F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Wielkiej Brytanii: Trzeci trening dla Vettela

Prezentujemy opis i wyniki ostatnich wolnych zajęć na torze Silverstone.
Nataniel Piórkowski, 5 lipca 2014, wyświetlenia: 4097<< | lista | T- | T+ | >>
Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie trzeciego, deszczowego treningu przed niedzielnym Grand Prix Wielkiej Brytanii. Na kolejnych dwóch miejscach tabeli uplasowali się Daniel Ricciardo i Pastor Maldonado.

Po nocnych opadach, deszczowa aura utrzymała się także sobotniego przedpołudnia. Pomimo tego że kierowcy jak zawsze ochoczo wyjechali na okrążenia instalacyjne, pierwszy czas okrążenia został odnotowany dopiero po piętnastu minutach od startu zajęć. Nie we wszystkich miejscach toru zalegała woda – do osuszenia wyścigowej nitki przyczyniła się seria GP3 i rozegrana przed startem treningu jej sesja kwalifikacyjna. „Jest trochę suchych ścieżek” – raportował Jenson Button.

Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył Ericsson (1:57,091s). Szwed ślizgał się w swoim bolidzie widowiskowo kontrując jego zachowanie w zakręcie Stowe. Nieco później na drugim miejscu znalazł się drugi z kierowców Caterhama – Kamui Kobayashi. Po kilku chwilach najlepszym czasem legitymował się już Jean-Eric Vergne. Francuz także miał problemy z utrzymaniem się na torze, zaliczając szeroki wyjazd z ostatniego zakrętu. Bliżej połowy sesji nowym liderem został Kevin Magnussen (1:54,092s). W międzyczasie Danił Kwiat narzekał na balans swojego bolidu Toro Rosso.

Dokładnie na półmetku sesji, gdy opady przybierały na sile a kierowcy dalej korzystali z przejściowego ogumienia, Daniel Ricciardo poprawił najlepszy rezultat na 1:52,631s. Na trzecie miejsce awansował z kolei Jenson Button. Tymczasem Romain Grosjean cudem uniknął kontaktu ze ścianą serwisową po tym, jak szeroko wyjechał z ostatniego zakrętu i stracił kontrolę nad samochodem na pasie sztucznej trawy. Niedługo później zespołowy kolega Francuza – Pastor Maldonado przesunął się na trzecie miejsce, a na czele był już duet Red Bulla: Vettel przed Ricciardo. Dwójkę kierowców mistrzowskiej stajni z Milton Keynes dzieliła tylko jedna dziesiętna sekundy.

Ostatnich dwadzieścia minut przyniosło kolejne nasilenie się opadów. Na tym etapie czasu okrążenia wciąż nie odnotowało sześciu kierowców: Chilton, Bottas, Massa, Alonso, Rosberg oraz Hamilton. Ofiarą zakrętu Stowe padł Jules Bianchi. Francuz pozbawiony możliwości skręcenia w prawo przeleciał przez żwirową pułapkę wpadając przodem swej Marussi na barierę z opon. W podobnej sytuacji znalazł się chwilę wcześniej Adrian Sutil – Niemiec zdołał jednak wyjść obronna ręką z kryzysowej sytuacji.

Żółte flagi za prostą Hangar zniknęły trzynaście minut przed końcem sesji. W tym czasie Danił Kwiat poruszał się po torze na deszczowym ogumieniu, które i tak nie uchroniło go od szerszego wyjazdu w zakręcie Brooklands. Z opon oznaczonych niebieskim kolorem korzystali także Chilton, Bottas oraz Alonso. Ted Kravitz donosił jednak, że ciemne chmury zdają się odsuwać znad toru, a w rejonie alei serwisowej deszcz zupełnie ustał. Mimo tego końcówka sesji nie przyniosła wzmożonej aktywności zawodników, a zamiast symulacji kwalifikacji ekipy badały zachowanie się ogumienia. Z kolei mechanicy Mercedesa zabierali się już powoli do prac nad samochodami. Mimo tego Sutilowi udało się jeszcze poprawić czas i przesunąć się na piątą lokatę.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Sebastian VettelRed Bull RB101:52,552--6
2.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:52,6310,0790,0796
3.13Pastor MaldonadoLotus E221:53,0440,4920,41310
4.8Romain GrosjeanLotus E221:53,5661,0140,5226
5.99Adrian SutilSauber C33 1:53,5851,0330,01912
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:53,6541,1020,06915
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:53,9111,3590,2575
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:54,0411,4890,1306
9.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:54,2171,6650,1764
10.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:54,5582,0060,3415
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:54,6022,0500,0446
12.21Esteban GutierrezSauber C33 1:54,7612,2090,15913
13.19Felipe MassaWilliams FW36 1:55,0032,4510,2424
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:55,6883,1360,6856
15.11Sergio PerezForce India VJM07 1:56,9184,3661,2307
16.9Marcus EricssonCaterham CT051:57,0914,5390,17310
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:57,5665,0140,47510
18.10Kamui KobayashiCaterham CT051:57,9145,3620,34810
19.4Max ChiltonMarussia MR03 ---1
20.14Fernando AlonsoFerrari F14 T---4
21.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid---4
22.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid---5
107% najlepszego czasu: 2:00,431


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 97%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
robertunio, 05.07.2014 13:32[!]
Pamietam ze kiedys pod trzecim treningiem bylo sporo komentarzy. Teraz nie ma wcale. Upadek F1 jest widoczny i tutaj. A wracajac do tematu kiedys Ayrton Senna byl okrzykniety Krolem Deszczu - teraz jest nim Czterokrotny ale wtedy i tylko wtedy gdy na torze nie ma Merola ;-)
Age, 05.07.2014 13:47[!]
@robertunio
I po co te dramaty? Nic się nie wydarzyło, to i nie ma czego komentować
cwiek, 05.07.2014 13:51[!]
@robertunio
Tak, tak, wszędzie widać oznaki słabości F1, szczególnie podczas wyścigów. Komentujacych jest mało, bo nie ma Kubicy.
ROOK, 05.07.2014 16:08[!]
Cytat robertunio :
Pamietam ze kiedys pod trzecim treningiem bylo sporo komentarzy. Teraz nie ma wcale. Upadek F1 jest widoczny i tutaj.
.    .    1. Zakodowana transmisja.
.    .    2. Mistrzostwa świata w Brazylii (udane!)
.    .    3. Upał, lato.
.    .    4. Mało miarodajne wyniki na torze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca