F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (13:00)

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zespół Ferrari przedstawił nowy bolid

Marek Roczniak, 6 lutego 2002, wyświetlenia: 1621<< | lista | T- | T+ | >>
Włoska stajnia, która zdominowała dwa ostatnie sezony, przedstawiła dzisiaj swoje najnowsze dziecko – bolid F2002. Ferrari w przeciwieństwie do innych zespołów postawiło w tym roku na radykalne zmiany i pomimo pozornych podobieństw na pierwszy rzut oka, praktycznie każdy element tego bolidu został zaprojektowany od nowa. Projektanci bolidu F2002 skupili się na poprawie aerodynamiki, szczególnie w tylnej części bolidu, z jednoczesnym uwzględnieniem poprawy chłodzenia silnika. Także przednie i tylne zawieszenie zostało poprawione, dzięki czemu zwiększona została wydajność opon. Wpływ na poprawę wydajności opon ma również zacieśnienie współpracy pomiędzy włoską stajnią i firmą Bridgestone, co stało się możliwe dopiero po decyzji zespołu McLaren o rezygnacji z usług japońskiego producenta opon na rzecz firmy Michelin. Od strony silnika największe zmiany dotyczą skrzyni biegów. Co prawda wbrew krążącym do niedawna pogłoskom nie została ona całkowicie zintegrowana z silnikiem w jeden blok, jednak do jej konstrukcji użyto nowych materiałów, dzięki czemu zmniejszona została masa i ciężar.

Ze względu na ilość zmian w konstrukcji nowego bolidu i niewielką ilość czasu, pozostałą na przeprowadzenie niezbędnych testów, zespół rozważa użycie bolidu F2001 w pierwszych wyścigach nadchodzącego sezonu. Rozwiązanie takie jest możliwe, ponieważ w stosunku do poprzedniego sezonu nastąpiły niewielkie zmiany w regulaminie technicznym FIA. Pod uwagę brane jest również wysłanie do Australii zarówno starego, jak i nowego bolidu.

Prezydent Ferrari – Luca di Montezemolo podczas prezentacji powiedział, że pierwszy raz od 11 lat nie musiał prosić zespołu o uzyskanie lepszych rezultatów w stosunku do poprzedniego sezonu, ponieważ zadowoli go, jeśli zespół utrzyma poziom, jaki prezentował w sezonie 2001. Zapytany o motywację na przyszły sezon czterokrotny mistrz świata – Michael Schumacher powiedział, że zdobycie piątego tytułu i tym samym wyrównanie rekordu ustanowionego przez Juana Manuela Fangio nie jest jego główną siłą napędową, ale jeśli uda mu się to osiągnąć, to będzie oczywiście z tego zadowolony. Podkreślił jednak, że przede wszystkim chce się ścigać dla przyjemności, a nie tylko dla samych rekordów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela
17.02.2019  Ferrari SF90 zadebiutowało na torze
16.02.2019  Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem
16.02.2019  Ferrari zastosowało matowe malowanie, aby zredukować masę bolidu
15.02.2019  Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów
Tagi:
Ferrari
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca