabością czeskich stron jest to, że nie podają one bezpośrednich odsyłaczy do swoich źródeł [chociaż często wymieniają nazwę agencji lub portalu] - najczęściej nie jest trudno wygooglować oryginały, ale faktycznie nie w tym konkretnym przypadku).

Tak zupełnie na marginesie - mam ogólnie większe zaufanie do czeskich źródeł, niż np. do niemieckich... Czesi są bardziej neutralni - natomiast u Niemców czasem trudno jest odróżnić ziarno od plew - czyli czystą informację od lobbingu (czy anty-lobbingu). Ale to moje osobiste odczucie.
SirKamil, 30.05.2013 18:39[!]
Szczerze mówiąc, na nic nie musimy czekać.... to znaczy czekaj, jak chcesz, żeby przekonać się, że nie będzie podziału na generator i turbosprężarkę. Poza technologią, największe zaufanie mam do matematyki. Za 17 mln można dzisiaj dostać silniki, KERS, skrzynie i hydraulikę.

Cytat :
ma otrzymywać w pakiecie obok silnika, także KERS


Nie może otrzymywać go "obok", ponieważ ERS (którego częścią jest KERS) będzie integralną częścią silnika.
jpslotus72, 30.05.2013 19:07[!]
@SirKamil
W "czekaniu" chodziło mi o konkretne ceny konkretnych pakietów. A "obok" to zwykłe przejęzyczenie...
Tomos, 31.05.2013 13:52[!]
@Anderis

Z tego co słyszałem to Bottas jest podopiecznym Toto Wolfa, więc już "Niemca" mają. Logicznie się układa: silnik Merca w zamian za dalszy kontrakt dla Bottasa...
SirKamil, 01.06.2013 12:53[!]
jps, nie dostaniemy tych liczb na tacy nawet z upływem czasu. Swoja informacje nt. aktualnych cen pozyskuje z zeznań, napomknięć ile takim spółkom jak McLaren Applied Technology dało zaangażowanie Force India etc.
17 mln to cena za nowe silniki, nic więcej.
marios76, 02.06.2013 09:23[!]
Myślę, że skoro współpraca nie wypaliła (Williams - Renault) a oczekiwano wiele (ja też nieco więcej), to skoro kasa jest ważna- spróbują czegoś innego. Czy Mercedes jest gwarantem sukcesów?? NIE, tak jak nikt inny na tę chwilę- pakiety to niewiadoma, z turbo raczej Renówka ma więcej doświadczenia, a przypomnę że przez ostatnie dwie dekady Mercedes współpracował z McLarenem- jednym z 3 czołowych, legendarnych wręcz zespołów i za wiele tytułów z tego nie było:( Zobaczymy jak będzie zarówno w McLarenie, jak i Williamsie po zmianach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca