F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Wielkiej Brytanii: Drugi trening dla Rosberga

Tym razem warunki były znacznie lepsze i zawodnicy mogli pojeździć.
Paweł Zając, 28 czerwca 2013, wyświetlenia: 5647<< | lista | T- | T+ | >>
Po pierwszej sesji deszcz już nie powrócił i już na początku drugiego treningu było widać suchą linię, więc kierowcy rozpoczęli jazdę od opon przejściowych.

Jako, że trzeba było nadrobić czas stracony rano wszyscy rzucili się od razu do pokonywania kolejnych okrążeń. Pierwszym wynikiem w tabeli było 1:44,038s Vettela, jednak inni również odnotowywali czasy, a po kilku minutach Niemiec został pobity przez Bottasa, który pojechał nieco ponad jedną dziesiątą szybciej.

Wraz z kolejnymi wyjazdami i okrążeniami pokonywanym przez kierowców czasy poprawiały się bardzo szybko. 10 minut po rozpoczęciu sesji na czele znajdował się di Resta, który nadal na pośrednich gumach, był 0,8s szybszy od Vettela. Za szkotem znaleźli się Massa i Hulkenberg. Ledwo dwie minuty później Jean-Eric Vergne zdecydował się na założenie slicków – Francuz ubrał prototypową twardą mieszankę i wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:41,868. Na kolejnych dwóch kółkach kierowca Toro Rosso jeszcze bardziej podkręcił tempo i zatrzymał stoper na 1:37,102.

Warunki poprawiały się jednak z każdym okrążeniem, więc czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie. Po pierwszych trzydziestu minutach na czele znajdował się Mark Webber z wynikiem 1:34,648s. Możliwe, że ktoś mógłby pojechać szybciej, jednak uniemożliwiła to żółta flaga wywieszona po kraksie Felipe Massy na wyjściu z zakrętu Stowe. W Ferrari doszło do uszkodzenia zawieszenia, więc dla Brazylijczyka oznacza to kolejny stracony trening. Warto również dodać, że podczas tej sesji Lotus testuje w bolidzie Raikkonena pasywny DRS.

Przez kolejnych piętnaście minut czasy poprawiły się o kolejne półtorej sekundy, a na pierwsze miejsce wskoczył Vettel, przed Grosjeanem i Sutilem. Wcześniej prawie wszyscy jeździli na prototypowych slickach, jednak teraz niektórzy zdecydowali się już na pracę z normalnymi oponami. Coraz bardziej suchy tor zmniejszył przygody i pozwolił na sporą ilość jazdy, jednak inżynierowie nakazali zawodnikom przejeżdżanie jak największej liczby okrążeń, gdyż prognozy zapowiadały powrót deszczu.

Pół godziny przed końcem najszybszy był Rosberg – 1:32,248s – przed Webberem i Vettelem. Mimo niezłych warunków kierowcy nie jeździli zbyt dużo i najbardziej pracowici byli di Resta, Ricciardo, Grosjean i Maldonado z zaledwie 20 okrążeniami na koncie. Na tym etapie zaczęły się jednak dość wolne przejazdy Raikkonena i Vettela, więc zespoły najpewniej zaczęły prace przy dużym obciążeniu paliwem. W końcówce wszystkie zespoły zdecydowały się na podobny ruch i żaden z zawodników nie poprawił czasu okrążenia. Mocno skoczył także licznik pokonanych kółek. Na koniec sesji najbardziej pracowici okazali się Francuzi – Vergne i Grosjean, który pokonali Silverstone po 38 razy.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Nico RosbergMercedes F1 W041:32,248--33
2.2Mark WebberRed Bull RB91:32,5470,2990,29926
3.1Sebastian VettelRed Bull RB91:32,6800,4320,13331
4.14Paul di RestaForce India VJM061:32,8320,5840,15234
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:32,9110,6630,07928
6.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:33,1710,9230,26034
7.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:33,2901,0420,11938
8.15Adrian SutilForce India VJM061:33,3131,0650,02334
9.8Romain GrosjeanLotus E211:33,3221,0740,00938
10.3Fernando AlonsoFerrari F1381:33,4941,2460,17232
11.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:33,7401,4920,24629
12.11Nico HulkenbergSauber C321:33,8961,6480,15636
13.7Kimi RaikkonenLotus E211:34,1201,8720,22430
14.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:34,1301,8820,01029
15.12Esteban GutierrezSauber C321:34,9982,7500,86832
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:35,0702,8220,07229
17.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:35,1272,8790,05735
18.22Jules BianchiMarussia MR021:35,8023,5540,67527
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:35,9843,7360,18232
20.20Charles PicCaterham CT031:36,0793,8310,09535
21.23Max ChiltonMarussia MR021:37,3295,0811,25033
22.4Felipe MassaFerrari F1381:43,46611,2186,1377
107% najlepszego czasu: 1:38,705


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 28.06.2013 16:34[!]
. Wystarczyło, by Mark szepnął parę słówek, a ToroRosiaki zaczęli kręcić kółka jak nakręceni. :)

. Niewiele brakowało, a objechaliby obydwa RedBulle, co prowadziłoby do konfuzji kto tu tak naprawdę jeździ lepszym bolidem. ;-)



. A Felipe, no cóż, najważniejsze będzie to, co pokaże w wyścigu, ale ciśnienie wciąż rośnie…
Phaedra, 28.06.2013 16:45[!]
W przypadku Filipa, jesteśmy chyba świadkami narodzin nowej wyścigowej tradycji. On nie popełnia błędów, tylko awarii ulega zawieszenie.
Mahilda111, 28.06.2013 16:46[!]
On to chyba dostał fuche od FIA i jest kontrolerem obsługi medycznej na torach Formuły 1.
peter01, 28.06.2013 17:02[!]
Mamy sklasyfikowanych dwóch Fernando Alonso.
Czyżby jakiś przebieraniec dostał się na tor?
Simi, 28.06.2013 17:04[!]
Nie, po prostu po kolejnym błędzie Massy, Alonso robi za dwóch ;)
Sasilton, 28.06.2013 18:18[!]
Massa już drugi raz nie załapał się w 107% :)
damian1987, 28.06.2013 19:36[!]
Massa chyba nie chce pomóc Alonso w walce o tytuł MŚ, Red bull wyglądał bardzo mocna na długich przejazdach podobnie jak Lotus a o PP powalczą Vettel i Rosberg
IceMan11, 28.06.2013 20:22[!]
To już trzeci rok z nową częścią toru, a ja nadal uważam, że ta część ssie. Zakręt nr 1 i 2 są fajne, ale zakręt nr 3 i 4? W ogóle mi nie pasuje.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca