F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

F1 wprowadza trofeum za największą liczbę pole position

W ostatnich pięciu latach taką nagrodę cztery razy zgarnąłby Sebastian Vettel.
Łukasz Godula, 14 grudnia 2013, wyświetlenia: 3236<< | lista | T- | T+ | >>
W Formule 1 od przyszłego sezonu zostanie wprowadzony puchar dla najlepiej kwalifikującego się zawodnika.

Serwis Autosport ujawnił w tym miesiącu pomysł zaproponowany przez FIA, a w tym tygodniu został on dodany do sportowych regulacji. Puchar powędruje w ręce kierowcy, który zdobędzie w danym roku największą ilość pole position.

W przypadku remisu, o zwycięstwie zadecyduje ilość zdobytych drugich miejsc, później kolejno trzecich itd. Jeśli i to nie pozwoli na wyłonienie zwycięzcy, regulacje mówią, iż „FIA nominuje wygranego w oparciu o kryteria, które uzna za słuszne”.

Sebastian Vettel wygrałby taką nagrodę w czterech z ostatnich pięciu lat, a jego serię przerwałby jedynie Lewis Hamilton w 2012 roku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FelipeF1., 14.12.2013 13:02[!]
Vettel chyba będzie musiał wybudować magazyn na te wszystkie trofea ;)
mbg, 14.12.2013 13:06[!]
FIA króluje ostatnio w dziedzinie kretyńskich pomysłów. Regulacje techniczne na sezon 2014 też są tragiczne, bolidy okażą się jeszcze wolniejsze niż te w GP2. Na stałe przenoszę sie za ocean w sensie oglądania tamtejszego motorsportu. Chociaż już w tym sezonie obejrzałem więcej wyścigów ICS niż F1. Może i do NASCARa się przekonam :p
Sar trek, 14.12.2013 13:20[!]
Też się zastanawiam, czy nie porzucić F1 na rzecz Indycar. Widziałem parę wyścigów, i powiem, że prawdziwe ściganie jest tam, a tu jest cyrk z DRS, i sztucznie szybko zużywającymi się oponami. A do tego dziwne decyzje sędziów za jazdę poza torem. Brakuje mi w Indycar jednak jednego - rywalizacji konstruktorów i ciągłych innowacji aerodynamicznych. No i takich zaowdników jak Vettel, Button, Alonso, Hamilton, Raikkonen.


A co do NASCAR, to też jest trochę cyrk. Nie ma podwójnie punktowanej ostatniej rundy, ale za to jest pogoń za mistrzostwem i wyjazdy SC z byle powodu, by zbić stawkę.


PS: A co do Pole Trophy, to nawet fajne poza zapisem: „FIA nominuje wygranego w oparciu o kryteria, które uzna za słuszne”.
kabans, 14.12.2013 13:32[!]
To przecie wiadomo, że jak inne kryteria to Kartikeyan wygra, może niech wprowadzą zasadę że MS będzie ten którego FIA uzna kryteria za słuszne. Może niech balast wprowadzą?
Dante, 14.12.2013 13:45[!]
@Sar trek @mbg: Zaraz, zaraz - a co ten puchar niby zmienia poza tym, że będzie zalegał na półkach w niektórych zawodników? Czyżby nic? Czyżby trzeba było siać ferment, skoro taki puchar absolutnie nie wpływa na wynik mistrzostw świata?
Poza tym "FIA uzna za słuszne" prawdopodobnie oznacza, że wezmą pod uwagę takie kryteria jak przewaga czasowa w zdobywaniu PP, a nie na przykład nazwisko kierowcy, albo budżet jego zespołu... No i będąc szczerym - identyczny wynik w kwalifikacjach aż do czwartych miejsc, jest wręcz niemożliwy do uzyskania.
Lukas, 14.12.2013 14:02[!]
Pamiętajcie, że FIA uzna cokolwiek uzna dopiero wtedy, gdy nastąpi remis idealny, co jest praktycznie niemożliwe :)
Ambrozya, 14.12.2013 15:00[!]
Proponuję na weekend wyścigowy:

Jeden punkt za Pole Position.
Jeden punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu.
Punktacja finałowa bez zmian (25 - 18 - ...)
Ralph1537, 14.12.2013 15:02[!]
Cytat :
FIA nominuje wygranego w oparciu o kryteria, które uzna za słuszne”.
czyli samowolka, co za idiotyzm
Sar trek, 14.12.2013 15:13[!]
@Dante Masz z jednej strony. Nic nie znaczy, taka może bardziej zabawa, dodatek do statystyk i nikt się tym nie przejmuje. Ale w takiej sytuacji skoro jednak to wprowadzono, to powinno to być zrobione w sposób sprawiedliwy, a w sytuacji totalnego remisu w kwalifikacjach najbardziej sprawiedliwe byłoby przyznanie trofeum obydwu zawodnikom. Poza tym odniosłem się głównie co do podwójnej punktacji w ostatnim sezonie, DRS, opon Pirelli i decyzji sędziów. Ten puchar to nawet fajny pomysł, chociaż można by też rozważyć pkt za pole position.
modlicha, 14.12.2013 16:28[!]
Cytat Ambrozya :
Jeden punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu.


A wyobrażasz sobie na 3-4 kółka przed metą tą gonitwę do boksu z pozycji od 11 wzwyż po nowe oponki żeby wykręcić FL? To byłby taki "sajgon" w boksach jaki czasami zdarzał się przy SC. FIA na to raczej nie pójdzie.
kabans, 14.12.2013 18:46[!]
FL od kąd nie ma tankowania jest bezsensu i świadczy jedynie o tym kto zjechał najpóźniej do boksu.
ManiakF1, 14.12.2013 18:49[!]
W sumie dobry pomysł. Nie zmienia to nic w punktacji, a w ten sposób docenia szybkich zawodników w Q. Tak w ogóle to Lewis miałby to trofeum też za 2008 rok, a w 2007 on albo Massa, bo mieli tyle samo PP.
Aeromis, 14.12.2013 19:37[!]
W erze oszczędzania opona takie trofeum jest głupie. Mam nadzieje, że w następnym sezonie nie trzeba będzie opon oszczędzać i ów trofeum będzie mieć sens.

@Ambrozya
Cytat :
Jeden punkt za najszybsze okrążenie w wyścigu.
Jeden? Eee tam 5 od razu, ależ byłaby jatka o FL a ilu by wylatywało w toru. Emocje jak diabli! o.O
Kamikadze2000, 14.12.2013 20:17[!]
@kabans - w 2008 roku Raikkonen miał aż 10 najszybszych okrążeń, ale co z tego, że cały wyścig miał beznadziejny, jak i cały sezon... ;] FL to tylko statystyka... nijak ma się do konkurencyjności. Bodaj podczas GP Kanady Gutierrez miał FL... ;)

@Aeromis - opony trzeba było oszczędzać od zawsze, a przynajmniej zwracać na nie uwagę - teraz jednak ten element ma jeszcze bardziej istotne znaczenie.
rad_, 14.12.2013 23:40[!]
Widzę, że "FIA nominuje wygranego w oparciu o kryteria, które uzna za słuszne" wywołuje tu oburzenie, a przecież identyczny zapis widnieje już teraz w regulaminie, tylko dotyczy klasyfikacji generalnej. W praktyce szanse, że będzie miał on zastosowanie są raczej bliskie zeru.

Cytat :
7.2 If two or more constructors or drivers finish the season with the same number of points, the higher place in the Championship (in either case) shall be awarded to:
a) the holder of the greatest number of first places,
b) if the number of first places is the same, the holder of the greatest number of second places,
c) if the number of second places is the same, the holder of the greatest number of third places and so on until a winner emerges.
d) if this procedure fails to produce a result, the FIA will nominate the winner according to such criteria as it thinks fit.
MairJ23, 15.12.2013 02:39[!]
if this procedure fails to produce a result, the FIA will nominate the winner according to such criteria as it thinks fit. - nie mam wiecej pytan :)
Kamikadze2000, 15.12.2013 16:36[!]
To trofeum to tylko dodatkowa nagroda. Moim zdaniem dobra idea. :) Nie wpływa losy mistrzostw, jak kretyńskie podwójne punkty w Abu Zabi. Tego akurat nie ma co krytykować... ;)
mbwrobel, 16.12.2013 10:22[!]
Dodatkowy punkcik za każde PP byłby dla zawodnika chyba lepszą nagrodą, niż kolejny puchar. Na koniec sezonu te kilka punktów mogłoby być decydujące.

Skoro już ma być puchar za najwięcej PP, to idźmy na całość:
- puchar za najlepsze czasy w treningach
- puchar za przejechane najwięcej kilometrów w ciągu sezonu
- puchar za najwięcej manewrów wyprzedzania
- puchar za najwyższe prędkości na speed trapie
- puchar za największą ilość wywiadów dla prasy *)

Nie jest dobrze, skoro Formuła Jeden potrzebuje coraz więcej pucharów, żeby udowodnić, że wciąż jest królową sportów motorowych.

*) - ten post zawiera śladowe ilości ironii. Przed zbesztaniem autora za durne pomysły, skonsultuj się z lekarzem, lub farmaceutą.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca