F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Gutierrez wzywa do przemyślenia kar za niedokręcone koła

Zdaniem Meksykanina, są one zdecydowanie zbyt surowe.
Mateusz Szymkiewicz, 4 lipca 2014, wyświetlenia: 1079<< | lista | T- | T+ | >>
Esteban Gutierrez wzywa do przemyślenia kar za wypuszczenie samochodu ze stanowiska serwisowego z niedokręconym kołem, ponieważ jego zdaniem, obecne sankcje są zbyt surowe.

Meksykanin podczas ostatniego wyścigu w Austrii, został wypuszczony przez mechaników z nieprzymocowanym prawym przednim kołem, za co najpierw otrzymał karę stop&go, a później podjęto decyzję o cofnięciu go o dziesięć pozycji na starcie do Grand Prix Wielkiej Brytanii. Zdaniem 22-latka, sankcje za to przewinienie są zbyt surowe.

„W naszym przypadku uważam, że kara jest zbyt surowa, ponieważ koło nie odpadło z samochodu” – powiedział Esteban Gutierrez. „Poczułem to od razu i się zatrzymałem. To było bezpieczne zachowanie i właściwie zareagowałem na problem. W tej sytuacji tracisz dużo czasu, a później jeszcze otrzymujesz karę stop&go. Następnie zostajesz cofnięty o dziesięć miejsc na starcie do kolejnej rundy, co jak dla mnie jest zbyt wysoką sankcją. Z punktu kierowcy, to nie jest jego błąd, by otrzymywać aż taką karę. Myślę, że stop&go jest właściwe w tym przypadku. Nie można karać kierowcy za coś, co nie jest z jego winy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.10.2018  Gutierrez celuje w powrót do stawki Formuły 1 z Williamsem
06.07.2018  Gutierrez nadal celuje w powrót do ścigania w Formule 1
02.06.2017  Button zadebiutuje w sierpniu w wyścigach Super GT
15.05.2017  Gutierrez nie traci nadziei na powrót do startów w F1
31.01.2017  Gutierrez: Byłem zbyt pewny utrzymania posady w Haasie
Tagi:
Gutierrez E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Anderis, 04.07.2014 08:48[!]
Zgadzam się. Jeśli zespół świadomie wypuści na tor kierowcę z niedokręconym kołem, tak jak bodajże Renault Alonso w GP Węgier 2009, wtedy kara może być surowa, ale jeśli kierowca zatrzyma się natychmiast i nie spowoduje niebezpieczeństwa, wtedy kara powinna być mniejsza, niż ta, którą otrzymał Gutierrez.

Z drugiej strony surowe kary są dobrym straszakiem na zespoły. Bodajże Williamsowi w zeszłym roku 2 razy w krótkim odstępie czasu odpadło niedokręcone koło, potem zespół przeprowadzał swoje pit stopy bardziej uważnie (i wolniej), żeby nie ryzykować większych konsekwencji. Niedokręcone koła biorą się najczęściej z pośpiechu, więc może faktycznie lepiej zachęcić zespoły do tego, żeby bardziej się opłacało spowolnić pit stopy o 0,5 sekundy (czy tam jednorazowo o te 2 sekundy w razie jednorazowych problemów) i zachować bezpieczeństwo, niż żeby było za szybko o ten ułamek sekundy i skończyło się tak, jak z młodym Surteesem (chociaż tam przyczyna odpadnięcia koła była inna, ale najważniejszy w tym wszystkim jest potencjalny skutek).
Aeromis, 04.07.2014 11:08[!]
Cytat :
Nie można karać kierowcy za coś, co nie jest z jego winy
Można i to się nie zmieni

W tym przypadku kara faktycznie była niewspółmierna do przewinienia. Karanie w dwóch wyścigach jest raczej zemstą aniżeli karą. Sop&go ok, przesunięcie o 10 pozycji ok, ale dwie kary za coś takiego to już bycie oFIArą w całym tym wydarzeniu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca