F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

04.12.2018

TAG Heuer pozostanie sponsorem Red Bull Racing do 2021 roku

Perez: Przejście Strolla do Force India nie zmienia mojej pozycji

Sirotkin: Drugi sezon w Formule 1 wydawał się dosyć oczywisty

Lawrence Stroll: Nie zaangażowałem się w F1 by stracić pieniądze

Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie

03.12.2018

Ricciardo prowadził rozmowy z Ferrari w sprawie posady na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Chin: Trzecia sesja treningowa dla Ricciardo

Sobota upływa w Szanghaju pod znakiem deszczowych warunków pogodowych.
Nataniel Piórkowski, 19 kwietnia 2014, wyświetlenia: 4272<< | lista | T- | T+ | >>
Daniel Ricciardo wykręcił najlepszy czas okrążenia podczas sobotniego treningu przed Grand Prix Chin, który został rozegrany w deszczowych warunkach. Kolejne dwa miejsca w tabeli zajęli Felipe Massa oraz Romain Grosjean.

Potwierdziły się prognozy mówiące o opadach. Pierwszy aleję serwisową opuścił Pastor Maldonado, który nie miał za sobą zbyt udanych, piątkowych zajęć. Za nim podążyli kolejni kierowcy – jedni korzystali z deszczowych, inni przejściowych opon.

Już po zaledwie trzech minutach Jean-Eric Vergne zgłosił problem z jednostką napędową. Kilka chwil później inżynier Daniła Kwiata przekazał przez radio, że po okrążeniach instalacyjnych zespół wykrył pewne nieprawidłości mapowaniu silnika. W międzyczasie Maldonado odnotował pierwszy rezultat dnia, uzyskując 1:56,676s. Nieco później na czoło wysunął się drugi z kierowców Lotusa – Romain Grosjean, który pętlę toru w Szanghaju pokonał w czasie 1:54,514s.

Dwadzieścia minut po starcie sesji, Ferrari stwierdziło na swoim Twitterze iż spodziewa się, że deszczowe warunki utrzymają się także w kwalifikacjach. Potrzeba oszczędzania opon na wilgotny tor i obecne warunki sprawiają, że jazda nie ma sensu – stwierdziła włoska stajnia. W międzyczasie w garażu Mercedesa trwały prace nad bolidem Nico Rosberga. Sądząc po obszarze zainteresowania mechaników, na świeczniku znalazł się układ hamulcowy.

Mokre warunki sprawiały, że kierowy mieli problemy z utrzymaniem się na torze. Valtteri Bottas, skądinąd dzierżąc najlepszy rezultat w pierwszym sektorze, obrócił swojego Williamsa w dziesiątym zakręcie. Z kolei Bianchi został zmuszony do wykorzystania strefy wyjazdowej po najdłuższej prostej. Na półmetku sesji pomiarowe okrążenie miało na swoim koncie czternastu zawodników.

Ferrari niezwykle poważnie potraktowało swoje stwierdzenie o braku sensu jazd: po trzydziestu minutach zarówno Raikkonen jak i Alonso mieli na swoim koncie po jednym okrążeniu wyjazdowym. Podobną strategię obrał także Hamilton, Magnussen, czy Rosberg. Gutierrez narzekał na balans swego samochodu, krytykując jego nadsterowność i zachowanie podczas zmiany biegów. Tymczasem do czołowej dwójki awansował Felipe Massa. Czas Brazylijczyka: 1:54,492 był wciąż gorszy od rezultatu lidera – Daniela Ricciardo z Red Bulla.

Dwadzieścia minut przed końcem Pastor Maldonado zaparkował swojego Lotusa na poboczu. Powodem była usterka mechaniczna, a o zjazd na trawę Wenezuelczyka poprosił jego inżynier. Przy nazwisku sensacyjnego zwycięzcy GP Hiszpanii 2012, figurowała jednak pokaźna jak na deszczowe warunki liczba dwunastu okrążeń. Problemy dotknęły także Ericssona. Szwed został poproszony o zjazd do alei serwisowej, co praktycznie oznaczało w jego przypadku koniec jazd.

W ostatnich piętnastu minutach opady przybrały nieco na sile. Na torze pojawił się jednak pomimo tego lider mistrzostw – Nico Rosberg. Jak się później okazało, na krótko, bo zaliczył tylko kolejne okrążenie wyjazdowe. Na pomiarowym kółku był za to Magnussen. Duńczyk nie przekroczył jednak linii mety, nurkując do alei serwisowej. Z garażów wyjechali Vettel i Raikkonen. Podczas gdy Niemiec szybko zjechał do alei serwisowej z problemami z KERS (Musimy naprawić samochód – przyznał przez radio jego inżynier). Raikkonen ustanowił rezultat 1:55,062s i awansował na wysokie, piąte miejsce.

Dwie minuty przed końcem Kwiat przekazał swemu zespołowi, że opady mocno przybrały na sile. Akcja na torze praktycznie ustała – czołówka wybrała bezpieczne otoczenie boksów. Vettel zdążył jeszcze wyjechać na tor. Co prawda nie był już w stanie ustanowić czasu okrążenia, jednak jego wyjazd mógł dać Red Bullowi pewne odpowiedzi, co do zachowania samochodu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:53,958--5
2.19Felipe MassaWilliams FW36 1:54,4920,5340,5345
3.8Romain GrosjeanLotus E221:54,5140,5560,0224
4.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:55,0321,0740,5186
5.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:55,0621,1040,0304
6.13Pastor MaldonadoLotus E221:55,2281,2700,16612
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:55,2351,2770,0077
8.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:55,3811,4230,1465
9.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:55,6731,7150,2924
10.11Sergio PerezForce India VJM07 1:56,0192,0610,3466
11.1Sebastian VettelRed Bull RB101:56,2332,2750,2148
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:56,3802,4220,1479
13.99Adrian SutilSauber C33 1:56,7602,8020,3808
14.4Max ChiltonMarussia MR03 1:56,8412,8830,08113
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:57,4683,5100,6279
16.10Kamui KobayashiCaterham CT051:57,8123,8540,34412
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:57,9764,0180,16414
18.9Marcus EricssonCaterham CT051:59,5075,5491,5316
19.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid---4
20.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 ---3
21.14Fernando AlonsoFerrari F14 T---1
22.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid---3
107% najlepszego czasu: 2:01,935

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Ricciardo D.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slawek_s, 19.04.2014 06:41[!]
dwóch Fernando Alonso brało udział?
Sgt Pepper, 19.04.2014 06:49[!]
Fernando i jego sobowtór na miejscach 21 i 22.
prezes92kam, 19.04.2014 07:09[!]
Drugi Alonso to pewnie Hamilton ponieważ jego nie ma :-)
Arya, 19.04.2014 07:28[!]
No patrzcie, i w końcu Ferrari dopięło swego i wystawiają trzy bolidy :P
iceneon, 19.04.2014 07:48[!]
Wow! Lotusy w czubie :p
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca