F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA wprowadzi limity budżetów zespołów od sezonu 2015

Przepisy dotyczące ograniczenia rocznych wydatków mają zostać sfinalizowane w czerwcu.
Mateusz Szymkiewicz, 9 grudnia 2013, wyświetlenia: 3408<< | lista | T- | T+ | >>
FIA wprowadzi limity budżetowe dla zespołów Formuły 1 od 2015 roku.

Wprowadzenie limitów zostało zaakceptowane podczas spotkania Grupy Strategicznej oraz Komisji Formuły 1 w Paryżu. Według ustaleń, przepisy dotyczące ograniczenia rocznych budżetów, zostaną opracowane przez specjalną grupę, która będzie się składać z przedstawicieli FIA, posiadacza praw handlowych oraz zespołów Formuły 1. Regulacje te mają zostać sfinalizowane w czerwcu 2014 roku.

Nie jest jasne, jak bardzo zostaną ograniczone budżety zespołów, choć według wcześniejszych propozycji, limity nie będą obejmować działań marketingowych oraz pensji kierowców.

Propozycja wprowadzenia limitów była przedmiotem dyskusji od dłuższego czasu i przez problemy finansowe niektórych ekip, redukcja kosztów musiała zostać wprowadzona. Poprzedni prezydent FIA – Max Mosley, proponował przed sezonem 2010 ograniczenie rocznych budżetów do zaledwie 40 milionów euro.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 09.12.2013 19:32[!]
Ciekawe, ciekawe... może coś z tego wyjdzie.
rno2, 09.12.2013 19:57[!]
Niech dadzą limit np. 150 milionów euro i zupełnie wolną rękę projektantom.
No ale znając FIA, to wprowadzą durne ograniczenia typu brak telemetrii, jeden telewizor na garaż zespołowy, ujednolicone jedzenie w motohome'ach zespołów itd...
Kamikadze2000, 09.12.2013 20:18[!]
100 mln i można się bawić - 150 też nie będzie zły, aczkolwiek więcej już nie można pozwalać wydawać... ;)
Dante, 09.12.2013 20:33[!]
@rno2 - F1 to nie są mistrzostwa samych bolidów ale również kierowców. Dlatego istnieją takie ograniczenia.
oxiplegatz, 09.12.2013 20:38[!]
Ograniczenia są potrzebne, ale prawdopodobnie zespoły będą ukrywać wydatki. No i kto to będzie w ogóle kontrolował?
Yurek, 09.12.2013 20:59[!]
Ekstra. Może to wyrówna stawkę i przyciągnie kogoś nowego. Pewno zaraz Ferrari będzie grozić odejściem hiehiehie.
Aeromis, 09.12.2013 21:02[!]
@oxiplegatz
Jak to kto, FIA. Przecież po to tworzą ciepłe posadki z których niekoniecznie coś wyniknie.
Kamikadze2000, 09.12.2013 21:46[!]
@Yurek - i niech biegną, gdzie pieprz rośnie, hehe.. ;)
MatiXF1, 09.12.2013 21:49[!]
Dla mnie ten pomysł jest brzydko mówiąc do dupy. F1 od dawna opierała się na wyścigu technologicznym zespołów, które pompowały kupę kasy w rozwój bolidów. To tylko jeden z wielu gwoździ do trumny ,,Królowej sportów motorowych", o ile tak F1 jeszcze można nazwać...
Challenger, 09.12.2013 22:23[!]
@MatiXF1 nie zgodzę się. Zgodnie z zasadą lepiej mieć 10% w dobrym interesie niż 100% w złym wiele firm woli dorzucić 1-2% do najlepszego zespołu niż wkładać 20% w słabszy. Tym sposobem takie zacne firmy jak Williams ledwo przędą. A tak jeśli pula budżetowa takiego RBRa zostanie ograniczona do 100mln z prawie 200 to ci którzy sponsorują RBR chcąc nie chcąc zasilą inne zespoły albo odejdą - stawka się wyrówna.

No ale jeszcze czekamy na kolejny sensowny krok czyli odmrożenie rozwoju bolidów. Pozwoli to na walkę tych którzy są pomysłowi ale nie mają środków z tymi którzy mają lub mieli środki na wszystko. Dzięki tym dwu krokom (o ile pensja kierowcy wliczona była by do budżetu) zespoły zastanawiałyby się czy lepiej zatrudnić super kierowce któremu trzeba płacić mln czy lepiej te mln włożyć w bolid i zatrudnić np młodego kierowcę. Dziś wiemy że będzie inaczej, kto wie może też dobrze.

Jeśli chodzi o sam wyścig to natychmiast odszedłbym od unifikacji - opony, kto jakie chce byle spełniały normy i miały certyfikaty, tak samo inni dostawcy części wszelakich jak w Moto GP. Większa konkurencja to niższe ceny i wyższa jakość.

Powrót tankowań - i masa bolidu znana tylko sędziom, a nie innym zespołom. Mogłaby zostać ujawniana w połowie wyścigu. DRS aktywowany tylko wtedy kiedy poprzedzający kierowca jest przed nami w stawce, a nie za każdym razem kiedy jadę sobie nawet za dublowanym.

Podział na 4 części wydaję się być ciekawy zwłaszcza jeśli doliczymy o np 5 punktów więcej w ostatniej części do każdego miejsca. Skończy się porzucanie rozwoju bolidu w połowie sezonu.
Dante, 09.12.2013 22:43[!]
@MatiXF1 - Wyścig technologiczny raz skończył się w 1993 roku, drugi raz w 2004, po tych wszystkich banach ze strony FIA.

Obecna F1 to jest coś na pograniczu wyścigu zbrojeń z "restartami" (jak ten między sezonem 08 a 09 i 13-14) w ramach jednego, zunifikowanego przepisu, (z niezłymi dziurami - patrz dmuchane dyfuzory, wyginające się skrzydła etc.) a wyścigu między kierowcami.
ManiakF1, 10.12.2013 01:09[!]
Małe i słabe zespoły, które w żaden sposób nie uatrakcyjniają F1 zaczęły się burzyć, stąd ten przepis. Kolejne zmiana na złe.

Kamikadze
Można nie lubić Ferrari, ale jednak Formuła bez nich, to jak wesele bez wódki. :)
Kamikadze2000, 10.12.2013 09:56[!]
@ManiakF1 - jestem abstynentem-kierowcą... :D
Angulo, 10.12.2013 14:55[!]
@Kamikadze2000 Ja też, po prostu nie znoszę alkoholu.
Dante, 10.12.2013 16:01[!]
@ManiakF1 - W żaden sposób nie uatrakcyjniają? Czyli rozumiem, że wolisz jak na pudle stoją 2-3 zespoły przez cały sezon, niż gdyby w różnych wyścigach na podium stawali kierowcy z tych mniejszych ekip? Już pomijając kwestie podium - punktowanie mniejszych ekip to nie lada atrakcja i "nowość", która pewnie ucieszy każdego.
Kamikadze2000, 10.12.2013 20:09[!]
@Angulo - w towarzystwie można posiedzieć i bez alkoholu. :)) A uwielbiam jeździć samochodem. Poza tym po prostu zdrowie nie pozwala. ;) Pzdr :))

@Dante - pewnie rajcował się sezonami 2007-2008 - ten pierwszy zwłaszcza był pod względem rywalizacji na torze najgorszy... ;)
SirKamil, 10.12.2013 22:43[!]
Fantastyczna wiadomość, nareszcie. Jeśli pójdzie za tym dobry poziom owego limitu (proponuje ok 70-80 mln funtów) i skuteczne metody kontroli oparte o systemy podatkowe państw w których zarejestrowane są firmy-zespoły oraz nowe mechanizmy audytu dedykowanego firmom-zespołom wyścigowym (to jednak specyficzne formy przedsiębiorstw działające według cokolwiek oryginalnej filozofii), to szansa na złoty okres dla F1.
jpslotus72, 11.12.2013 01:09[!]
@MatiXF1
Cytat MatiXF1 :
Dla mnie ten pomysł jest brzydko mówiąc do dupy. F1 od dawna opierała się na wyścigu technologicznym zespołów, które pompowały kupę kasy w rozwój bolidów.
F1 jednak nie istnieje w próżni - trzeba wziąć pod uwagę zmiany w rzeczywistości, w jakiej Formuła 1 funkcjonuje i od której jest w różnym stopniu (raczej bardziej niż mniej) uzależniona - ekonomia nie jest już taka jak 20 czy nawet 10 lat temu (nie mówiąc o czasach dawniejszych). Dodajmy do tego, że nie mamy już do czynienia z wyodrębnionym "światem medialnym", tylko po prostu z medialnością świata jako takiego (stąd i ekonomia jest spleciona z tą sferą bardziej niż kiedykolwiek). Inne są dzisiaj możliwości pozyskiwania, a więc i wydawania środków. Kiedyś cała Formuła 1 "tytoniem stała" - obecnie warunki są zupełnie inne, inne są też struktury samych koncernów (mamy do czynienia bardziej ze skomplikowanymi sieciami koncernów i spółek inwestycyjnych, niż samodzielnymi, jasno wyodrębnionymi firmami). Co to ma wspólnego z F1? Ano bardzo, bardzo wiele - właściwie wszystko... Przy różnych okazjach i w różnym kontekście przypominałem wypowiedź Boulliera, w której stwierdził, iż obecnie "na Formułę 1 stać tylko trzy zespoły" (Red Bull, Ferrari, Mercedes) - to znaczy, one nie muszą liczyć się tak z kosztami i zabiegać o każdy "grosz", jak cała reszta stawki. A taka sytuacja nie jest zdrowa nie tylko dla owych zespołów, ale przez to samo dla F1 jako takiej.
Zatem pośród różnych, często dziwnych pomysłów FIA, ten zasługuje na poparcie - oby tylko jego konkretyzacja i realizacja była równie sensowna jak sama idea.
mbwrobel, 12.12.2013 23:59[!]
Cytat :
[...] limity nie będą obejmować działań marketingowych oraz pensji kierowców [...]

Wystarczy, że kierowca zarejestruje działalność i zatrudni sobie np. speca od aero. Albo sam sobie zasponsoruje silniki na cały sezon. Zespół zapłaci mu ekstra kasę, która pokryje mu wydatki, ale pieniądze te nie będą wliczać się do limitu - bo przecież będzie to pensja kierowcy.
Swoją drogą to ciekaw jestem, czy nie zostawią takiej dziury w tych coraz bardziej skomplikowanych przepisach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca