F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Bahrajnu: Mercedesy na czele w pierwszym treningu

Opis pierwszej sesji treningowej na torze Sakhir.
Dawid Hojczyk, 4 kwietnia 2014, wyświetlenia: 6419<< | lista | T- | T+ | >>
Tor Sakhir przywitał kierowców Formuły 1 pogodą, do której wszystkich przyzwyczaił. O godzinie 13:00 temperatura powietrza wynosiła 25 stopni Celsjusza, a asfalt natomiast był nagrzany do 46 stopni. Jak zwykle, na początku pierwszej sesji treningowej, kierowcy wyjechali na okrążenia instalacyjne, aby po chwili zniknąć w swoich garażach.

Weekend wyścigowy nie najlepiej rozpoczął się dla Mercedesa – już na okrążeniu instalacyjnym, problemy z jednostką napędową zgłosił lider klasyfikacji generalnej, Nico Rosberg. Po piętnastu minutach, zawodnicy pojawili się na okrążeniach pomiarowych. Jako pierwszy czas jednego okrążenia ustanowił, zastępujący podczas tej sesji Kamui Kobayashiego, Robert Frijns – 1:45.483.

Czas Holendra został szybko poprawiony przez innego testera – Felipe Nasra, zasiadającego w kokpicie Bottasa. Trzeci kierowca Williamsa pokonał jedno okrążenie toru Sakhir w 1:41.311. Przejazdy następnych zawodników spowodowały, że na godzinę przed zakończeniem sesji, na czele widniał Lewis Hamilton, przed Rosbergiem i Hulkenbergiem. Stawkę zamykali: zastępujący Gutierreza Van der Garde, oraz Massa i Ericsson, którzy nie przejechali pomiarowego. Przez cały czas w użyciu były opony pośrednie.

Po serii przejazdów na torze zapanowała cisza, którą przerwali Pastor Maldonado oraz Marcus Ericsson, jednakże ich kółka nie przyniosły większych zmian w tabeli z czasami. Wenezuelczyk w połowie trwania sesji miał na swoim koncie przejechaną największą ilość okrążeń – szesnaście. Z dobrej strony prezentował się Kwiat, którego czas dawał czwartą lokatę na czterdzieści minut przed końcem.

Kierowca Toro Rosso utracił swoją pozycję na rzecz reprezentantów McLarena, którzy zbliżyli się na mniej niż pół sekundy do ekipy Mercedesa, lokując się na czwartym i piątym miejscu. Przeciętną dyspozycję prezentowali zawodnicy Red Bulla – na pół godziny przez zakończeniem sesji Vettel był ósmy, a Ricciardo dwunasty. W tym samym czasie, na tor w końcu wyjechał Felipe Massa – Brazylijczyk na pierwszym swoim okrążeniu uzyskał ósmy czas – 1:39.533.

Ostatnie pół godziny sesji nie należało do najaktywniejszych, a długo oczekiwane wyjazdy kierowców nie kończyły się poprawą rezultatów. Zmieniło się to w momencie kiedy na torze pojawił się bolid z numerem siódmym. Zasiadający w nim Raikkonen uzyskał czas 1:38.783 i wskoczył na piątą lokatę. Zespołowy kolega Fina, Fernando Alonso znalazł się na czele tabeli po tym jak przejechał jedno okrążenie w czasie 1:37.953.

Za plecami Alonso znalazł się Nico Hulkenberg, ale obaj zostali pogodzeni przez Rosberga, który na dziesięć minut przez zakończeniem sesji przywrócił przodownictwo zespołowi Mercedesa. Czas Niemca – 1:37.733. Rosberg został zrzucony z czoła stawki przez Hamiltona, który poprawił jego rezultat o dwie dziesiąte sekundy.

Ostatnie minuty nie przyniosły większych zmian w stawce. Sesję na czele zakończyły Mercedesy przed Alonso i Hulkenbergiem. W dole tabeli znajdowali się: Grosjean, Chilton, Frijns oraz Ericsson. Najbardziej aktywnymi kierowcami okazali się być Frijns i Maldonado, którzy przejechali odpowiednio 35 i 31 okrążeń.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:37,502--14
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:37,7330,2310,23113
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:37,9530,4510,22017
4.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:38,1220,6200,16910
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:38,6361,1340,51416
6.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:38,7831,2810,14712
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:38,9491,4470,16615
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:39,0561,5540,10724
9.11Sergio PerezForce India VJM07 1:39,1021,6000,04621
10.1Sebastian VettelRed Bull RB101:39,3691,8670,26716
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:39,5332,0310,16411
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:39,8622,3600,32926
13.40Felipe NasrWilliams FW36 1:40,0782,5760,21614
14.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:40,4062,9040,32819
15.99Adrian SutilSauber C33 1:40,6523,1500,24620
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:40,7933,2910,14131
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:40,8893,3870,09620
18.36Giedo van der GardeSauber C33 1:40,9133,4110,02420
19.8Romain GrosjeanLotus E221:41,0363,5340,12324
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:41,7944,2920,75820
21.46Robin FrijnsCaterham CT051:42,4174,9150,62335
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:42,7115,2090,29421
107% najlepszego czasu: 1:44,327

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LH44fan, 04.04.2014 15:37[!]
Oby dwie srebrne strzały były na czele przez cały weekend. :)
Kamikadze2000, 04.04.2014 15:43[!]
Byle w odwrotnej kolejności... :))
MildSeven, 04.04.2014 15:47[!]
@Kamikadze2000 blondas moze zapomniec o wygraniu wyscigu :)
Simi, 04.04.2014 15:50[!]
Mamy kolejne potwierdzenie siły Mercedesa. Powinno się to tak utrzymać do końca weekendu, byłoby fajnie. Mam nadzieję, że nie będzie żadnych awarii. Trudno stwierdzić kto będzie za nimi, ale zapewne Red Bull, McLaren, Ferrari, może Williams - pytanie w jakiej kolejności.
Kid, 04.04.2014 16:35[!]
@Kamikadze2000
Mało realne. Po prostu Lewis jest szybszym kierowcą niż Nico. Pozostaje tylko kwestia wypadków losowych (awarie, przebite opony, kolizje itp.). Bez tego Nico ma małe szanse z Lewisem.
latak, 04.04.2014 17:45[!]
Pytanie za sto punktów, Co za Susie komentuje na SkyF1? dawno nie oglądałem i aż miło posłuchać "kobiecego głosu" tam ;D
marios76, 04.04.2014 23:20[!]
@latak Suzie Perry ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca