F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Japonii: Vettel najszybszy po południu

Opis przebiegu drugiej sesji treningowej na torze Suzuka.
Paweł Zając, 11 października 2013, wyświetlenia: 5207<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel okazał się najszybszy podczas drugiej sesji treningowej przed Grand Prix Japonii. Kierowca Red Bulla wyprzedził o 0,168s swojego partnera zespołowego – Marka Webbera.

Druga sesja treningowa również przywitała kierowców idealnymi warunkami. Już na samym początku wiadomo było, że Jules Bianchi nie pojawi się na torze po porannej kraksie, gdyż uszkodził podwozie.

Jako pierwszy na torze pojawił się Maldonado, dwie minuty po rozpoczęciu zajęć, który od razu przejechał okrążenie pomiarowe i otworzył tabelę z czasami wynikiem 1:36,722s.

Oczywiście jego rezultat został jednak bardzo szybko pobity i po pierwszych piętnastu minutach na czele znajdował się Sebastian Vettel (1:34,487) przed Nico Rosbiegiem i Lewisem Hamiltonem. Na torze mieliśmy już wszystkich, oprócz Bianchiego oczywiście, jednak Alonso nie odnotował jeszcze czas okrążenia.

W użyciu były twarde opony, które sprawiały kierowcom trochę problemów, jednak największe z nich miał Pastor Maldonado, który wypadł na wyjściu z dziewiątego zakrętu i pozostawił swój bolid w barierach. Kilka chwil później w podobny sposób McLarena unieszczęśliwił Sergio Perez. Meksykanin najechał na sztuczną trawę na dohamowaniu do zakrętu Spoon, bolid od razu postawiło bokiem i spotkanie z barierami stało się nieuniknione. W tym przypadku również kierowcy nic się nie stało i wystarczyła tylko żółta flaga.

Pierwszym zawodnikiem, który zdecydował się na założenie pośrednich opon był Valtteri Bottas na nieco ponad godzinę przed końcem sesji. Fin po mierzonym okrążeniu na bardziej miekkich gumach awansował jednak tylko na szesnaste miejsce. Przez żółte flagi w czasach czołówki nie wiele się zmieniło – Webber wskoczył na trzecie miejsce, a Fernando Alonso po swoim mierzonym okrążeniu był szósty.

Kierowca Red Bulla kilka chwil później ubrał szybsze opony, które pozwoliły poprawić mu czas o ponad sześć dziesiątych sekundy i zająć pierwsze miejsce. Inni kierowca także rozpoczęli pracę z tą mieszanką, jednak Alonso trochę utrudnił sobie życie, kiedy zbyt mocno zaatakował tarki w zakręcie Degner i kręcił się na torze. Hiszpanowi udało uniknąć barier i mógł dzięki temu kontynuować jazdę.

Pół godziny przed końcem pierwsze miejsce okupował Vettel z wynikiem 1:33,852s – jedyny czas poniżej 1:34. Webber był blisko pokonania tej granicy, jednak ostatecznie nie udała mu się ta sztuka. Nico Rosberg był trzeci i taka sytuacja utrzymała się aż do flagi w szachownicę, gdyż na tym etapie większość pracowała już nad długimi przejazdami i miała w swoich samochodach spore ilości paliwa. W międzyczasie do kierowców pokonanych przez Suzukę dołączył Kimi Raikkonen, który wypadł na wyjściu z zakrętu z Dunlopa i zakopał się w żwirze.

Podczas jazdy na dystansie przewaga Red Bulla nadal była widoczna. Może nie jakaś szczególnie duża, no i nie znamy obciążenia paliwem, ale Vettel i Webber notowali wyraźnie lepsze czasy niż reszta. Drudzy w kolejce plasowali się zawodnicy Mercedesa, którzy mogą zaliczyć drugi dobry weekend z rzędu. Wolniejsza jazda z dużą ilością paliwa przełożyła się też na mniejszą ilość błędów. Co prawda kilku zawodników zwiedzało pobocza, jednak nikt nie został na nich na stałe.

Ostatecznie czasy również się nie zmieniły, więc piąty był Romain Grosjean, a dalej Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo i Felipe Massa. Dziesiątkę uzupełnili Jenson Button i Fernando Alonso.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:33,852--35
2.2Mark WebberRed Bull RB91:34,0200,1680,16835
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:34,1140,2620,09436
4.7Kimi RaikkonenLotus E211:34,2020,3500,08817
5.8Romain GrosjeanLotus E211:34,4110,5590,20930
6.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:34,4420,5900,03136
7.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:34,4730,6210,03130
8.4Felipe MassaFerrari F1381:34,6980,8460,22535
9.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:34,9121,0600,21434
10.3Fernando AlonsoFerrari F1381:35,0871,2350,17532
11.12Esteban GutierrezSauber C321:35,0891,2370,00236
12.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:35,1091,2570,02034
13.11Nico HulkenbergSauber C321:35,1821,3300,07334
14.14Paul di RestaForce India VJM061:35,2751,4230,09335
15.15Adrian SutilForce India VJM061:35,3411,4890,06625
16.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:35,7091,8570,3688
17.17Valtteri BottasWilliams FW351:36,1362,2840,42741
18.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:36,7222,8700,5866
19.20Charles PicCaterham CT031:37,6303,7780,90831
20.21Giedo van der GardeCaterham CT031:37,9054,0530,27536
21.23Max ChiltonMarussia MR021:38,1214,2690,21633
22.22Jules BianchiMarussia MR02----
107% najlepszego czasu: 1:40,422


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 6,1 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 11.10.2013 08:46[!]
O kurde!

Podobno Maria de Villota nie żyje :/
Arturo_R30, 11.10.2013 08:52[!]
Niestety to prawda, zmarła w Madycie w wieku 33 , RIP :(
SkC, 11.10.2013 09:03[!]
Możliwe ze było to samobójstwo...

EDIT: Ten scenariusz został już wykluczony.
rno2, 11.10.2013 09:50[!]
Cytat :
Drudzy w kolejce plasowali się zawodnicy Mercedesa, którzy mogą zaliczyć drugi dobry weekend z rzędu.


Nie powiedziałbym, że weekend w Korei był dobrym weekendem dla Mercedesa :-)
SilverX, 11.10.2013 13:36[!]
Cudów nie ma, Vettel odjedzie od wszystkich jak zawsze. Nie wiem co tu zrobić jak już nawet modlitwy nie pomagają...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca