F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Niemiec: Pierwszy trening dla Nico Rosberga

Prezentujemy opis i wyniki porannych zajęć na Hockenheimringu.
Nataniel Piórkowski, 18 lipca 2014, wyświetlenia: 5693<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Rosberg ustanowił najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Niemiec. Prócz kierowcy Mercedesa, w czołowej trócje znaleźli się jeszcze Hamilton i Alonso.

Sesja rozpoczęła się i przebiegała w idealnych warunkach pogodowych. Jako pierwsza aleję serwisową opuściła Susie Wolff. Zawodniczka Williamsa już po kilku zakrętach zgłosiła jednak problemy z przekładnią i w ślimaczym tempie, korzystając prawdopodobnie wyłącznie z pierwszego biegu wróciła do swego garażu. Pozostali kierowcy w spokoju ukończyli swoje okrążenia instalacyjne.

Po kilku minutach ciszę na torze przełamał wyjazd Marcusa Ericssona, który jako pierwszy przejechał pomiarowe okrążenie odnotowując 1:28,480s. Tymczasem w garażu Williamsa trwały wytężone prace mechaników zajmujących się bolidem Wolff. Ostatecznie nie potrwały one długo – okazało się że awarii uległ wyłącznie sensor, a Brytyjka szybko powróciła do pełnienia swych obowiązków. W międzyczasie drugi z kierowców Williamsa – Felipe Massa przesunął się na drugie miejsce za Kevina Magnussena.

Około dwadzieścia pięć minut po starcie treningu na pierwsze miejsce w tabeli wysunął się Nico Rosberg. Niedługo po tym na drugą lokatę wskoczył drugi z niemieckich kierowców – Sebastian Vettel. Kierowca Red Bull tracił do lidera mistrzostw zaledwie 0,42s. Czas okrążenia mógł poprawić Lewis Hamilton, jednak Brytyjczyk popełnił błąd blokując koła i wyjeżdżając na pobocze ósmego zakrętu. Po pół godzinie jazd, Ferrari wykryło w bolidzie Kimiego Raikkonena usterkę techniczną.

W dole stawki o poprawę czasów okrążeń walczyli kierowcy Caterhama i Marussi. Nie dziwił więc błąd Kobayashiego, który źle ocenił swoją prędkość na dojeździe do pierwszego zakrętu i musiał ratować się wyjazdem na asfaltowe pobocze. W tym samym czasie w garażu Mercedesa Hamilton prowadził rozmowę z szefem działu sportów motorowych koncernu ze Stuttgartu – Toto Wolffem. Na półmetku sesji najlepszym czasem okrążenia mógł pochwalić się Sebastian Vettel. Red Bull, unikający problemów technicznych przejeżdżał w spokoju kolejne okrążenia.

Bliżej godziny jedenastej w czołówce doszło do poważnych przetasowań. Najpierw na pozycję lidera przesunął się Daniel Ricciardo z czasem 1:19,697s, by chwilę później ustąpić Buttonowi i Rosbergowi – Niemiec wykręcił rezultat 1:19,276s, a następnie zszedł do granicy 1:19,131s. Swój wynik poprawił także Hamilton, jednak pozwoliło mu to tylko na piastowanie drugiego miejsca.

Ferrari uporało się z problemami Raikkonena i Fin powrócił na tor. Po godzinie jazdy duet Ferrari zajmował pozycje czwartą (Alonso) i ósmą (wspomniany Raikkonen). Z kolei Hamilton nie ustawał w staraniach o awans na pierwsze miejsce. Mistrz świata z 2008 roku usłyszał od swego inżyniera, że aby tego dokonać potrzebuje tylko złożyć dobre okrążenie. Dwójkę kierowców Srebrnych Strzał dzieliło 0,065s. Trzydzieści minut przed końcem sesji Susie Wolff zajmowała szesnaste miejsce tracąc nieco ponad dwie dziesiętne do zajmującego w tym czasie dziesiąte miejsce Massy.

Na około piętnaście minut przed końcem sesji, na torze znajdowali się tylko Ricciardo, Button oraz Kwiat. Rosjanin zajmował dziewiąte miejsce tracąc jedną dziesiętną sekundy do ósmego Raikkonena i wyprzedzając zespołowego kolegę – Jeana-Erica Vergne o 0,376s. Francuz okupował dwunastą pozycję przed duetem Sahara Force India: Nico Hulkenbergiem i Sergio Perezem. Akcji na torze przybyło w ostatnich minutach. Chociaż Hamilton zgłosił problemy z silnikiem (były kierowca McLarena narzekał na niską moc w początkowych stadiach przyspieszania), ale po chwili ponownie pojawił się na torze.

Na kolejny ciężki weekend przygotowywali się kierowcy Lotusa. Pomimo przywiezienia do Niemiec kilku poprawek, w tym zmodyfikowanego tylnego skrzydła, Romain Grosjean i Pastor Maldonado zajmowali odpowiednio siedemnaste i osiemnaste miejsce, wyprzedzając jedynie bolidy Marussi i Caterhama. Z lepszej strony prezentował się Sauber: Adrian Sutil utrzymywał się na dziesiątym miejscu.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:19,131--20
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:19,1960,0650,06516
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:19,4230,2920,22713
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:19,6970,5660,27419
5.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:19,8330,7020,13616
6.1Sebastian VettelRed Bull RB101:20,0970,9660,26421
7.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:20,1050,9740,00822
8.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:20,2101,0790,10516
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:20,3371,2060,12718
10.99Adrian SutilSauber C33 1:20,5051,3740,16812
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:20,5421,4110,03715
12.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:20,5861,4550,04413
13.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:20,5921,4610,00618
14.11Sergio PerezForce India VJM07 1:20,5981,4670,00615
15.41Susie WolffWilliams FW36 1:20,7691,6380,17113
16.36Giedo van der GardeSauber C33 1:20,7821,6510,01314
17.8Romain GrosjeanLotus E221:21,6032,4720,82112
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:21,8542,7230,25120
19.10Kamui KobayashiCaterham CT051:22,5723,4410,71819
20.17Jules BianchiMarussia MR03 1:22,9823,8510,41015
21.9Marcus EricssonCaterham CT051:23,2564,1250,27422
22.4Max ChiltonMarussia MR03 1:23,2994,1680,04321
107% najlepszego czasu: 1:24,670

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 18.07.2014 11:53[!]
Susie Wolff jedynie 0,227 sek gorszy czas niż Felipe Massa w praktycznie takim samym samochodzie i przy niemalże identycznej ilości przejechanych okrążeń!

Biorąc tylko pod uwagę te wyniki można pokusić się o stwierdzenie, że zapowiada się, iż o zwycięstwo powalczą Mercedesy, a dalej w stawce o miejsce na podium ktoś z trójki Red Bull, Ferrari, McLaren. Szkoda tylko, że Lotus znowu w tyle stawki...
Aeromis, 18.07.2014 12:09[!]
Najciekawsze co widzę, to miejsce 4 i 16 dzieli jedynie 1,085 sek, tłok jakiego chyba jeszcze nie było. Na pewno byłoby ciekawie gdyby to się utrzymało. Jeśli tylko Williamsy wrócą na wysokie pozycje (przed McLarenem) to kolejność zupełnie normalna, żadnych pozytywów i negatywów dla nikogo.

edycja: Chociaż KOB całkiem wyraźnie przed BIA, interesujące biorąc pod uwagę zmiany jakie doszły w zespole, oraz zapowiadane poprawki. Pewnie nic z tego nie wyjdzie, no ale..
ENDR, 18.07.2014 13:41[!]
Cytat Mariusz :
Biorąc tylko pod uwagę te wyniki można pokusić się o stwierdzenie, że zapowiada się, iż o zwycięstwo powalczą Mercedesy, a dalej w stawce o miejsce na podium ktoś z trójki Red Bull, Ferrari, McLaren.

... czyli jak przez cały sezon.
Dorel, 18.07.2014 19:21[!]
Czemu Nico ma niemiecką flagę na kasku skoro jest Finem z Monako??
Kamikadze2000, 18.07.2014 19:44[!]
Może dlatego, że karierę kierowcy wyścigowego zawdzięcza niemieckiej nacji?? Kubica swoją drogą mógł jeździć pod flagą Włoch - więcej zawdzięczał temu krajowi, niż Polsce. Poza tym matka Nico jest Niemką. IMHO wolałbym go widzieć z fińską lub monakijską flagą - za dużo Szkopów... ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca