F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vergne oraz Kwiat kierowcami Toro Rosso w sezonie 2014

Rosjanin zastąpi we włoskiej ekipie Daniela Ricciardo.
Mateusz Szymkiewicz, 21 października 2013, wyświetlenia: 5172<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Toro Rosso oficjalnie potwierdził swój przyszłoroczny skład kierowców, który uzupełnili Jean-Eric Vergne oraz Daniił Kwiat.

Vergne startuje dla Toro Rosso od 2012 roku. Francuz w tym czasie wywalczył 29 punktów, a jego najlepszym rezultatem było szóste miejsce w tegorocznym Grand Prix Kanady. Kwiat natomiast ściga się w tym sezonie w serii GP3, gdzie obecnie jest wiceliderem, ze stratą dziewięciu punktów do pierwszego Facu Regalii. Rosjanin startował również w Mistrzostwach Europy Formuły 3, aczkolwiek występował tam gościnnie, przez co nie były mu przyznawane punkty.

19-latek zajmie w ekipie Toro Rosso miejsce Daniela Ricciardo, który został zakontraktowany na przyszły sezon przez zespół Red Bull Racing. Dzisiejsza informacja o zatrudnieniu Rosjanina jest sporą niespodzianką, ponieważ w roli faworyta do objęcia tej posady był wymieniany bardziej doświadczony Antonio Felix da Costa, startujący w tym roku w World Series by Renault.

„Zawsze kiedy wsiadał do samochodu, jego wysiłek był niezwykły” – powiedział Dr Helmut Marko, doradca ekipy Red Bull Racing. „Jeżeli młody kierowca demonstruje talent, pasję oraz wysoką etykę pracy, to trzeba dać mu szansę. Właśnie z tego powodu postawiliśmy na Kwiata”.

„To fantastyczna wiadomość, moje marzenie się spełniło i chcę bardzo podziękować Red Bullowi oraz Toro Rosso za danie mi tej szansy” – oznajmił Daniił Kwiat. „Odkąd rozpocząłem starty w kartingu, zawsze chciałem wejść do Formuły 1 i mój cel stanie się w przyszłym roku rzeczywistością. Miałem już możliwość nawiązania współpracy z Toro Rosso podczas testów młodych kierowców. Fakt, że mieszkam we Włoszech, pomoże mi bardzo szybko stać się częścią zespołu”.

Warty odnotowania jest fakt, iż Kwiat póki co nie posiada superlicencji, która upoważnia do startów w Formule 1. Rosjanin podczas ostatnich testów młodych kierowców na torze Silverstone, przejechał za kierownicą bolidu STR8 zaledwie 130 kilometrów, podczas gdy wymagane jest 300.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
31.12.2018  Toro Rosso wydało ponad 2 miliony euro na naprawy bolidów po kolizjach
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
22.12.2018  McLaren spodziewa się dołączenia Key'a na początku 2019 roku
Tagi:
Toro Rosso
Vergne J.E.
Kwiat D.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ROOK, 22.10.2013 01:40[!]
.     W sumie jest to jednak wiadomość budząca niepokój.

.     Właśnie miałem ostatnio nadzieję, że niedawne wypadki śmiertelne w wyścigowej części sportów motorowych przywiodą do opamiętania. Zmiany, które zachodzą w F1 na przestrzeni ostatnich lat tylko zwiększyły potencjalne ryzyko poważnych wypadków, których wciąż jednak nie było jedynie dzięki szczęśliwemu zbiegowi okoliczności. Dwie podstawowe, to:

.     .     1. Zakaz testów – wszyscy jeżdżą przez to trochę mniej pewnie, ale szczególnie nieotrzaskani debiutanci potrafili prezentować poziom zatrważający w swoich pierwszych sezonach (Pietrow, Grosjean, Maldonado, cześciowo Senna, Perez, Gutierrez, ale też inni – nie przypadkiem chyba Webber stwierdził, że „w ostatnich pięciu latach nie było ani jednego utalentowanego debiutanta”, a to tylko efekt braku testów w F1).

.     .     2. Coraz ostrzejsza licytacja na miejsce w kokpicie (w efekcie utraty tytoniowych sponsorów, wycofania się zespołów fabrycznych oraz światowego kryzysu finansowego) skutkująca sadzaniem przede wszystkim czyichś finansowych pupilów, bez względu na zdolności, a przede wszystkim na zdobyte doświadczenie w F1 (zerowe).



c.d.n. :)
rno2, 22.10.2013 07:37[!]
Trudno mi w to uwierzyć. Przeskok z GP3 do F1 będzie ogromny i może sobie Kwiat nie poradzić. Po to są serie GP3, GP2, WsbR, żeby się stopniowo piąć w górę. Bottas też miał taki przeskok, ale on przynajmniej miał rok czasu na przygotowanie się do debiutu jeżdżąc w treningach...
cobra, 22.10.2013 08:41[!]
Dobra wiadomość tylko dla kierowców zespołów Caterham i Marussia. ;)
Kamikadze2000, 22.10.2013 09:15[!]
@Berni - nie rozpędzaj się... do końca sezonu dwa wyścigi, a Kwiat ma tylko siedem punktów straty. Swoją drogą i tak jest sporo zdolniejszy. :)

@rno2 - widocznie więc będzie miał rok na przygotowanie w warunkach etatowego kierowcy. :)

@ROOK - przejrzyj najpierw listę debiutantów w ostatnich latach, a potem się wypowiadaj. Zgodzę się w kwestii testów, ale każdy kolejny "pay-driver" miał nie tylko plecy, ale także wyniki. ;)
mbg, 22.10.2013 09:32[!]
no i super Kvyat to najlepszy kierowca z RBRJuniorTeam. Branie kogoś z poza programu było by niezgodne z dotychczasową polityką zespołu.
rno2, 22.10.2013 09:52[!]
Chcieli wziąć Vandoorne, który jest juniorem McLarena, ale ten po konsultacji z managerem nie zgodził się na to.
ROOK, 22.10.2013 11:08[!]
c.d. :)

.     Już się zastanawiałem, czy Sirotkin nie będzie kolejnym źródłem niebezpiecznych zdarzeń na torze (choćby niektóre „słynne” starty PET i GRO), a tu jeszcze dochodzi następny żółtodziób w kierowaniu techniką F1. Pamiętajmy, że wypadek Marii de Villoty był spowodowany najprawdopodobniej właśnie zbyt małą ilością godzin spędzonych na nauce.

.     Miałem jednak nadzieję, że włodarze F1 wyciągną wnioski z ostatnich tragicznych wypadków – powinno się zakazać debiutu, jeśli nie przejechało się najpierw przynajmniej odpowiedniej liczby piątkowych treningów lub zliberalizować ograniczenia testowe dla młodych (chyba ostatnio coś drgnęło w tej sprawie? Więc właśnie dzięki temu takie ograniczenie miałoby jeszcze większy sens – np. debiut w F1 możliwy dopiero po wykręceniu minimum ‘xx’ kółek w 107% najlepszego czasu dnia na minimum ‘y’ torów).

.     A bez tego obawiam się, że w przyszłym roku możemy być świadkami zdarzeń stawiających ostatnie włosy na głowie…
Kazik, 22.10.2013 13:32[!]
ROOK, Zwłaszcza w kwestii bezpieczeństwa całkowicie się z Tobą zgadzam.
Ktoś tu niestety o czymś zapomina.
kurcjusz, 22.10.2013 13:38[!]

"wypadek Marii de Villoty był spowodowany najprawdopodobniej właśnie zbyt małą ilością godzin spędzonych na nauce." - naprawdę ??
z tego co pamiętam wypadek miał miejsce podczas zjazdu formuły z toru i był spowodowany umiejscowieniem ciężarówki na drodze bolidu, który dodatkowo miał opuszczoną platformą akurat na wysokości oczu przez co była ona praktycznie niewidoczna - było inaczej? bo to raczej trudno nazwać brakiem doświadczenia, a raczej zbiegiem nieszczęśliwych przypadków wraz z niezachowaniem należytej staranności w bezpieczeństwie
ROOK, 22.10.2013 14:12[!]
Cytat Kamikadze2000 :
przejrzyj najpierw listę debiutantów w ostatnich latach, a potem się wypowiadaj. Zgodzę się w kwestii testów, ale każdy kolejny "pay-driver" miał nie tylko plecy, ale także wyniki. ;)
.     Tylko zwróć proszę uwagę, że ja właśnie nikomu nie odmawiam obiektywnego talentu/wyników. Ja piszę o debiutach niepopartych odpowiednią liczbą godzin pracy na torze w kierowaniu techniką F1. Przeciwnie – nigdy nie uwierzę, że nagle do F1 zaczęli przychodzić kierowcy dwie klasy gorsi od niedawnych debiutantów – ot, chociażby Hamiltona czy Kubicy. Większość tej różnicy brała się po prostu z liczby przejechanych kilometrów w zespole F1.

.     Ile niebezpiecznych zdarzeń sprowadzili na innych choćby tylko PET i GRO w swoich debiutanckich GP? W końcu nawet sędziowie stracili do tego cierpliwość dając Grosjeanowi szlaban po Belgii, a plotki z padoku mówiły, że jak się nie ogarnie, to może dostać szlaban permanentny.




Cytat kurcjusz :
z tego co pamiętam wypadek miał miejsce podczas zjazdu formuły z toru i był spowodowany umiejscowieniem ciężarówki na drodze bolidu
.     „Portal Racecar Engineering sugeruje, że przyczyną zdarzenia mogło być bardzo małe doświadczenie Villoty za kierownicą bolidu Formuły 1, który wyposażony jest w system zapobiegający zgaśnięciu. Podczas wchodzenia w bardzo wolne zakręty lub zjazdu do garażu, kierowcy z małym doświadczeniem zdejmują nogę z pedału przyspieszenia, co skutkuje spadkiem obrotów silnika. System ECU wykrywa jednak taką sytuację i automatycznie otwiera przepustnicę na około 50 procent przy wrzuconym pierwszym biegu, co może zaowocować niespodziewanym przyspieszeniem, a według świadków na lotnisku Duxford właśnie to zdarzyło się w przypadku kierowcy Marussi.”
http://www.f1wm.p...p/news_id-26642.html
Kamikadze2000, 22.10.2013 14:26[!]
@ROOK - rozumiem - w każdym razie powinni zwiększyć ilość testów, aby młodzi mogli testować. Pomysł z dodatkowym kompletem opon jest dobry, byleby tylko zespoły wykorzystywały go dla młodych. :)
Zajkos, 22.10.2013 14:48[!]
Świetnie!! :) Marzyłem aby mój ulubiony (młody kierowca nie startujący jeszcze w F1)czyli Deniił Kwiat zajął miejsce w F1 ale tak na prawdę myślałem że Da Costa ma już dawno podpisany kontrakt a tu proszę! ;) Tak na prawdę to szkoda trochę Da Costy bo poprawiał swoje wyniki a zresztą był pupilkiem Dr. Helmuta Marko.
Wrócę jeszcze do Deniiła to o superlicencję nie ma się o co martwic albo jakieś testy albo przed sezonowe (choć nie wiem czy zawodnicy mogą tam brać udział bez superlicencji)

Da Costa chyba po tej wiadomości opuści program rozwojowy Red Bulla..

Da Costa chyba po tej wiadomości opuści program rozwojowy Red Bulla..
Arturo_R30, 22.10.2013 14:55[!]
Da Costa na pewno się wkurzył, z pewnością sam ich oleje
Zajkos, 22.10.2013 14:56[!]
Ale bardziej bym się spodziewał Cecetto albo Sainza niż Deniiła:D
Arturo_R30, 22.10.2013 15:06[!]
Cecotto mam nadzieje, ze nie wejdzie teraz do stawki, po takim słabym sezonie w GP2 ? Juz bardziej marudzacy Razia tam by się sprawdził :D
witek2403, 22.10.2013 15:37[!]
Cytat ROOK :
debiut w F1 możliwy dopiero po wykręceniu minimum ‘xx’ kółek w 107% najlepszego czasu dnia na minimum ‘y’ torów).

Popatrz na takiego Marqueza, nie w każdym przypadku byłoby to możliwe. W obecnych regulacjach to dla młodego kierowcy sezon stracony niestety.
marionson, 22.10.2013 16:25[!]
no cóz........ to dawno przewidziałem odkąd rosjanie zaczeli interesowac sie F 1 .....przyjda czasy że 50% kierowców z rosji będzie jeżdzić w F1 BEZ WZGLEDU NA WIEK I UMIEJETNOSCIAMI.
Trafnie ktś powiedział.... nie ważne kto, ale skąd iczy ma kaskę a tu oto tylko chodzi- dlatego jestem za ograniczeniami kosztów jak i kolejką po osiagnięciu pewnego poziomu ścigania do drzwi F1
Chyba się żle dzieje.... i bedzie degrengolada..... a w f1 będzie sie ścigać protegowany z kasą....nie wspominając jakie zagrożenie młodzi niedoświadczenie stanowią za kierownicą bolidu F 1 !!!!!, CO BYLIŚMY JUŻ SWIADKAMI.
SirKamil, 22.10.2013 19:25[!]
ROOK, "doświadczenie w kierowaniu techniką F1" nie ma nic wspólnego z ubiegłorocznymi kłopotami Grosjeana i większością kłopotów Maldonado. Grosjean np. aż do ostatniego deszczowego wyścigu w Brazylii, poprzez testy i niemal cały sezon ani razu nie rozbił ani swojego ani cudzego bolidu w wyniku kłopotów z opanowaniem samochodu. Jego kłopoty prowadzące do niebezpiecznych kolizji w Niemczech i Belgii były efektem zbyt agresywnego podejścia do zmiany linii jazdy w tłoku. To maniery wyścigowe niezależne od serii, których nie rozwiąże choćby i tysiąc godzin na testach. Na niekończących się testach można wręcz stracić wyczucie wyścigowej rywalizacji.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca