F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Australii: Drugi trening dla Lewisa Hamiltona

Kierowcy Mercedesa uzyskali zauważalnie lepsze rezultaty od Fernando Alonso.
Nataniel Piórkowski, 14 marca 2014, wyświetlenia: 10925<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej, obfitującej w akcję sesji treningowej przed inaugurującym sezon 2014 Grand Prix Australii. W czołowej trójce znaleźli się także Rosberg i Alonso.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Adrian Sutil. Krótko po nim z garażów wyjechali także Grosjean oraz Ericsson. Drugi z kierowców Caterhama – Kamui Kobayashi został zmuszony do oglądania sesji z poziomu garażu, ponieważ już w trakcie pierwszego treningu w jego samochodzie wykryto awarię związaną z systemem paliwowym. Konieczność wymiany całej jednostki napędowej sprawiła, że Japończyk zakończył dzień mając na koncie tylko jedno instalacyjne kółko. Z kolei już na okrążeniu wyjazdowym Grosjean zgłosił problemy ze wspomaganiem kierownicy.

Jako pierwszy rezultat odnotował Sutil. Czas 1:38,055s o ponad trzy i pół sekundy odstawał od najlepszego wyniku Fernando Alonso z południowej sesji. Niedługo później na czoło tabeli wysunęli się kierowcy Williamsa: Massa i Bottas, by po chwili ustąpić miejsca Hulkenbergowi i Rosbergowi. Na trzecim miejscu znajdował się Magnussen. Po dziesięciu minutach na drugą lokatę przesunął się Sebastian Vettel. Gdy Red Bull zapytał Ricciardo o wrażenia płynące z jazdy samochodem, Australijczyk wyraził ogólne zadowolenie, choć narzekał na zachowanie się tylnej osi.

Nieprzewidywalność samochodów ciągle przysparzała problemy większości kierowców. Najpierw Magnussen zbyt szeroko wyjechał z szybkiego zakrętu numer dwanaście, a pięć minut po nim Vettel przestrzelił wejście w pierwszy zakręt i musiał ratować się przejazdem przez trawę. Jeszcze mniej szczęścia miał Raikkonen, który zatrzymał swój bolid tuż przy wyjeździe z boksów. Szybka interwencja mechaników pozwoliła mu jednak szybko powrócić do realizacji zaplanowanego programu. Śledząc rozmowę radiową okazało się, że Fin nagle stracił pierwszy bieg.

Po trzydziestu minutach od rozpoczęcia zajęć stało się jasne, że na torze nie pojawi się już Pastor Maldonado. W jego przypadku Lotus zmagał się z poważną usterką ERS. W międzyczasie pierwsi kierowcy zakładali już do swych samochodów miękką mieszankę, przez co w tabeli zaczęło dochodzić do wielu przetasowań. Od razu dobre tempo zaprezentował Ricciardo, jednak czas 1:29,782s Rosberga nie dał mu miejsca wyższego niż drugie i to ze stratą blisko dziewięciu dziesiętnych sekundy. Raikkonen, także na miękkich oponach wykręcił 1:30,991s, co w jego przypadku wystarczyło do awansu na szóste miejsce. Trzecią lokatę zajmował Button.

W punkcie pomiaru prędkości najlepiej prezentowały się samochody napędzane jednostkami Mercedesa, które notowały w nim około 316 km/h. Dla porównania bolidy zespołów napędzanych silnikami Renault były wolniejsze o około sześć kilometrów na godzinę. Na półmetku sesji na torze przebywało tylko trzech kierowców, jednak już pięć minut później dołączył do nich Lewis Hamilton niemal natychmiast uzyskując rekordowy czas dnia 1:29,625s. Ciekawe spostrzeżenie wysunął Danił Kwiat z Toro Rosso: Nie jestem w stanie dobrze dogrzać opon, muszę zajmować się zbyt wieloma rzeczami na raz – przyznawał tegoroczny debiutant.

Przez zimę w Formule 1 zmieniło się wiele, jednak nie wpłynęło to zbyt mocno na plan pracy podczas piątkowych treningów. Zwyczajowo ich ostatnia część została poświęcona na dłuższe przejazdy – przynajmniej w przypadku zespołów korzystających z najbardziej niezawodnych konstrukcji. W tym samym czasie Grosjean przejeżdżał dopiero ósme okrążenie. Duży ruch na torze sprzyjał kontaktowym sytuacjom. Na nieco ponad dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Vettel i Gutierrez wjechali koło w koło w pierwszy zakręt. Nieustępliwa jazda Niemca sprawiła, iż zawodnik Saubera został wywieziony na trawę przy krawężniku drugiego wirażu. Kilka chwil później Raikkonen popisał się odważnym przejazdem blisko ściany zlokalizowanej u wjazdu w jedenasty zakręt.

Przewodzący klasyfikacji duet Mercedesa podróżował po torze w komfortowym tempie około 1:34s. Podobne rezultaty notował również Fernando Alonso. Bliżej końca zajęć, Rosbergowi udało się jednak zejść do pułapu 1:33s. Niemiec zakończył swój program na osiem minut przed zamknięciem alei serwisowej. Tymczasem Perez skorzystał ze żwirowej pułapki zlokalizowanej w ósmym zakręcie. Mniej szczęścia miał drugi z kierowców stajni z Silverstone – Nico Hulkenberg nie zdołał już powrócić na tor. Dosłownie w tym samym czasie, poza torem swój samochód zakopał Grosjean. Wywieszone żółte flagi były równoznaczne z zakończeniem sesji. Wcześniej Hamilton zdążył jeszcze wykonać szybki postój, by następie powrócić na tor.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:29,625--37
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:29,7820,1570,15731
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:30,1320,5070,35028
4.1Sebastian VettelRed Bull RB101:30,3810,7560,24941
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:30,5100,8850,12933
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:30,5380,9130,02838
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:30,8981,2730,36032
8.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:30,9201,2950,02228
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:31,0311,4060,11134
10.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:31,0541,4290,02333
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:31,0601,4350,00635
12.19Felipe MassaWilliams FW36 1:31,1191,4940,05931
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:31,2831,6580,16436
14.99Adrian SutilSauber C33 1:32,3552,7301,07236
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:32,4682,8430,11326
16.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:32,4952,8700,02736
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:33,4863,8610,99129
18.8Romain GrosjeanLotus E221:33,6464,0210,16012
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:34,7575,1321,11129
20.9Marcus EricssonCaterham CT05---1
21.10Kamui KobayashiCaterham CT05----
22.13Pastor MaldonadoLotus E22----
107% najlepszego czasu: 1:35,899

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 14.03.2014 14:44[!]
@kabans nie ma nic przeciwko temu... ;) Byleby tylko wygrywał prywatny zespół. :))
AMG_GP, 14.03.2014 15:11[!]
Kamikadze2000 co Ty masz z tym Prywatnym... obraziłeś się na państwówke...:P

A tak na poważnie wygra ten kto najlepiej sie przygotował wiadmo że każdy ma swoich faworytów ja osobiście chciałbym żeby walczyły 4 jak nie 5 zespołów a nie tylko jeden tak jak to było przez 4 sezony
a dla oddmiany mógłby wygrać fabryczne zespół który ma coś wspólnego z motosportem a nie z napojem energetycznym:P
Pan Kierowca, 14.03.2014 15:42[!]
Z oceną stanu mojego entuzjazmu poczekam przynajmniej do kwalifikacji, więc w tym momencie jestem tylko ciekawy, kto w tych treningach jeździł prawie na sto procent, a kto na pół gwizdka, by na spokojnie poznać zachowanie bolidu na Albert Park. Mam jedynie nadzieję, że takie teamy jak McLaren, Williams, czy Ferrari należą do tych drugich...
LH44fan, 14.03.2014 15:43[!]
Brawo Mercedes! Oby tak dalej! Żeby tak w kwalifikacjach wypadli.. :P

No to mamy kolejnego marudera. :) Było ich trzech, po odejściu HRT zostało tylko dwóch, a teraz mamy kolejnego - Lotus F1 team :))))

Cytat :
,ale to tylko treningi więc dalej nic nie wiemy

damian1987 weź człowieku nie udzielaj się, jak masz takie głupoty pisać...''nic nie wiemy'' Boże święty...
Kamikadze2000, 14.03.2014 19:05[!]
@AMG GP - nigdy nie lubiłem "państwowych (czyt. fabrycznych)... ;)
iceneon, 14.03.2014 19:13[!]
Lewis wygląda na zabiedzonego. Rzuciła go Nicole czy jak?
RY2N, 14.03.2014 20:26[!]
@Szybki
Polsat w końcu podpisał umowę, transmisje będą w Polsat Sport i Polsat Sport Extra,
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca