F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Niemiec: Lewis Hamilton najszybszy w drugim treningu

Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na Hockenheimringu.
Nataniel Piórkowski, 18 lipca 2014, wyświetlenia: 5592<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton broniący barw Mercedesa zakończył popołudniowe zajęcia na torze Hockenheim z najlepszym czasem okrążenia, uzyskując rezultat lepszy od drugiego w tabeli Nico Rosberga i trzeciego Daniela Ricciardo.

Pierwszy na torze pojawił się Marcus Ericsson, a wkrótce dołączył do niego drugi z kierowców Caterhama – Kamui Kobayashi. Szwed niedługo cieszył się jazdą po kilku minutach zatrzymał swój bolid na dojeździe do drugiego zakrętu z powodu problemów z ciśnieniem paliwa. Sędziowie zdecydowali się na wywieszenie żółtych flag i dezaktywację DRS w strefie na prostej za pierwszym zakrętem. Po dwóch minutach porządkowi ściągnęli samochód poza tor, a kierowcy powrócili do pracy.

Pierwsze pomiarowe okrążenie podczas popołudniowej sesji przejechał Kevin Magnussen. Duńczyk wykręcił 1:21,227s. Wkrótce na drugie miejsce awansował drugi zawodnik McLarena – Jenson Button. Niedługo później na czoło wysunął się Kimi Raikkonen. Pomimo kilku zblokowań kół Fin zdołał zejść do poziomu 1:20,263s. Po piętnastu minutach na pierwszej lokacie znajdował się już jednak najszybszy przed południem Nico Rosberg (1:19,729s). Za Niemcem plasowali się Hamilton i Massa.

Podczas gdy większość kierowców wróciła do garażów po pierwszych przejazdach, na torze szybkim tempem podążał Fernando Alonso. Po skończeniu okrążenia dwukrotny mistrz świata awansował na piąte miejsce. Po pół godzinie ekipa Force India założyła do bolidu Hulkenberga zestaw supermiękkiego ogumienia – ruch ten zbiegł się jednak z wywieszeniem żółtej flagi. Winnym był temu samochód Kobayashiego, który stanął w płomieniach na poboczu toru sygnalizując zespołowi awarię hamulców. Japończyk z dużą troską prowadził akcję dogaszania ognia tlącego się w tylnych partiach CT04, nie tylko instruując porządkowych, ale także samemu obsługując gaśnicę.

Na opcjonalnej mieszance z garażu Mercedesa wyjechał Nico Rosberg. Na pierwszym pomiarowym kółku Niemiec popełnił błąd, ale na kolejnym poprawił swój czas. Nie wystarczyło to jednak do poprawienia rezultatu lidera – Hamiltona, który w międzyczasie ustanowił rezultat o 0,024s lepszy. Trzecie miejsce należało do Ricciardo, a czwarte okupował Kimi Raikkonen wyprzedzający Magnussena i Massę. Fernando Alonso plasował się na dziewiątej lokacie przed Bottasem.

Tradycyjnie krótko po osiągnięciu półmetka sesji zespoły zaczęły skupiać się na dłuższych przejazdach. Podczas gdy Mercedes trenował starty z końca alei serwisowej, na torze ponownie pojawił się Ericsson, na którym po awarii bolidu Kobayashiego ciążyła wyłączna odpowiedzialność za zebranie danych. Biorąc pod uwagę wysokie temperatury panujące na torze (nawierzchnia rozgrzana do prawie sześćdziesięciu stopni Celsjusza) i zbliżone prognozy na resztę weekendu, istotnym elementem zajęć było porównywanie osiągów obu najbardziej miękkich, dostępnych w portfolio Pirelli mieszanek ogumienia.

Do drobnego zamieszania doszło przed garażem Srebrnych Strzał, gdy zjeżdżający do boksów Rosberg trafił na stanowisku serwisowym na Hamiltona. Niemiec zatrzymał swój bolid zaraz za nim, a z przegrzewających się hamulców zaczął unosić się dym. Z kolei podczas wymiany ogumienia na stanowisku Lotusa z podnośnika zsunął się bolid Pastora Maldonado. Analizując czasy okrążeń, kierowcy Mercedesa – faworyci do zwycięstwa w niedzielnym wyścigu – prezentowali na swoich długich przejazdach porównywalne tempo. Ostatnie minuty sesji przebiegały w absolutnym spokoju. W boksach spędził je tylko Kwiat oraz co zrozumiałe Kobayashi.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:18,341--38
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:18,3650,0240,02439
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:18,4430,1020,07835
4.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:18,8870,5460,44438
5.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:18,9600,6190,07340
6.19Felipe MassaWilliams FW36 1:19,0240,6830,06436
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:19,2210,8800,19740
8.1Sebastian VettelRed Bull RB101:19,2480,9070,02735
9.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:19,3290,9880,08132
10.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:19,3851,0440,05634
11.99Adrian SutilSauber C33 1:19,4171,0760,03241
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:19,4521,1110,03527
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:19,5811,2400,12928
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:19,5931,2520,01232
15.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:19,7601,4190,16732
16.13Pastor MaldonadoLotus E221:20,1581,8170,39835
17.8Romain GrosjeanLotus E221:20,3582,0170,20035
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:20,5042,1630,14640
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:21,3282,9870,82431
20.9Marcus EricssonCaterham CT051:21,8703,5290,54221
21.4Max ChiltonMarussia MR03 1:21,8983,5570,02828
22.10Kamui KobayashiCaterham CT051:23,7285,3871,83012
107% najlepszego czasu: 1:23,825

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 58°C
Temperatura powietrza: 33°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 22%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Driver X, 18.07.2014 18:58[!]
Kobayashi wolniejszy niż Jolyon Palmer. :c
marcin_114, 18.07.2014 19:37[!]
@Driver X
O to nowa ekologiczna F1.
Driver X, 18.07.2014 20:26[!]
Jakby usunęli przyrodzenia na nosach i dali silniki V8 2.4l/V10 3.0l to byłoby nieźle. :D
A żeby nie odbiegać od tematu, to : Po zakazaniu FRIC Red Bulle się zbliżyły do Mercedesa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca