F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ricciardo wykluczony z wyników Grand Prix Australii

Australijczyk stracił drugie miejsce wywalczone przed domową publicznością.
Nataniel Piórkowski, 16 marca 2014, wyświetlenia: 9561<< | lista | T- | T+ | >>
Daniel Ricciardo został wykluczony z wyników Grand Prix Australii tracąc zdobyte przed kilkoma godzinami drugie miejsce. Na drugie miejsce w klasyfikacji wyścigu awansował tym samym Kevin Magnussen, a na trzecie – Jenson Button.

Bazując na informacji przekazanej przez Jo Bauera, sędziowie uznali, że podczas wyścigu w bolidzie Australijczyka rzeczywiście doszło do regularnego przekraczania dopuszczalnego limitu przepływu paliwa, ustalonego na 100kg/h.

Wiadomo, że Red Bull próbował bronić wyniku swego kierowcy. W tym celu rozmowę z zespołem sędziowskim odbył szef zespołu, Christian Horner. FIA pozostała jednak nieugięta i zgodnie z czwartkowymi zapowiedziami dyrektora wyścigów – Charliego Whitinga obrała podejście zerowej tolerancji, nakładając na Australijczyka najsurowszą w tym przypadku karę.

Prócz tego Red Bull nie ufając przepływomierzom homologowanym przez FIA, zdecydował się na użycie własnego, całkowicie bez zgody Federacji. Przypadek ten także stanowił pogwałcenie przepisów. Pomimo tego, podczas samego wyścigu zespół był informowany przez FIA o przekraczaniu dopuszczalnego limitu przepływu paliwa. Ekipa nie zdecydowała się na zmianę programu pracy silnika.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Ricciardo D.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
kabans, 16.03.2014 22:35[!]
To już wiemy skąd zwyżka red bulla porównując do testów.
kykec, 16.03.2014 23:33[!]
Podstawowa sprawa - brak informacji o ile ten limit był przekraczany i jak długo.
Przekroczenie przepływu paliwa o setne części jest takim samym wykroczeniem, jak jego podwojenie, a tak naprawdę nie wiemy czy i ile im to dało realnie. Druga kwestia - nie da się jechać całego wyścigu z przepływem paliwa w okolicach limitu, zatem to musiały być pojedyncze okrążenia, albo wręcz odcinki toru.
Kara z pewnością jest zasłużona, ale zanim zaczniecie wieszać psy na RBR jak na Kobayashim, warto dowiedzieć się więcej na ten temat, bo może się okazać, że te "wielkie przekręty paliwowe" pozwoliły im zyskać 0,1 sekundy na 3 okrążeniach i nie miały wpływu ani na wynik wyścigu, ani ocenę aktualnej formy zespołu.
Sar trek, 17.03.2014 00:21[!]
Pechowy tor dla Australijczyków. Po raz pierwszy w trzydziestoletniej historii GP Australii na podium stanął Australijczyk, i parę godzin później został wykluczony :(

No cóż, jeśli to prawda, to kara jak najbardziej zasłużona, chociaż zawsze szkoda, gdy kierowca w takich, nie zawinionych przez siebie okolicznościach traci punkty, a zwłaszcza pierwsze podium.
Viper, 17.03.2014 00:43[!]
Dlaczego FIA od razu nie nałożyła kary na Australijczyka po kwalifikacjach?

U Vettela czujnik działał prawidłowo?

Sabotaż dla Australijczyka, w jakim celu?
Duzy Pies, 17.03.2014 08:55[!]
@Viper Idz onetowskim tokiem myslenia. Sabotaz dlatego bo nikt nie może być przed Vettelem hahaha
Enpasant, 18.03.2014 20:44[!]
Przepis jest? Jest. Został złamany? Został. Wszystko jasne.
Tylko po co takie przepisy, po co FIA zamienia się w nano sąd i makro kata? Po co F1 zamienia się w wyścigi dla interpretatorów coraz bardziej kretyńskich przepisów krępujących ludzką inwencję? Niech se lepiej rzucą krym na ciostko i se popijo to kawo.
kustosz, 23.03.2014 11:24[!]
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca