F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Red Bull złożył formalne odwołanie od dyskwalifikacji Ricciardo

Sprawą zajmie się teraz Trybunał Apelacyjny FIA.
Nataniel Piórkowski, 20 marca 2014, wyświetlenia: 3448<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing wniósł formalne odwołanie się od decyzji sędziów FIA, którzy zdyskwalifikowali Daniela Ricciardo z wyników Grand Prix Australii z powodu naruszenia przepisów dotyczących zużycia paliwa.

Mistrzowska stajnia z Milton Keynes do dziś analizowała, czy będzie walczyła o unieważnienie werdyktu sędziów, według którego w bolidzie Ricciardo przekroczono maksymalny przepływ paliwa, ustalony na 100 kg/h.

Zespół zapewnia, że nie złamał przepisów i kwestionuje prawdziwość danych sensorów homologowanych przez FIA. Stąd też zdecydował się polegać w Melbourne na własnym przepływomierzu.

Według nowych przepisów, Red Bull miał 96 godzin na poinformowanie FIA o swej decyzji w sprawie apelacji. Czas ten skończył się w czwartek po południu. Rzecznik Federacji potwierdził jednak, że na krótko przed końcem wyznaczonego czasu, Red Bull dostarczył wymaganą dokumentację. Trybunał Apelacyjny FIA zajmie się teraz analizą wniosku, a data rozpoczęcia przesłuchań powinna zostać ustalona do końca bieżącego tygodnia.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2019  Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
04.01.2019  Hulkenberg: Informacje Ricciardo z Red Bulla mogą pomóc Renault
02.01.2019  Verstappen: Nie będę tęsknił za Ricciardo w Red Bullu
Tagi:
Red Bull
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Aeromis, 21.03.2014 15:24[!]
@jpslotus72
Ja to tak trochę czuję że będzie jak to często bywa. Ferrari bawiło się w TO - w kolejnym sezonie znieśli. Merce bawił się w testy - no to teraz już będą.
Co do Mercedesa no to siedzą cicho jak pod miotłą bo sezon temu narozrabiali, to tak jak z afera szpiegowską, McLaren stał się nagle przykładem gry fair-play i respektowania przepisów.

Cytat :
Ja nie widzę żadnego rozsądnego wytłumaczenia dla faktu, że nie poprosili o taką zgodę.
To jedno z kluczowych pytań, równie dobrze mogło być zbyt późno, równie dobrze chodziło aby doszło do wydarzenia bez precedensu właśnie kosztem Ricciardo (a na to wskazuje fakt, że pomimo ostrzeżeń FIA w trakcie wyścigu RBR robiło swoje). Vettela by nie poświęcili, ale australijczyka w Australii? Kto wie.
DBR, 21.03.2014 16:52[!]
Cytat Aeromis :
ja przepisów nie znam

@Aeromis - i co z tego ?
Ignorantia iuris nocet - nieznajomość prawa szkodzi - znaczy to ni mniej ni więcej, a to, że nei można się zasłaniać nieznajomością przepisów. Zresztą RBR było kilkukrotnie ostrzeganie przez FIA więc ten argument odpada. Myslenie zaś Twoje jest dowodem na elementarny brak poszanowania prawa i niską kulturę prawną w Polsce - stąd mamy co mamy.

Cytat Aeromis :
Vettela by nie poświęcili, ale australijczyka w Australii?

Zgadazam się z tym - groziłoby to nadszarpnięciem wizerunku, kreowanej przecież stale, marketingowo nośnej, legendy i refleksje oraz pytania co do podstaw i uczciwości wcześniejszych zwyciestw. Uważam zresztą, że chcieli wykorzystać własnie to, że Riccardo jest z Australii i FIA zamiecie sprawę pod dywan nie chcąc doprowadzać do zdyskwalifikowania Australijczyka w Australii.
A.K.
Aeromis, 21.03.2014 17:11[!]
@DBR
Wyluzuj z emocjami i czytaj nie zgaduj. Ja nie znam tych przepisów i o tym wyraźnie pisałem, Ty pewnie też nie. Nawet nie wiem skąd je wziąć.
Cytat :
Myslenie zaś Twoje jest dowodem na elementarny brak poszanowania prawa i niską kulturę prawną w Polsce - stąd mamy co mamy.
Wstydź za ten wywód :)
DBR, 21.03.2014 17:18[!]
@Aeromis RBR ma obowiązek nie tylko je znać, ale i się do nich stosować. Bezczelnie i świadomie je złamali, więc powinni ponieśc karę - według mnie większą niż tylko dyskwalifikacja ich kierowcy w wyscigu - i nie finansowa bo mają to gdzieć - coś, żeby bolało i kazało im się zastanowić następnym razem przed takimi zagraniami.

Co do reszty - z przykrością, ale podtrzymuje swoje zdanie - kultura prawna Polaków jest żenująco niska - i żeby nie było - nie jestem prawnikiem a humanistą z wykształcenia.
A.K.
Aeromis, 21.03.2014 18:09[!]
@DBR
Cytat :
według mnie większą niż tylko dyskwalifikacja ich kierowcy w wyscigu
Najpierw popełniłeś błąd kierując te słowa do mnie bo źle odczytałeś, a teraz podtrzymujesz w stosunku do RBR?. Słowa o Polakach w stosunku do RBR. Ja nie wiem jak z tą kulturą prawną sobie radzisz bez solidnej interpretacji słowa pisanego. Nie wiem tez jaką karę sobie wymarzyłeś, ale dyskwalifikacja jeśli apelacja zostanie odrzucona będzie na pewno adekwatna i wystarczająco surowa, takie kary w F1 są dość rzadkie. Poza tym dalej piszesz o stosowaniu się do zasad których prawdopodobnie nie znasz, gdzie w tym kultura prawna to ja nie wiem, no ale fakt - to chyba jednak poprawne zdanie.
DBR, 21.03.2014 18:57[!]
@Aeromis
Cytat :
Nie istotne jest co używały inne zespoły i że wszyscy inni mieli tak samo. Bolid z poprawnie działającym urządzeniem zamiast z wadliwym ma być nieregulaminowy? Kłamstwo nie jest prawda tylko dlatego że inni w to uwierzyli.


Cytat :
Słuchaj, jeśli nauczyłeś się uległości wobec sił wyższych i z pokora akceptujesz każdy dokument który ci podsuną to Twoja sprawa. Znasz przepisy dotyczące wymiany sensorów (bo ja nie mam o nihc pojęcia i czy w ogóle takie są)? Wiesz które sensory działają poprawnie? Nie można opierać wyników o wadliwe sensory i mówić że tylko te wadliwe są do użytkowania bo inaczej łamiesz przepisy bo tak one pokazują.


Wyszukane na szybko przykłady Twojego podejścia do prawa - w mojej opinii karygodnego i błędnego juz u podstaw. Podstaw rozumienia i stosowania prawa a nie znajomości poszczególnych szczegółówych regulacji - bez fundamentu nawet mając najlepsze cegły dobrego domu nie zbudujesz. Nawet jeśli będziesz dobrze interpretował rysunki techniczne i projekt .

Zespoły F1 zaś zaakceptowały istniejący Regulamin stajac do wyścigu i sezonu - ich psim obowiązkiem jest je stosować (tzn. znać i stosować). Tu zaś mamy przypadek ŚWIADOMEGO Z PREMEDYTACJĄ wielokrotnego złamania przepisów pomimo napomnień ze strony FIA. Właśnie za działanie z premedytacją a nie za sam fakt złamania regulaminu kara powinna być większa . Dyskwalifikacja nie jest jedyna kara jaka może spotkac w tym sezonie tak kierowców jak i zespoły F1. Jesli FIA nie chce powtórki z rozrywki i coraz wiekszej samowoli zespołów z racji posiadanych środków mających się za święte krowy musi wykazać sie zdecydowaniem.
A.K.
paymey852, 21.03.2014 19:51[!]
@DBR
Powinni Helmutowi wyrwać nerkę i zostawić sępom na pożarcia a Vettela wychłostać w miejscu publicznym.
Nagadałeś się ale jedyny twój argument to złamali prawo, hańba im. Poczekajmy a zobaczymy pełny obraz.
Jeśli nie oddasz pozycji jak nakazuje FIA to dostajesz karny przejazd za ignorowanie poleceń nie dostajesz bana na 5 wyścigów.
Jeśli RBR nie przekroczył(by?) limitów to ma zostać zlinczowany.
Ja czekam na więcej info zanim zacznę wyrokami rzucać.
Aeromis, 21.03.2014 21:06[!]
@DBR
1. Wadliwe urządzenie nie może stanowić o złamaniu regulaminu, to oczywiste prawda?
2. Ty nie masz zakładam wiadomości o przepisach/regulacjach a piszesz o poszanowaniu prawa... toż to hipokryzja. :)

Ja nie osądziłem tej sprawy, rozpatrywałem jedynie możliwości na podstawie których niekoniecznie RBR jest skazany na porażkę a Ty mi o poszanowaniu prawa. Jestem pewien że nie wiesz o czym piszesz (nie znasz ów zasad o ile one w ogóle istnieją - mowa o możliwości wymiany sensorów) ale się zacietrzewiłeś i zacząłeś no po prostu bredzić. RBR złamał jeden przepis, ALE jeszcze nie jest pewne czy ów przepis jest nadrzędny i wszelakie inne im podlegają (o ile istnieją) i co zrobić jeśli nie istnieją, bo na logikę wadliwe urządzenie nie może stanowić co jest ok a co nie.
Liczę że w końcu dotarło, jak nie to tyle z mojej strony, cierpliwość mi się nie skończyła, ale czasu szkoda.
jpslotus72, 21.03.2014 22:08[!]
@Aeromis
To chyba jest tutaj:
http://www.formul...ations/8699/fia.html
Myślę, że wystarczy punkt 5.10.4, czyli:
Cytat :
5.10.4 Only one homologated FIA fuel flow sensor may be fitted to the car which must be placed wholly within the fuel tank.

Punkt 5.1.4 określa znany nam już wszystkim limit:
Cytat :
5.1.4 Fuel mass flow must not exceed 100kg/h.
Aeromis, 21.03.2014 22:48[!]
@jpslotus72
Dziękuję, jednak to już "wiemy" i nie jest to adekwatne do sytuacji gdy RBR mówi, że sensor FIA działał nieprawidłowo (to po pierwsze), a co za tym idzie - nie mógł także (według RBR) być wyrocznią limitów (po drugie, zależne od pierwszego). Cały sęk tkwi w tym co jeśli RBR ma rację i to ich sensor był wiarygodny, o te przepisy chodzi (choć szczerze nie wierzę że takie istnieją, a przy ich braku RBR wcale nie jest skazany na porażkę, bo choć przepis odnośnie użycia sensora został złamany, to podstawą do dyskwalifikacji (z tego co wiem) było nagminne przekraczanie limitów, a nie użycie innego sensora.
jpslotus72, 21.03.2014 23:01[!]
@Aeromis
W normalnym sądzie Red Bull przegrałby na pewno, bo chce udowodnić swoją niewinność za pomocą dowodów, uzyskanych ze złamaniem prawa (nielegalny miernik) - a tego nawet policji robić nie wolno (sąd nie może brać takich dowodów pod uwagę przy rozpatrywaniu sprawy). Pytanie, jak to wygląda w Trybunale Apelacyjnym FIA (czy uznają uzyskane nielegalnie dowody niewinności). Tak czy siak, RBR jakąś karę dostanie, bo regulamin w kwestii sensora złamali niezaprzeczalnie. A co w przypadku, jeśli także ich pomiary były błędne? - bo na razie tylko oni twierdzą, że były dokładniejsze niż te z sensora FIA...
Cóż, musimy poczekać na ostateczną decyzję.
DBR, 22.03.2014 09:21[!]
Cytat Aeromis :
Ty nie masz zakładam wiadomości o przepisach/regulacjach a piszesz o poszanowaniu prawa... toż to hipokryzja. :)


Na upartego nie muszę ani znać szczegółowo ani stosować się do przepisów FIA w F1 - mnie one po prostu nie dotyczą , co innego zespoły startujące w tych zawodach. Te MUSZĄ JE ZNAĆ I SIĘ DO NICH STOSOWAĆ ! Opinie swoje pisałem w oparciu o tym co zaraz po ogłoszeniu dyskwalifikacji mówił Charli Whiting - dla mnie jednak osoba zorientowana i zdecydowanie bardziej wiarygodna oraz obiektywna niż osoby z RBR. Teraz Jpsplotus72 podał Ci podstawę prawną, jaką złamało RBR - kto miał rację - ja czy Ty ?

A.K.

@ jpslotus72 - to się chyba nazywa "owoce zatrutego drzewa"
Aeromis, 22.03.2014 10:09[!]
@DBR
Niewiarygodne,bo nic nie zrozumiałeś z naszej pogadanki :D Nawet nie mówiłem o tym dlaczego RiC został zdysklasyfikowany bo
Cytat :
Dziękuję, jednak to już "wiemy"
Serio masz problem z rozumieniem czytanego tekstu lub przekręcasz specjalnie.
A Ty sam powołujesz się na innych mówiąc o prawie o którym nic dalej nie wiadomo i mówiąc że RBR powinien się stosować do tego prawa o którym ani widu, ani słychu. Wyrażasz swoje opinie w oparciu o słowa Whitinga który ani słowem nie wypowiedział się o ty co zrobić jeśli sensor trzeba wymienić... Wybacz, ale prezentujesz parodię logiki.
Ja pisząc tu mówiłem o możliwościach rozwoju sytuacji, nikogo nie bronię, ani nie skazuję bo mowa jest o czymś o czym mam tylko część informacji, jednakże ze względu na wagę tego jak rozwinie się ta sytuacja czekam na zakończenie jak starsza pani śledząc telenowelę argentyńską - z wielkim zaciekawieniem
DBR, 22.03.2014 10:50[!]
@Aeromis Jak to było z tą przypowieścią o źdźble i belce - przypomnij sobie - przyda Ci się.

Mowa o postępowaniu w myśl obowiązujących zespoły regulacji - za ich złamanie kierowca został zdyskwalifikowany, a nie pokrętnych i pozbawionych podstaw tłumaczeń.
Poczekamy do rozstrzygnięcia i zobaczymy kto miał racje.
A.K.
Aeromis, 22.03.2014 11:57[!]
@DBR
Niewiarygodne...
Cytat :
Ja pisząc tu mówiłem o możliwościach rozwoju sytuacji, nikogo nie bronię, ani nie skazuję

A Ty na to...
Cytat :
Poczekamy do rozstrzygnięcia i zobaczymy kto miał racje.



Nie wykazałeś też ani jednym zdaniem braku podstaw moich wpisów, które tłumaczeniami absolutnie nie są :) Naucz się rozumieć co czytasz bo aktualnie rozmawiasz sam ze sobą.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca