F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Wielkiej Brytanii: Ricciardo najszybszy w strugach deszczu

Opis pierwszej sesji treningowej na torze Silverstone.
Paweł Zając, 28 czerwca 2013, wyświetlenia: 5543<< | lista | T- | T+ | >>
Aura w Wielkiej Brytanii jak zwykle nie była łaskawa dla kierowców i pierwsza sesja treningowa rozpoczęła się na mokrym torze. Kiedy zegar zaczął odliczać czas co prawda nie padało, jednak prognozy na dalszą część treningu nie były zbyt optymistyczne.

Złe warunki pogodowe były też główną przyczyną tego, że James Rossiter jednak nie wziął udziały w treningu, gdyż jego zadaniem miało być dobre wyczucie bolidu, aby poprawić prace symulatora.

Jako pierwsze na tor wyjechały Williamsy oraz Esteban Gutierrez, jednak standardowo były to tylko okrążenia instalacyjne. Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na więcej niż jedno okrążenie był Paul di Resta na niespełna 10 minut po rozpoczęciu sesji, jednak Szkot nie przejechał linii mety i podobnie jak inni zniknął w boksach. Zaraz potem nad torem zapanowała kompletna cisza, choć garażów jeszcze w ogóle nie opuszczali kierowcy Toro Rosso i Kimi Raikkonen.

Na nieco ponad godzinę przed końcem inżynier wyścigowy poinformował Valtteriego Bottasa, że deszcz będzie jeszcze padał przez dłuższą chwilę, więc jazda teraz nie ma sensu i lepiej poczekać na poprawę. 50 minut przed końcem sesji ciszę przełamał Daniel Ricciardo, który wykonał swoje pierwsze okrążenie instalacyjne. Kilka chwil później dołączył do niego Jean-Eric Vergne, który przeszedł przez dokładnie taką samą procedurę. W międzyczasie jego partner zespołowy powiedział po zjeździe do boksu, że warunki są całkiem niezłe i nie ma żadnych problemów z jazdą na oponach deszczowych. Zupełnie inną opinię kilka chwil później wyraził Francuz, którego zdaniem wody jest zbyt dużo.

Kiedy do końca zostało już mniej niż połowa przewidzianego czasu, Sauber uznał, że warto wyjechać na tor. Esteban Gutierrez zdecydował się na przejechanie kilku okrążeń, jednak żadne z nich nie było pomiarowe, gdyż Meksykanin za każdym razem przejeżdżał przez pit lane i trenował starty na mokrej nawierzchni. Pół godziny przed końcem kibiców podgrzał także Sebastian Vettel, który zaliczył jedno okrążenie.

Ricciardo zdecydował się na jeszcze jeden wyjazd, kiedy zegar wskazywał 18 minut do końca sesji. Australijczyk jako pierwszy zaliczył pomiarowe okrążenie, jednak 2:00,029 rzecz jasna nie jest szczególnym osiągnięciem. Kierowca Toro Rosso podczas kolejnego okrążenia poprawił swój czas zatrzymując stoper na 1:57,992. Popisy Ricciardo zachęciły do wyjazdu innych zawodników, którzy zdecydowali się na okrążenia pomiarowe. Pierwszą ofiarą trudnych warunków stał się Charles Pic, Francuz urwał przednie skrzyło po kontakcie z barierami, choć inni także zaliczali niewielkie wycieczki poza tor.

Przed wywieszeniem żółtej flagi czas Ricciardo został pobity przez Hulkenberga i Hamiltona, jednak Australijczyk znów pojawił się na torze i także podkręcił tempo wykręcając 1:54,249, co ostatecznie okazało się najlepszym wynikiem podczas tej sesji. Oprócz wyżej wspomnianych zawodników pomiarowe okrążenia przejechali także Maldonado, Bottas, Vergne, van der Garde, Chilton, Bianchi, Massa oraz Gutierrez, który w końcówce zaliczył sporą przygodę bokiem przelatując przez pierwszy zakręt, jednak skończyło się bez żadnych konsekwencji.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:54,249--10
2.11Nico HulkenbergSauber C321:55,0330,7840,7847
3.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:55,3541,1050,3217
4.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:55,4581,2090,1045
5.12Esteban GutierrezSauber C321:55,8251,5760,3679
6.17Valtteri BottasWilliams FW351:56,3612,1120,5367
7.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:57,8913,6421,5304
8.21Giedo van der GardeCaterham CT031:58,8594,6100,9686
9.23Max ChiltonMarussia MR021:59,7195,4700,8607
10.22Jules BianchiMarussia MR021:59,8765,6270,1578
11.4Felipe MassaFerrari F1382:06,53412,2856,6586
12.9Nico RosbergMercedes F1 W04---3
13.14Paul di RestaForce India VJM06---4
14.8Romain GrosjeanLotus E21---1
15.5Jenson ButtonMcLaren MP4-28---1
16.15Adrian SutilForce India VJM06---4
17.3Fernando AlonsoFerrari F138---4
18.2Mark WebberRed Bull RB9---1
19.6Sergio PerezMcLaren MP4-28---1
20.20Charles PicCaterham CT03---3
21.1Sebastian VettelRed Bull RB9---4
22.7Kimi RaikkonenLotus E21----
107% najlepszego czasu: 2:02,246


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 18°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 4,5 m/s
Wilgotność powietrza: 76%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 28.06.2013 12:46[!]
. Cóż tu można powiedzieć — niewiele się działo… Człowiek aż zaczyna zwracać uwagę na takie smaczki:
Cytat f1wm :
Ricciardo został pobity przez Hulkenberga i Hamiltona
.;-)
Ambrozya, 28.06.2013 13:06[!]
Vettel przedostatni. Eh, marzenia...
cobra, 28.06.2013 13:15[!]
Raikkonen ostatni. Eh, marzenia...
jpslotus72, 28.06.2013 13:30[!]
Hamilton i tak zaliczył już test na Silverstone ("Hamilton i Coulthard latali myśliwcami królewskiego lotnictwa"):
http://f1sport.au...skeho-letectva-36434
:)
step07, 28.06.2013 14:04[!]
A tutaj szczegółowa prognozy pogody, tzn nie tylko dla toru ale dla każdego z zakrętów :D

http://www.yr.no/...ion1=&sok=Search
Mati, 28.06.2013 14:13[!]
HAHAHAHAHA
Webber odchodzi z Red Bulla, to kierowcy STR nagle sie obudzili

Oby qual też był mokry
adnowseb, 28.06.2013 14:17[!]
Tak oto ''przepadła''pierwsza sesja treningowa.
Dobrze,że zespoły znają ten tor jak ''własną kieszeń'' :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca