F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Horner: Red Bull nie złamał przepisów

Brytyjczyk broni pomiarów przepływu paliwa przeprowadzonych przez jego ekipę.
Nataniel Piórkowski, 16 marca 2014, wyświetlenia: 5359<< | lista | T- | T+ | >>
Christian Horner przekonuje, że pomimo dyskwalifikacji Daniela Ricciardo z wyników GP Australii, przepływ paliwa w jego bolidzie mieścił się w granicach nakreślonych przepisami.

Podczas nocnego spotkania z dziennikarzami Brytyjczyk twierdził, że w przypadku samochodu Daniela Ricciardo nie doszło do żadnych odstępstw od limitu 100kg/h. Szef austriackiej stajni przyznał także, że do pomiarów Red Bull używał własnego przepływomierza, ponieważ nie ufał temu, dostarczonemu i homologowanemu przez FIA.

„Sensory dostarczone przez FIA w celu pomiaru paliwa sprawiały problemu w całej alei serwisowej już od czasu wprowadzenia ich podczas zimowych testów. Pojawiały się rozbieżności a urządzenia były mało wiarygodne. W bolidzie znalazł się miernik, który naszym zdaniem był wadliwy. Bazując na naszych obliczeniach dotyczących paliwa dostarczanego przez wtryski do silnika oraz skalibrowanego wyposażenia używanego w alei serwisowej, nie dochodziło do żadnych odstępstw” – powiedział.

Horner potwierdził, że Red Bull został poinformowany przez FIA o niepokojących danych dotyczących przepływu paliwa, jednak nie zdecydował się na jego zmniejszenie, ponieważ obstawał przy zdaniu, iż organ zarządzający opiera się na błędnych danych. „FIA poinformowała nas, by zmniejszyć przepływ, na co odpowiedzieliśmy im, że mamy poważne wątpliwości co do pracy ich sensorów. Wierzyliśmy naszym danym. W przeciwnym razie doszłoby do sytuacji, w której pomimo naszej wiary w pełną zgodność z przepisami, zmniejszylibyśmy w znacznym stopniu moc silnika. Kończymy w sytuacji, w której w zależności od kalibracji czujnika na plus-minus będzie dyktowana czyjaś konkurencyjność bądź niekonkurencyjność”.

Brytyjczyk dziwił się także, iż Red Bull był jednym zespołem, który miał dopuścić się złamania przepisów. „Dochodziło do tak wielu problemów z sensorami. Wydaje mi się, że każdy z nich nie pracował przez ten weekend w stu procentach niezawodnie. Nie odwoływalibyśmy się w sytuacji, gdy nie czulibyśmy, że możemy udowodnić swoje racje. Rozczarowujące jest, że do tego doszło. To z pewnością nie jest wina Daniela. Nie uważam również, by była to wina zespołu. Jestem zdania że działaliśmy w zgodzie z przepisami a dokumenty z dochodzenia zostaną złożone razem z odwołaniem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.11.2018  Horner: Ocon miał szczęście, że uniknął ciosu od Verstappena
09.11.2018  Interwencja porządkowych uszkodziła turbosprężarkę w bolidzie Ricciardo
27.10.2018  Horner pod wrażeniem okrążenia, które dało Ricciardo pole position
26.10.2018  Horner: W bolidzie Verstappena doszło do awarii hydrauliki
26.10.2018  Horner: Już teraz nasze relacje z Hondą są silniejsze niż z Renault
Tagi:
Horner C.
Red Bull
Ricciardo D.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Sgt Pepper, 17.03.2014 11:29[!]
To jest dokładnie tak jak z radarem odcinkowym ustawionym na 100km/h. Przejadę odcinek 200km/h, po czym zatrzymam się na fajkę. Oczywiście nie jestem przestępcą i nie złamałem przepisów, no nie ???
jpslotus72, 17.03.2014 11:43[!]
W uzupełnieniu:
Cytat :
Sensory do pomiaru aktualnego przepływu paliwa homologuje FIA, ale kupują je same zespoły. Taki sensor w Red Bullu wskazywał odchylenia już w piątkowych treningach. Dokładniej, wykazywał różne wartości przy różnych jazdach treningowych. Zatem na sobotę Red Bull wymienił ten sensor. Ten używany w sobotę nie odpowiadał jednak ani FIA ani Red Bullowi [sprawiał problemy]. W rezultacie, w nocy przed wyścigiem FIA nakazała Red Bullowi zamontowanie poprzedniego sensora. Jednocześnie FIA poinstruowała Red Bull, aby wyregulował przepływ paliwa w taki sposób, żeby wszystko było zgodne z regulaminem. Red Bull jednak nadal nie wierzył temu sensorowi i zdecydował się użyć własnej (awaryjnej) metody pomiaru aktualnego przepływu paliwa. Takie postępowanie jest legalne, ale jest tu haczyk: takiej zastępczej metody można użyć wyłącznie na polecenie FIA. Ale Red Bull zdecydował się na to sam [samowolnie].
Podczas wyścigu (FIA ma możliwość odczytywania aktualnego przepływu paliwa w realnym czasie) FIA zwróciła Red Bullowi uwagę na to, ze wartości przepływu paliwa często przekraczają maksymalne limity. Red Bull miał możliwość zmiany ustawień przepływu w taki sposób, aby wypełnić wymagania FIA, zdecydował się jednak nie posłuchać [ostrzeżeń FIA].
Źródło: http://f1sport.au...se-red-bull-provinil
A może to nie czujnik, tylko przepływ paliwa w Red Bullu jest wadliwy ("nie skalibrowany")? Ale na metodach ustawiania i regulacji przepływu w bolidzie F1 się nie znam (więc to pytanie dyletancko-retoryczne).
raafal, 17.03.2014 11:44[!]
Tak wyniki są ustalane, przy zielonym stoliku. F1 zamienia się w teatrzyk i to raczej podrzędny.
Rashad, 17.03.2014 12:03[!]
@raafal Bardzo dobrze, ze dostali kare. Regulamin to regulamin, oni go zlamali i uzasadnienie komisji jest jednoznaczne...
robekbielsko, 17.03.2014 12:10[!]
@mariok77
Czyli Red Bull może mieć rację, że nie przekroczyli ustalonego limitu, natomiast złamali regulamin stosując swoją metodę pomiaru. Jeśli to okaże się prawdą to FIA powinna ukarać ich za coś innego niż ich ukarała, też nieźle.
mariok77, 17.03.2014 12:36[!]
@robekbielsko
IMO Red Bull nie złamał przepisu 100kg/h, natomiast w policzeniu tego limitu na sekundę już nie mieścili się w limicie. Pytanie na co liczyli nie reagując na ostrzeżenia FIA, że zezwolą im na pomiar w trybie "awaryjnym", czy na to że przymkną oko ze względu na Ricciardo.
borro, 17.03.2014 12:59[!]
@mariok77
Czy napiszemy 100 kg/h, czy 27,77 g/sek, czy 55,12 funtów na kwadrans to dalej jest ta sama wielkość, zasad fizyki nie zmieniajcie panowie!
robekbielsko, 17.03.2014 14:08[!]
@mariok77
Ja wiem o co chodzi, Red Bull tym bardziej ;). Po prostu w żadnym momencie ta wartość nie może być przekroczona. Tak nawiasem mówiąc FIA po problemach z treningów zmniejszyła ilość pomiarów z 10 do 5 na sekundę.
mariok77, 17.03.2014 15:06[!]
@borro
Oczywiście masz rację, że to te same wartości. Żaden z zespołów przekraczając ten limit w sposób ciągły nie byłby w stanie ukończyć wyścigu. Problem jak to zwykle w F1 polega na zbliżeniu się do granicy przepisów na tyle ile jest to tylko możliwe. RBR najwyraźniej postanowił, że sam sobie potrafi dokładniej policzyć zużycie paliwa i będzie jechał na 100% dozwolonego limitu. Swoją drogą ciekawe jaki margines bezpieczeństwa zostawiły sobie inne zespoły?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca