F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2013
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zmieniony system kar w Formule 1

Potwierdzono zastosowanie punktów karnych oraz regulacji dotyczących nowych silników.
Łukasz Godula, 14 grudnia 2013, wyświetlenia: 5206<< | lista | T- | T+ | >>
Planowany wcześniej system punktów karnych w Formule 1, który może prowadzić do wykluczeń z wyścigów, został zatwierdzony i wprowadzony do regulacji sportowych od 2014 roku.

Artykuł 4.2 nowych regulacji sportowych potwierdza, że każdy kierowca, który zgromadzi 12 punktów karnych w okresie 12 miesięcy, zostanie wykluczony z jednego wyścigu.

Plan został wcześniej ratyfikowany podczas czerwcowego spotkania Światowej Rady Sportów Motorowych i po raz pierwszy wprowadza system pozwalający na wykluczanie zawodników. Najprawdopodobniej, by zostać wykluczonym, kierowca będzie musiał popełnić wiele wykroczeń, by zgromadzić 12 punktów karnych, co oznacza, że jedynie częste przekraczanie przepisów spowoduje wykluczenie.

„W odniesieniu do Artykułu 16.3 (który mówi o standardach jazdy), sędziowie mogą nałożyć karę punktową na superlicencję kierowcy” – mówi Artykuł 4.2 regulacji sportowych. „Jeśli kierowca zbierze 12 punktów karnych, jego licencja zostanie zawieszona na kolejny wyścig, po czym 12 punktów zostanie usuniętych z licencji. Punkty karne pozostaną na superlicencji przez okres 12 miesięcy od ich otrzymania, po tym zostaną usunięte”.

Dodatkowo zaostrzono sankcje za niebezpieczne wypuszczanie zawodników z boksów podczas pit stopów. Kierowcy otrzymają karę przesunięcia na starcie, lub karę czasową, jeśli ich bolid zostanie wypuszczony z garażu w niebezpiecznych okolicznościach. Jeśli bolid zostanie wypuszczony w niebezpieczny sposób podczas sesji treningowych, sędziowie mogą nałożyć karę przesunięcia na starcie, jeśli uznają to za konieczne.

Jeśli incydent zaistnieje w wyścigu, kierowca otrzyma karę przesunięcia o 10 miejsc na starcie kolejnego wyścigu, jednak może zostać również ukarany podczas obecnego wyścigu. Możliwymi karami wtedy jest przejazd przez pit lane, lub kara doliczenia 10 sekund do wyniku wyścigu.

Potwierdzono kare związane z silnikami

Nowe sportowe regulacje uszczegóławiają również kary przesunięcia na starcie w związku z nowymi jednostkami napędowymi.

W 2014 roku „jednostka napędowa” zostanie podzielona na sześć osobnych modułów i każdy będzie miał do dyspozycji pięć sztuk każdego z nich. Wymienione elementy to: silnik spalinowy, jednostka generatora – kinetyczna, jednostka generatora – cieplna, magazyn energii, turbosprężarka oraz elektronika.

Gdy jakikolwiek element zostanie użyty po raz pierwszy szósty raz, pociągnie to za sobą karę obniżenia pozycji o 10 miejsc, jednak użycie po raz szósty innych elementów jednostki napędowej poskutkuje już karą obniżenia o 5 pozycji. Taka sama sytuacja zaistnieje przy użyciu po raz siódmy jakiegokolwiek elementu.

Jeśli zostanie wymieniona cała jednostka napędowe (w dowolnym momencie), kierowca będzie musiał wystartować z boksów. Potwierdzono również, że w przypadku gdy kierowca jest zbyt daleko z tyłu stawki, by otrzymać całą karę, pozostałe miejsca przeniesione zostaną na kolejny wyścig.

Z innych regulacji wynika, że skrzynia biegów musi być teraz użyta przez sześć kolejnych wyścigów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
23.11.2018  Werdykt w sprawie protestu Haasa zostanie wydany najwcześniej przed FP3
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marian3251, 14.12.2013 14:37[!]
Czyli jak ktoś z Marussi albo Caterhama wymieni coś w silniku, to praktycznie do końca sezonu mogą sobie odpuścić kwalifikacje?
michal132, 14.12.2013 14:38[!]
paranoja z tymi karami za niebezpieczny wyjazd z pit. za to kary powinien otrzymywać zespół a nie kierowca
kabans, 14.12.2013 15:05[!]
Po pupie będą dostawać jak tak dalej pójdzie
Sar trek, 14.12.2013 15:08[!]
Ogólnie zmiany na plus. Wreście kara cofnięcia na starcie jest tak samo dotkliwa dla wszystkich, bo co to było 10 miejsc do tyłu dla Pica, którego można było cofnąć tylko o trzy. Co do punktów karnych, też nie takie głupie. Jeśli chodzi o silniki to nieco skomplikowane. Zespołom z końca stawki będzie bardziej opłacało się wymienić cały silnik, niż dostać 10 miejsc w plecy, bo będzie się to za nimi ciągło przez pół sezonu (tak z ciekawości, jak komuś zostaną na koniec 3 pozycje do cofnięcia, to przechodzi na następny sezon?). Natomiast co do niedokręconych kół. Nierozumiem, jak można dwa razy karać za to samo.
Semai, 14.12.2013 15:17[!]
@marian3251
Pozostała część kary może być przeniesiona na następny wyścig tylko raz (dla danej kary).
jogus48, 14.12.2013 16:14[!]
nie rozumiem w artykule czesci dot. kar za jednostkę. piszecie "gdy szosty raz zostanie wykorzystany jakikolwiek element (jednostki napedowej), zawodnik zostanie cofniety o 10 miejsc. jednak użycie po raz szósty innych elementów jednostki napędowej poskutkuje już karą obniżenia o 5 pozycji."

napisaliscie, ze jednostka bedzie skladac sie z nastepujacych elementow:ilnik spalinowy, jednostka generatora – kinetyczna, jednostka generatora – cieplna, magazyn energii, turbosprężarka oraz elektronika.

okreslcie sie jednoznacznie, ktore spowoduja cofniecie o 10, a ktore o 5, bo napisiscie ze jakikolwiek to 10, a inne o 5. a chyba jesli jakikolwiek to kazdy, prawda?
ari2k5, 14.12.2013 16:38[!]
@jogus48 walnie Ci jednostka cieplna, wsadzisz 6, dostajesz 10 na starcie, potem padnie Ci sprężarka i włożysz 6 to jesteś na starcie o 5 do tyłu
Ralph1537, 14.12.2013 17:04[!]
heh, za błędy przy pit stopach powinni dawać kare np. mechanikowi, że np nie będzie mógł obsługiwać samochodu przez ileś czasu, np do końca wyscigu
Aeromis, 14.12.2013 18:14[!]
@marian3251
Do jeszcze większej paranoi dojdzie, jeśli każdy z ów czwórki kierowców będzie miał karę. Będą rywalizować w kwalifikacjach o jak najszybsze wypełnienie kary... Według mnie jeśli ktoś nie może zostać bardziej cofnięty, to powinien startować z pitlane, ale co ja tam wiem.
jpslotus72, 14.12.2013 20:54[!]
Ja chyba odpuszczę sobie dalsze czytanie newsów na temat przyszłorocznych regulacji. Następny sezon będę oglądał na RTL-u, bo z dostępnych mi transmisji F1 najsłabiej znam niemiecki. Czyli podejdę do sprawy z pozycji niedzielnego kibica i będę oglądał kolorowe autka mknące po torach - a szczegółami niech sobie łamią głowę ci, co jeszcze mają do tego zdrowie. Błogosławiona ignorancja, albowiem ona daje najwięcej radości z oglądania migających obrazków...
kabans, 14.12.2013 21:18[!]
Cytat jpslotus72 :
.
I tak będziesz musiał oglądać na rtlu bo jest duża szansa, że na polsacie "Kubicy" już nie obejrzymy.
botorf1, 14.12.2013 23:46[!]
@kabans
A szkoda, bo chociaż polsatowskie studio miało swoje gorsze i lepsze dni, to jednak transmisja z wyścigu zawsze była niezmącona reklamami (wyjątek stanowią wyścigi, które były przerywane), co niestety nie jest nam dane doświadczać na RTL-u.
Jaki inny wybór nam zatem zostaje?
- BBC - Transmitują tylko wybrane wyścigi, a i tak nie mam do nich dostępu (chyba, że przez Internet, ale jakość pozostawia wiele do życzenia).
- Sky - Z tego co słyszałem to jest to stacja płatna i nawet Brytyjczycy (nie wszyscy oczywiście) jej nie oglądają .
- RTL - Tylko wyścig i kwalifikacje + wspomniane wcześniej przerwy w transmisji. Treningi natomiast pokazują chyba na Sport 1.
- NOVA - Czeski kanał, do którego nie mam dostępu i nie mogę niestety potwierdzić, że nadal puszczają F1.

Czy znacie jeszcze jakieś stacje dostępne w telewizji na terenie Polski?
McLuke, 15.12.2013 00:28[!]
Czyli jak np: Bianchi dostanie w Australii karę -10 na starcie, to przez pół sezonu będzie startował jako ostatni?? Hahaha, co za bezsens... :D
jpslotus72, 15.12.2013 00:41[!]
@botorf1
Czeska NOVA nadal transmituje F1, ale też przerywa reklamami. Jest dostępna w naziemnym przekazie cyfrowym, tylko trzeba mieć odbiornik, który obsługuje także standard MPEG-2 (w Polsce mamy MPEG-4) - no i trzeba mieszkać w zasięgu czeskich nadajników. Z tym, ze wolnodostępna NOVA transmituje tylko wyścigi - treningi i kwalifikacje są na NOVA SPORT (dostępna na czeskich platformach cyfrowych).
Z kanałów dostępnych w Polsce jest też coś na Rai Sport (1 albo 2) - oba kanały są teoretycznie niekodowane (z Hot Birda), ale niektóre transmisje bezpośrednie kodują - w tym F1 live. Oglądałem tam jednak czasem niekodowane powtórki treningów - nie wiem, czy powtarzali też kwalifikacje albo wyścigi, bo takie powtórki oglądałem na Sport1 i po kilku dniach na sportowych kanałach Polsatu. Włosi nadają też trochę klasyki F1, ale od niedawna, niestety, też zaczęli kodować te emisje...
W sumie RTL jest solidny - minusem są te reklamy, ale trzeba pamiętać, że jest to kanał prywatny ale niekodowany, więc jakoś musi się utrzymywać (i opłacać prawa do transmisji). RTL transmituje F1 od bardzo dawna i są najbardziej obok BBC (a od niedawna Sky) obecną na padoku telewizją. Ich programy przed wyścigiem są więc ciekawe - nawet jeśli nie zna się dobrze niemieckiego. Nie ma bajdurzenia przy stoliku, tylko jest się z ich ekipą w alejce i na gridzie (rozmowy z kierowcami na minuty przed startem).

Cóż, zobaczymy, gdzie tę F1 zobaczymy. Jeśli transmisje znikną rzeczywiście z polskich stacji, albo będą wąsko dostępne np. na NC+, to będę miał nadzieję, że NOVA i RTL nie będą nadawały reklam w tym samym czasie i przeskakując między nimi zobaczę cały wyścig live... :)
THC-303, 15.12.2013 09:57[!]
Cytat :
Sky - Z tego co słyszałem to jest to stacja płatna i nawet Brytyjczycy (nie wszyscy oczywiście) jej nie oglądają .

Jak masz szybki internet to Sky jest bezpłatna ;) Polecam, świetni są.
Verticus, 16.12.2013 10:00[!]
Jeśli bolid zostanie wypuszczony w niebezpieczny sposób podczas sesji treningowych, sędziowie mogą nałożyć karę przesunięcia na starcie, jeśli uznają to za konieczne.
Uznaniowość tej kary jest niekorzystna dla obrazu F1. Co będzie gdy X popełni w/w wykroczenie i zostanie ukarany (bo sędziowie uznają to za konieczne),a znów 3 GP dalej Y za to samo wykroczenie nie zostanie ukarany, przez co np. jego szanse w walce o mistrzostwo wzrosną? W ten sposób uznaniowość sędziów może mieć realny wpływ na wyniki mistrzostw!
mbwrobel, 16.12.2013 10:43[!]
Cytat :
Możliwymi karami wtedy jest przejazd przez pit lane, lub kara doliczenia 10 sekund do wyniku wyścigu

Następna uznaniowa kara. Jeśli podczas wyścigu np. w Malezji (gdzie aleja serwisowa na ponad 300 metrów) zawodnik podlegający karze ma 11 sekund przewagi nad drugim, to sędziowie będą decydować o kolejności na mecie? Gdy mu doliczą 10 sekund, to kara będzie symboliczna, jednak ukaranie przejazdem przez aleję skończy się zmianą lidera wyścigu. A wystarczyłoby dodać zapis, że "kara doliczenia 10 sekund do wyniku wyścigu będzie nakładana, jeśli z jakiegoś powodu nie można wykonać kary przejazdu przez aleję serwisową" (np jest to ostatnie okrążenie). Moim zdaniem wystarczający stopień uznaniowości wiąże się z kwestią "czy ukarać". Odpowiedź na pytanie "jak" powinna być precyzyjna, jednoznaczna i wynikać z regulaminu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca