F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Malezji: Hamilton najszybszy na otwarcie weekendu

Prezentujemy opis i wyniki porannych zajęć na torze Sepang.
Nataniel Piórkowski, 28 marca 2014, wyświetlenia: 7142<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Malezji, wyprzedzając w tabeli rezultatów Raikkonena i Rosberga.

Sesję tradycyjnie zainaugurowały przejazdy instalacyjne. Jako pierwszy aleje serwisową opuścił Fernando Alonso, zaraz za nim z garażu wyjechał Marcus Ericsson. Pierwsze minuty przyniosły pierwsze problemy: Nico Rosberg doniósł przez radio ekipie Mercedesa o dziwnie działających tylnych hamulcach. Jako ostatni okrążenie wyjazdowe ukończył Sebastian Vettel.

Bolid McLarena przyciągał uwagę zupełnie nowym projektem końcówki nosa, która obecnie w większym stopniu przypominała koncepcję stosowaną przez Force India czy Toro Rosso. Po nieco ponad piętnastu minutach Esteban Gutierrez odnotował pierwszy czas weekendu: 1:45,851s. Niedługo po tym, na czele tabeli znajdował się już Bottas i jego Williams (1:44,359s).

Dzięki regulaminowemu zapisowi o oddaniu zespołom dodatkowego kompletu ogumienia, możliwego do wykorzystania wyłącznie w pierwszych trzydziestu minutach porannej sesji, na torze nie brakowało bolidów. Wyniki zmieniały się jak w kalejdoskopie, a korespondencyjną walkę o pierwsze miejsce toczyli ze sobą Alonso i Jenson Button. Starania dwójki kierowców pokrzyżowało zatrzymanie się Romaina Grosjeana pomiędzy dziewiątym, a dziesiątym zakrętem i związane z nim wywieszenie żółtych flag. Przed rozpoczęciem weekendu Francuz przyznawał, iż w Malezji nie spodziewa się rewolucji, ale liczy na dokonanie postępów w kluczowych obszarach samochodu.

Upływające pół godziny zajęć w efektownym stylu zakończył Adrian Sutil. Zjeżdżając do alei serwisowej Niemiec najechał na trawę i po utracie kontroli nad samochodem obrócił go wokół własnej osi. Kierowca Saubera utrzymał przy pracy jednostkę napędową i powrócił do garażu szwajcarskiej ekipy. Po trzydziestu minutach na czele tabeli znajdował się Alonso z czasem 1:41,923s. Drugie miejsce zajmował Magnussen, a trzecie Nico Rosberg.

Niezbyt optymistycznie weekend w Malezji rozpoczął Caterham. Po tym, jak Kamui Kobayashi przejechał zaledwie pięć kółek, zespół odkrył w jego samochodzie problem związany z magazynowaniem energii. Jego usunięcie okazało się niemożliwe w pozostałym do końca sesji czasie.

Zbliżając się do zakończenia godziny jazd, najlepszy rezultat poprawił Magnussen, który urwał z osiągnięcia Alonso około sześć dziesiętnych sekundy. Krótko później Duńczyk zatrzymał swojego McLarena na dojeździe do alei serwisowej. W tym samym czasie pierwszy przejazd z prawdziwego zdarzenia realizował Sebastian Vettel. W bolidzie Niemca znajdowała się twardsza mieszanka, pozwalająca mu na pokonanie okrążenia tempem 1:46s. Wchodząc w ostatnie pół godziny zajęć, wyznacznikiem dla kierowców był rezultat Kimiego Raikkonena: 1:40,843s.

Chwilę później pałeczkę przejął Lewis Hamilton. Brytyjczyk pokonał pętlę Sepang o dwie dziesiętne sekundy szybciej od Fina, spychając go na drugie miejsce, przed swego zespołowego partnera z Mercedesa – Nico Rosberga. Duże problemy sprawiał kierowcom przejazd ósmego zakrętu. Choć najczęściej panowanie nad samochodem tracił w nim Fernando Alonso, drobna przygoda przytrafiła się w tym miejscu także Felipe Massie. Na piętnaście minut przed końcem, Pastor Maldonado został poproszony przez inżyniera o zatrzymanie samochodu. Z bolidem walczył Kwiat – Rosjanin zdając relację zespołowi przyznał: Samochód nie nadaje się do jazdy. Walczę by utrzymywać się na torze.

Przebłyskiem nadziei dla fanów Lotusa mógł być fakt, że na kilka minut przed końcem sesji, na torze ponownie pojawił się Grosjean. W międzyczasie w garażu Force India trwały wytężone prace nad bolidem Sergio Pereza, w którym na początku treningu doszło do problemów z układem paliwowym. Meksykanin nie zdołał jednak wyjechać na tor.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:40,691--19
2.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:40,8430,1520,15220
3.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:41,0280,3370,18519
4.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:41,1110,4200,08320
5.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:41,2740,5830,16318
6.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:41,4020,7110,12815
7.1Sebastian VettelRed Bull RB101:41,5230,8320,1219
8.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:41,6420,9510,11919
9.19Felipe MassaWilliams FW36 1:41,6860,9950,04423
10.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:41,8301,1390,14422
11.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:41,9231,2320,09314
12.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:42,1171,4260,19420
13.99Adrian SutilSauber C33 1:42,3651,6740,24821
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:42,8692,1780,50421
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:42,9042,2130,03523
16.17Jules BianchiMarussia MR03 1:43,8253,1340,92118
17.9Marcus EricssonCaterham CT051:45,7755,0841,95024
18.4Max ChiltonMarussia MR03 1:46,9116,2201,13610
19.10Kamui KobayashiCaterham CT051:51,18010,4894,2695
20.8Romain GrosjeanLotus E22---4
21.11Sergio PerezForce India VJM07 ---2
22.13Pastor MaldonadoLotus E22---2
107% najlepszego czasu: 1:47,739

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca