F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Organizatorzy GP Australii wściekli z powodu cichych silników

Pojawiły się nawet groźby, że może dojść do pozwu za złamanie warunków kontraktu.
Paweł Zając, 17 marca 2014, wyświetlenia: 5154<< | lista | T- | T+ | >>
Organizatorzy Grand Prix Australii są wściekli z powodu niewystarczająco głośnych silników V6 Turbo.

Brzmienie tegorocznych jednostek napędowych od dłuższego czasu jest przedmiotem publicznej debaty. Jedni porównują je do odkurzacza twierdząc, że F1 się kończy, inni przypominają, iż po zmianach z V10 na V8 narzekania było równie dużo i trzeba się przyzwyczaić.

Andrew Westacott, dyrektor Australian Grand Prix Corporation, poszedł jednak o krok dalej grożąc, że może wkroczyć na drogę sądową przeciwko Formule 1, gdyż obecna sytuacja może naruszać warunki kontraktu.

„Brakuje w tym seksapilu i tego ekscytującego hałasu” – powiedział Westacott w rozmowie z australijską rozgłośnią radiową. „Mogłem stać na ścianie serwisowej, podczas startu wyścigu, bez zatyczek do uszu. Jestem pewny, że w przyszłym roku dźwięk będzie inny. Płacimy za produkt i mamy odpowiednie kontrakty. Podchodzimy do tego bardzo poważnie, gdyż uważamy, że doszło do pewnych naruszeń”.

Warto również dodać, że w rozmowie z telewizją RTL nawet Niki Lauda stwierdził, że w tym roku czegoś brakuje w Formule 1. „Wcześniej mówiłem, że wystarczy wyciągnąć zatyczki do uszu i będzie tak samo jak wcześniej. Teraz muszę jednak przyznać, że byłem trochę rozczarowany, zwłaszcza podczas startu. Zwyczajnie czegoś tu brakuje. Wcześniej dźwięk był bardzo przenikliwy. Musimy się przyzwyczaić, jednak straciliśmy część atrakcyjności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.07.2018  Przyszłoroczny wyścig o GP Australii odbędzie się 17 marca
28.03.2018  Bottas: Na torze Albert Park nie powinno wprowadzać się żadnych zmian
25.03.2018  Vettel wygrywa otwierające sezon GP Australii
24.03.2018  Hamilton z pole position do Grand Prix Australii
24.03.2018  Vettel najszybszy w mokrym trzecim treningu
Tagi:
Albert Park

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ICEman, 17.03.2014 17:18[!]
Jeżeli dźwięk to tylko kwestia wydechu to na pewno da się coś zrobić, "sportowe wydechy w autach drogowych" z golfa 3 silnik 1.6 można zrobić buczącego głośno potworka jak by miał 250km co najmniej więc i w formule 1 da się coś z wydechem zmajstrować aby wydawał bardziej atrakcyjne dźwięki. Problemem w polepszeniu dźwięku niestety jest turbina, przez nią wydech robi się dość cichy (trik z wydechem działa tylko w silnikach wolnossących,) prosty przykład ostanie BMW m5 v8-twin turbo, w porównaniu do poprzedniego M5-v10 nowe m5 jest cichutkie właśnie przez turbo
Falarek, 17.03.2014 17:32[!]
@ICEman I dla tego w nowym M5 jest odgłos silnika generowany z głośnika.

Moim zdaniem żadne zabiegi tego nie zmienią a jeśli nawet to w niewielkim stopniu. Swoją drogą to parę lat temu nie było jakiś protestów w Melbourne w związku z F1 i hałasem. No to mają co chcieli :)
Karol24, 17.03.2014 18:50[!]
Gdyby kręcili silniki do 15 000 obrotów i zmieniali biegi tak jak w poprzednich latach gdy jest tuż przed limiterem to sytuacja wyglądała by inaczej.. O wiele lepiej.
R90, 17.03.2014 19:14[!]
Dla mnie w ogóle było debilizmem zamrażanie rozwoju tych silników (V8). Już mogli wymusić, aby rozwój szedł w zwiększenie ekonomiczności a nie samego przyrostu KM.
Te czasy już nie powrócą : http://www.youtub.../watch?v=qLVp3SOKGJA
hds.147, 17.03.2014 19:38[!]
No niestety. Przyłączam się do grona pogrążonych w bólu z powodu dźwięku nowych silników. Byłem w stanie przyzwyczaić się do różnych wymysłów FIA, ale do tego dźwięku nie przyzwyczaję się nigdy. F1 powinna ryczeć jak lew, a nie pierdzieć jak guziec... podpisze się pod każdym pozwem zbiorowym przeciw FIA w tej sprawie.
Taka powinna być jedynka: http://www.youtub.../watch?v=VLuue1wSdK4
Aż ciary przechodzą, słychać ten power ;)
Falarek, 17.03.2014 20:08[!]
Porównanie Melbourne 2013 vs 2014 http://www.youtub.../watch?v=jS4Dh_EAfJI
Phobos, 17.03.2014 20:14[!]
obroty obrotami, ale niektorym umyka jeden drobiazg - turbina. suszarka ma to do siebie, ze bedzie tlumic wydech i calkowicie zmieniac cyrkulacje spalin. tego sie nie przeskoczy. oczywiscie, ze mozna cudowac z wydechem, choc nie wyobrazam sobie, by ktokolwiek chcial dlawic silnik dla dzwieku. ale jesli fala krytyki bedzie rosla z kazdym gp, to kto wie. nie takie cuda juz przerabialismy. niektorzy tez strasznie demonizuja przejscie z v10, na v8. gdy zaczynalem ogladac f1, niektore zespoly wciaz stosowaly silniki v12. i ani przy rezygnacji z nich, ani pozniej, przy przejsciu na v8, nie przezylem takiego szoku, jak w ostatni weekend. jesli przy onboard'ach glosniej slychac dzialanie blowoff'a, niz sam silnik, to ja nie wiem, co mam o tym myslec...
Kamikadze2000, 17.03.2014 20:24[!]
V8 było rewelacyjne. V6 się nie umywa. Ale przyzwyczaimy się. ;)
akkim, 17.03.2014 20:35[!]
@Falarek
O dźwięku już nie będę pisać, bo to robię od "pierwszego usłyszenia". Ale gratuluję posiadaczowi kamery w 2013 roku, moja blokowała się na każdym torze gdy stałem w miarę blisko. Drżenie powodowało wyłączanie dysku i trzeba było pilnować ciuchów żeby ci ich nie zerwało z ciała. Nie wspominając o wibracjach całego ciała. Za to właśnie kocham być na torze, /kochałem - jeśli się coś nie zmieni/
adept, 17.03.2014 20:51[!]
Moim zdaniem na dźwięk ma większy wpływ ERS niż turbina (przynajmniej na efekt w TV). Rzućcie okiem na to: http://www.youtub...?v=EctHizz_yNo#t=329 (zresztą cały filmik jest super). Przy "czystym" turbo wyraźnie słychać zmiany biegów. W tym roku redukcji prawie nie słychać, np. http://www.youtub...h?v=wJbUTcRTo8I#t=25
Wydaje mi się też, że na próbkach dźwięku wystawianych przez producentów przed sezonem silniki brzmiały lepiej - właśnie dlatego, że nie były tak zmanipulowane ERSem.

Na żywo to już w ogóle masakra jest - jeżeli słychać pisk opon, a nie ryk silnika to jest totalna porażka. Tutaj możliwe, że większy wpływ ma turbo.
Grekyy, 18.03.2014 10:43[!]
Uturbione silniki mogą brzmieć świetnie, przykładem były champcary, które niewiele odbiegały od F1 kiedy te przeszły z V10 na V8.

Porównanie Champcara z dwuoosobowym F1 V10: https://www.youtu.../watch?v=2b7ongeF7FY

W tym przypadku FIA może chyba tylko podjąć działania, które ograniczyłyby oszczędzanie paliwa i umożliwiłyby zespołom kręcić silnik do maksymalnych obrotów. I w ogóle podwyższyć przepływ paliwa... Ale to takie nieekologiczne :D
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca