F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Wielkiej Brytanii: Rosberg najszybszy przed kwalifikacjami

Kierowcy Mercedesa mogą być zadowoleni z tempa na jednym kółku.
Dawid Hojczyk, 29 czerwca 2013, wyświetlenia: 5419<< | lista | T- | T+ | >>
W sobotnie przedpołudnie deszcz opuścił tor Silverstone, co pozwoliło zespołom i kierowcom na przetestowanie elementów, które nie zostały sprawdzone w trakcie piątkowych opadów. Jak można było oczekiwać, sobota na Silverstone rozpoczęła się nietypowo – zawodnicy bardzo szybko zdecydowali się na przejazdy pomiarowe. Pierwszym kierowcą, który uzyskał czas jednego okrążenia był Kimi Raikkonen.

W pierwszych dziesięciu minutach bardzo dobre tempo prezentowali kierowcy Lotusa – Raikkonen przed Grosjeanem – ale wówczas swoich czasów nie odnotowali jeszcze reprezentanci Red Bulla i Ferrari. Fina na prowadzeniu zmienił Perez, a chwilę potem kierowcę McLarena na czele zastąpił Bottas z czasem 1:33.633, o 1.4 sekundy szybszym niż ten, który kierowca Williamsa uzyskał w piątkowe popołudnie.

Po piętnastu minutach trwania sesji, eksplodowała opona Sergio Pereza. Na nieszczęście, po tym incydencie na torze pojawiła się czerwona flaga, ponieważ na torze pozostało bardzo wiele gumy – wszyscy kierowcy szybko pojawili się w alei serwisowej. Sesja została wstrzymana tylko na chwilę i na czterdzieści minut przed końcem, bolidy ponownie wyjechały na tor.

Pierwsze okrążenie Webbera dało Australijczykowi przewodzenie w tabeli z czasami – 1:32.560, natomiast jego zespołowy kolega plasował się wówczas na dziewiętnastej lokacie ze stratą ponad czterech sekund do najszybszych kierowców. W połowie sesji, na czele znajdował się Webber przed Ricciardo, di Restą, Bottasem i Perezem.

Reprezentanci topowych stajni zdawali się nadrabiać czas stracony w piątek – Vettel nie rozstawał się z farbą fluorescencyjną, dodatkowo jeździł bardzo intensywnie. Na dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w biało-czarną szachownicę, Lewis Hamilton – po okupowaniu jednej z ostatnich lokat – znalazł się na czele z minimalną przewagą nad Markiem Webberem. Chwilę później, drugi z reprezentatów Mercedesa także znalazł się na czele, tuż za zespołowym kolegą. Mimo wielu przejechanych okrążeń, tor wciąż był bardzo śliski – kierowcy często tracili kontrolę nad swoimi bolidami.
Na kwadrans przed końcem, czołówka zaczęła przypominać tą, znaną przed Grand Prix – Hamilton, a za nim Rosberg, Webber i Alonso. Ostatnie pięć miejsc natomiast, okupowali kierowcy Marussi, Caterhama oraz Sebastian Vettel, który zdawał się testować w nieskończoność. Założenie pośredniej mieszanki, pozwoliło Kimiemu Raikkonenowi jedynie na zrzucenie Ricciardo z szóstej lokaty. Fin był pierwszym, który zdecydował się na takie ogumienie. W samej końcówce, na tor nie wyjechał jedynie Felipe Massa, w bolidzie którego postanowiono wymienić silnik.

Ostatnie minuty nie przyniosły wielkich zmian, prócz oczekiwanego awansu Vettela – Niemiec wskoczył na trzecią lokatę. Dodatkowo, do pierwszej piątki wskoczył Grosjean, a Rosberg zmienił Hamiltona na pierwszym miejscu i to właśnie on uzyskał najlepszy rezultat podczas trzeciej sesji treningowej – 1:31.487.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.9Nico RosbergMercedes F1 W041:31,487--18
2.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:31,6330,1460,14620
3.1Sebastian VettelRed Bull RB91:32,0370,5500,40420
4.2Mark WebberRed Bull RB91:32,0780,5910,04117
5.8Romain GrosjeanLotus E211:32,3910,9040,31318
6.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:32,4400,9530,04919
7.3Fernando AlonsoFerrari F1381:32,4540,9670,01418
8.7Kimi RaikkonenLotus E211:32,4590,9720,00522
9.15Adrian SutilForce India VJM061:32,5361,0490,07717
10.14Paul di RestaForce India VJM061:32,5711,0840,03517
11.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:32,5801,0930,00915
12.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:32,9261,4390,34618
13.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:33,1331,6460,20717
14.11Nico HulkenbergSauber C321:33,2251,7380,09216
15.4Felipe MassaFerrari F1381:33,2731,7860,04816
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:33,3091,8220,03625
17.12Esteban GutierrezSauber C321:33,3701,8830,06119
18.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:33,6072,1200,2379
19.20Charles PicCaterham CT031:34,9713,4841,36418
20.22Jules BianchiMarussia MR021:34,9903,5030,01917
21.23Max ChiltonMarussia MR021:36,6945,2071,70416
22.21Giedo van der GardeCaterham CT031:37,4435,9560,74918
107% najlepszego czasu: 1:37,891


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Silverstone
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 29.06.2013 12:06[!]
O PP powalczą Mercedes i RBR.
olek, 29.06.2013 12:09[!]
Serio?
marios76, 29.06.2013 12:20[!]
PP Rosberg, a Webber i Hamilton będą mu próbować poprzeszkadzać;)
adnowseb, 29.06.2013 12:30[!]
Wspaniale Daniel walczy o angaż. Motywacja pozwala wznieść się na wyżyny.
Jestem bardzo ciekaw wyniku kwalifikacji.
Helmucik powinien bacznie przyglądać się duetowi STR
pawlos, 29.06.2013 12:33[!]
Rosberg wygra kwalifikacje a w wyścigu wygra Vettel a po nim Raikkonen.
rvs, 29.06.2013 12:38[!]
@adnowseb wydaje mi się, że tor mu pasuje... Z drugiej strony na miejscu Marko nie byłbym zadowolony widząc, że dopiero teraz juniorzy ruszyli... Co robili przez półtora roku wcześniej?
IceMan11, 29.06.2013 12:49[!]
Widocznie poprawki na Silver przynoszą efekt i stąd takie szarże kierowców STR. Mimo wszystko poczekam do Q, bo często już bywało, że w FP1-3 kierowcy STR byli w TOP5-10, a później ledwo co walczyli o Q2.
TommyYse, 29.06.2013 13:09[!]
No właśnie, bez przesady z tym wzrostem motywacji u STR, bo to jest prawdopodobnie zwykły zbieg okoliczności. Warunki mają odpowiednie to jeżdżą szybciej.
adnowseb, 29.06.2013 16:16[!]
@TommyYse dalej jesteś tego samego zdania
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca