F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Indii: Pierwszy trening dla Sebastiana Vettela

Prezentujemy wyniki i opis porannych zajęć na torze Buddh.
Nataniel Piórkowski, 25 października 2013, wyświetlenia: 4574<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Indii. Kolejne miejsca w tabeli zajęli Webber, Rosberg, Grosjean i Hamilton.

Po zapaleniu się zielonego światła, jako pierwszy aleję serwisową opuścił Pastor Maldonado, za którym podążyli Chilton, Bottas oraz Raikkonen, otwierając okienko zwyczajowo poświęcane na okrążenia instalacyjne. Lewis Hamilton już po nim zgłosił, że po drobnym kontakcie ze ścianą (prawdopodobnie bardzo wysokim krawężnikiem w alei serwisowej) uszkodził przednie skrzydło. Warto przypomnieć, że w samochodzie Force Indii James Calado zastąpił Paula di Restę zmagającego się z przeziębieniem.

Mechanicy Toro Rosso bardzo szybko ustawili bolid Daniela Ricciardo na podnośnikach, przystępując do wymiany skrzyni biegów. Z uwagi na naturę niezwykle rzadko używanego toru Buddh i duże pokłady kurzu zalegającego na jego asfalcie, kierowcy nie spieszyli się do ponownego opuszczenia alei serwisowej. W międzyczasie kamery pokazywały niemal zupełnie puste trybuny. Poziom zainteresowania fanów piątkowymi treningami całkowicie przypominał ten z Bahrajnu.

Po dwudziestu trzech minutach od startu sesji, garaż McLarena ponownie opuścił Sergio Perez. Inżynier Meksykanina szybko zachęcił go do dbania o ogumienie, przypominając o zwiększonym grainingu podczas przejeżdżania szybkich zakrętów. Kierowca stajni z Woking uzyskał pierwszy rezultat dnia (1:30,953 sek.), poprawiając go na kolejnym mierzonym okrążeniu (1:29,324 sek.). Po kilku minutach zawodnik z Guadalajary urwał ze swego personalnego rekordu kolejną sekundę.

Na półmetku sesji na prowadzenie wysunął się Jenson Button. Brytyjczyk wyprzedzał w tabeli Pereza oraz Bottasa, który na jednym z pomiarowych okrążeń wyjechał zbyt szeroko z dziesiątego zakrętu. Dalej plasowali się Maldonado, Vergne oraz van der Garde. W sumie rezultaty widniały obok nazwisk trzynastu zawodników. Sytuacja zmieniła się, gdy tylko aleję serwisową opuścił Sebastian Vettel. Niemiec szybko awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:26,683 sek., tocząc korespondencyjny pojedynek z Nico Rosbergiem. Na trzecim miejscu znajdował się Grosjean.

W międzyczasie w bolidzie Fernando Alonso doszło do awarii przekładni, wskutek czego Hiszpan został zmuszony do przejechania niemal całego okrążenia na drugim biegu. Po zjeździe do boksów, mechanicy Ferrari natychmiast przystąpili do eliminowania usterki. Z kolei na dohamowaniu do piątego wirażu Pastor Maldonado stracił panowanie nad tyłem swego Williamsa, szczęśliwie trafiając na wyasfaltowaną strefę wyjazdową. Z problemami mierzył się też James Calado. Brytyjczyk, raz po raz poszerzający tor jazdy poboczami, zgłaszał swej ekipie dużą nadsterowność samochodu.

Na piętnaście minut przed końcem sesji Ferrari oficjalnie potwierdziło, że w bolidzie Alonso doszło do awarii skrzyni biegów, przez co kierowca z Oviedo nie będzie w stanie pojawić się już na torze w trakcie porannych zajęć. Na pięć minut przez zakończeniem sesji, Calado obrócił swój samochód na wejściu w piętnasty zakręt. Po tym incydencie Brytyjczyk, znajdujący się wtedy na osiemnastym miejscu, powrócił do alei serwisowej. W tabeli nie dochodziło do wielkich zmian. Hamilton przesunął się z pułapu drugiej dziesiątki na piąte miejsce, a Webber zabezpieczył drugą lokatę, tracąc niecałe 0,2 sek. do Vettela.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB91:26,683--24
2.2Mark WebberRed Bull RB91:26,8710,1880,18817
3.9Nico RosbergMercedes F1 W041:26,8990,2160,02823
4.8Romain GrosjeanLotus E211:26,9900,3070,09120
5.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:27,2270,5440,23721
6.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:27,3350,6520,10823
7.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:27,4160,7330,08123
8.4Felipe MassaFerrari F1381:27,6921,0090,27621
9.11Nico HulkenbergSauber C321:27,7701,0870,07819
10.17Valtteri BottasWilliams FW351:27,8001,1170,03023
11.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:28,0351,3520,23525
12.3Fernando AlonsoFerrari F1381:28,2141,5310,1796
13.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:28,3361,6530,12218
14.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:28,3421,6590,00621
15.15Adrian SutilForce India VJM061:28,4681,7850,12620
16.12Esteban GutierrezSauber C321:28,5381,8550,07018
17.7Kimi RaikkonenLotus E211:28,7302,0470,19218
18.14James CaladoForce India VJM061:29,1972,5140,46722
19.21Giedo van der GardeCaterham CT031:29,4132,7300,21624
20.22Jules BianchiMarussia MR021:29,5602,8770,14720
21.20Charles PicCaterham CT031:30,0263,3430,46623
22.23Max ChiltonMarussia MR021:30,4713,7880,44517
107% najlepszego czasu: 1:32,751


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Vettel S.
Buddh

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adnowseb, 25.10.2013 10:27[!]
Kimi? Ciekawe jaki program realizował :))
McLaren ''po reformie ustawień''nie odbiega od reszty. -co mnie cieszy ,myślałem,że będzie gorzej.
Czekam na wyniki kolejnego treningu.
James Calado: nic tylko pochwalić ,bardzo przyzwoicie.
rvs, 25.10.2013 11:16[!]
@adnowseb Button miewał w pierwszych treningach mniejsze straty... Im bardziej w głąb weekendu, tym bardziej widać nieudolność w nastawieniu tego bolidu... Tak więc 0,7 s straty w 1 treningu to jeszcze za wcześnie, by ocenić reformę...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca