F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Australii: Rosberg dyktuje tempo przed kwalifikacjami

Kierowca Mercedesa uzyskał czas o prawie 1,5s lepszy od drugiego Buttona.
Nataniel Piórkowski, 15 marca 2014, wyświetlenia: 6228<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Rosberg popisał się najlepszym rezultatem w ostatniej sesji treningowej przed tegorocznym Grand Prix Australii, wyprzedzając w tabeli Buttona i Alonso.

Zajęcia rozpoczęły się w sprzyjających warunkach pogodowych, jednak przy stosunkowo wietrznej i pochmurnej aurze. Zaledwie pięć minut po ich starcie Esteban Gutierrez otrzymał od swojego inżyniera informację o zbliżających się opadach deszczu, które powinny pojawić się nad torem w przeciągu dziesięciu minut.

Po ponownym wyjeździe Meksykanin bardzo szybko zwolnił, czemu winny był problem ze skrzynią biegów. Bolid Saubera powoli toczył się do alei serwisowej.

Jako pierwszy czas okrążenia uzyskał Kevin Magnussen, chociaż bardzo szybko został on pobity przez osiągnięcie Daniła Kwiata. Chociaż Duńczyk miał szansę by powrócić na szczyt tabeli, wyjechał poza tor w dziewiątym zakręcie. Kilka chwil później dokładnie w tym samym miejscu w torze nie zmieścił się jego zespołowy kompan – Jenson Button, który następnie wykręcił najlepszy czas: 1:32,604s. Warto zauważyć, że początkowe minuty aktywnie wykorzystywali kierowcy Caterhama, pragnący nadrobić wczorajsze straty.

Po siedemnastu minutach na czele znalazł się duet Mercedesa. Najpierw Hamilton urwał osiem dziesiętnych sekundy z rezultatu Buttona, by następnie spaść na drugie miejsce 0,15s za Rosbergiem. Niemiec narzekał jednak na to, jak zachowuje się tył samochodu. Co więcej znalazł w swoim kokpicie luźną część z bolidu, natychmiast wyrzucając ją na pobocze toru, wprawiając tym w osłupienie przebywającego w garażu Nikiego Laudę. W międzyczasie Sauber poinformował, że Gutierrez nie pojawi się już na torze do zakończenia treningu z powodu awarii skrzyni biegów, a Grosjean narzekał na podejrzaną pracę jednostki napędowej w swym Lotusie E22.

Wbrew wcześniejszym doniesieniom, zespoły nie zamierzały odpuszczać trzeciego treningu. Na półmetku sesji, mniej niż pięć okrążeń przejechali tylko Bottas, Grosjean, Alonso, Raikkonen i Gutierrez. Z kolei Rosberg poinformował swoją ekipę, że opony w jego bolidzie „skończyły się”, po czym od razu zjechał do garażu. Najlepszy rezultat należał do Hamiltona (1:30,919s), za którym znajdowali się wspomniany wcześniej Rosberg oraz Felipe Massa, ze stratą do lidera zbliżającą się do pełnej sekundy. Dalej plasowali się Alonso oraz Vettel.

Dwadzieścia minut przed końcem na drugie miejsce wskoczył Hulkenberg. Niemiec uzyskał rekordy w dwóch pierwszych sektorach, jednak po ostatnim strata do Hamiltona wynosiła 0,059s. W tym samym czasie Massa po raz kolejny uniknął zderzenia ze ścianą na wyjeździe z dziesiątego zakrętu. Krótko po tym, jak Lotus założył do bolidu Maldonado miękką mieszankę, na podobny ruch zdecydował się Mercedes w przypadku Rosberga. Rezultat? Pierwsze miejsce z półtorasekundową przewagą nad Hamiltonem. Co ciekawe w tym samym czasie Button, także na miękkim ogumieniu, wykręcił czas o 1,3s gorszy. Alonso był wolniejszy o 1,5s.

Frustracja sięgała granic w przypadku Grosjeana. Po wyjeździe na tor Francuz podenerwowanym głosem przekazał swoim inżynierom, że „nic się nie zmieniło”, po czym skierował bolid do alei serwisowej. W tym samym czasie pozostali kierowcy próbowali zbliżać się do najlepszego czasu Rosberga, jednak bez powodzenia. Pomimo korzystania z opcjonalnej mieszanki Vettel nie był w stanie poprawić swego osiągnięcia. W rozmowie radiowej przekazał, że jego samochód zachowuje się tragicznie i ma problemy z przyspieszaniem. W ostatniej minucie sesji, Kobayashi awansował na szesnaste miejsce, wyprzedzając Pastora Maldonado, który zatrzymał swój samochód w przedostatnim zakręcie powodując wywieszenie żółtych flag.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:29,375--15
2.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:30,7661,3911,39120
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:30,8761,5010,11011
4.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:30,9191,5440,04313
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:30,9701,5950,05113
6.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:30,9781,6030,00816
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:31,1561,7810,17812
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:31,2511,8760,09522
9.11Sergio PerezForce India VJM07 1:31,6652,2900,41417
10.19Felipe MassaWilliams FW36 1:31,7232,3480,05820
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:31,9252,5500,20217
12.1Sebastian VettelRed Bull RB101:32,2552,8800,33014
13.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:32,4173,0420,16216
14.17Jules BianchiMarussia MR03 1:34,1844,8091,76715
15.99Adrian SutilSauber C33 1:34,1884,8130,00416
16.10Kamui KobayashiCaterham CT051:34,4135,0380,22519
17.4Max ChiltonMarussia MR03 1:34,7175,3420,30415
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:34,7545,3790,03715
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:36,1596,7841,40521
20.77Valtteri BottasWilliams FW36 ---2
21.21Esteban GutierrezSauber C33 ---2
22.8Romain GrosjeanLotus E22---4
107% najlepszego czasu: 1:35,631

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
idylla, 15.03.2014 05:07[!]
Wydaje się że losy czasówki są już przesądzone, dwa Merce z pierwszej linii. Potem stawiam mix Williams/SF/FI/RBR. Dla Lotusa niestety czarna d... z każdym wyjazdem wydaje sie być coraz bardziej czarna. Nie widziałem czy MAS pojechał na softach?
Anderis, 15.03.2014 05:12[!]
Massa nie poprawił się na softach. Był na szybkim kółku kiedy Maldonado spowodował żółtą flagę.
idylla, 15.03.2014 05:16[!]
BOT + 5 za wymianę skrzyni biegów, GUT + 5 za to samo. Dodatkowo Lotus już wykorzystał limit dodatkowej pracy nad bolidem w "godzinach zakazanych;-)"(na ten weekend).
armi, 15.03.2014 05:27[!]
Zaskakujące było zdenerwowanie Grosjeana, bo nigdy bym go nie posądził o wybuchowy temperament.

Cytat idylla :
Wydaje się że losy czasówki są już przesądzone, dwa Merce z pierwszej linii. Potem stawiam mix Williams/SF/FI/RBR.


Nie skreślałbym też McLarenów ;)
idylla, 15.03.2014 05:34[!]
@armi
Nie ma co się GRO dziwić, na testach ilość przejechanych okrążeń mizerna, treningi też trudno inaczej skwitować.

"Roman baby, stay cool, we're bringing you the good car, stay cool, we're in a good position, ok?" inżynier do GRO gwoli podsumowania:-)
marios76, 15.03.2014 05:49[!]
@armi- Grosjean właśnie podsumował sezon 2014... nie dziw się;)
Huunreh, 15.03.2014 05:55[!]
Chyba w Ferrari dobitnie pokazują lidera...
Shirako, 15.03.2014 06:53[!]
Wiecie co może Rosberg wyrzucił z bolidu? Co to była za część taka chyba biała.
Sasilton, 15.03.2014 08:53[!]
Pewnie paczka koki.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca