F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Włoch: Drugi trening dla Rosberga

Opis drugiej sesji treningowej na torze Monza.
Paweł Zając, 5 września 2014, wyświetlenia: 5320<< | lista | T- | T+ | >>
Druga sesja treningowa na torze Monza przywitała zawodników jeszcze lepszą pogodą. Tym razem w promieniach słońca i 24 stopniach Celsjusza na torze jako pierwszy pojawił się Romain Grosjean. Do kierowcy Lotusa niedługo potem dołączyli inni zawodnicy, którzy od razu zaczęli przejeżdżanie pomiarowych okrążeń. Francuz otworzył tabelę z czasami przejeżdżając okrążenie w 1:32,995s, choć już w pierwszej próbie zrobił spory błąd na dohamowaniu do drugiej szykany.

Oczywiście pobicie tego czasy nie trwało długo, więc po pierwszych dziesięciu minutach sesji mieliśmy na czele Magnussen przed Perezem i Kwiatem. Póki co wszyscy jeździli na twardych oponach i żaden z zawodników nie popełniał poważniejszych błędów, choć nie brakowało drobnych uślizgów czy zblokowanych kół. Na tym etapie na torze nie pojawili się jeszcze kierowcy Mercedesa, Williamsa, Vettel oraz Gutierrez.

Rosberg po swoim pomiarowym okrążeniu znalazł się na czele, jednak 1:27,005 nie było szczególnie wyśrubowanym czasem i bardzo blisko z tyłu był Magnussen, a na 20 minut od rozpoczęcia sesji szybciej pojechali Buttona oraz Alonso, który wpisał się na pierwsze miejsce tabeli wyników, czym mocno ucieszył lokalnych kibiców. Wyników obok swojego nazwiska nadal nie mieli jeszcze Kobayashi, Gutierrez oraz Hamilton, który cały czas pozostawał w garażu z powodu problemów z jednostką napędową.

Godzinę przed końcem jazd na czele ponownie znajdował się Rosberg, który oprawił się o niespełna trzy dziesiąte i wyprzedzał drugiego Alonso o zaledwie 0,004s. Czołową trójkę uzupełniał Button. Zawodnicy cały czas jeździli na twardej mieszance opon, a pierwszym, który założył pośrednie gumy był Kevin Magnussen, który zrobił to zaledwie dwie minuty po upływie 1/3 treningu. Kierowca McLarena na swoim pierwszym pomiarowym okrążeniu na tych oponach był wolniejszy niż wcześniej.

Seria wyjazdów na bardziej miękkiej w ten weekend gumie zaowocowała poprawą czasów okrążeń, jednak Rosberg z wynikiem 1:26,225s nie poprawił porannego rezultatu Hamiltona. Na drugim miejscu ze stratą 0,340s znalazł się Alonso, a czołową trójkę uzupełniał Bottas. Czwarty był Button, przed Vettelem i Magnnussenem. Massa, Ricciardo, Perez i Hulkenberg zamknęli czołową dziesiątkę, która mieściła się w 1,002 sekundy straty do kierowcy Mercedesa.

37 minut przed końcem dobrym czasem popisał się Raikkonen, który wskoczył na drugie miejsce z nieco ponad jedną dziesiątą straty do Rosberga. Praktycznie równo po godzinie na tor zawitał Hamilton, w którego bolidzie w końcu udało się odpalić silnik. Brytyjczyk wyjechał na twardych gumach i po pierwszym pomiarowym kółku legitymował się dwunastym czasem. Na kolejnych okrążeniach nie udało mu się poprawić czasu, ale taki stan rzeczy zmienił się po przejściu na pośrednie gumy, które pozwoliły mu znaleźć się 0,061 s za swoim kolegą zespołowym.

W międzyczasie reszta kierowców koncentrowała się na długich przejazdach, więc sytuacja w tabeli się nie zmieniała. Wszyscy kierowcy nadal mniej lub bardziej utrzymywali się w torze, choć Romain Grosjean dość często gościł na powtórkach z powodu wycieczki poza tor i przestrzelenia szykany. W końcówce wszyscy ponownie pojawili się na torze, jednak nadal kontynuowali długie przejazdy, więc pozycje w czołówce nie uległy zmianie i tak najszybszy okazał się Rosberg, przed Hamiltonem i Raikkonenem.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:26,225--41
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:26,2860,0610,06116
3.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:26,3310,1060,04531
4.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:26,5650,3400,23426
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:26,7580,5330,19334
6.1Sebastian VettelRed Bull RB101:26,7620,5370,00427
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:26,7620,5370,00034
8.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:26,8810,6560,11944
9.19Felipe MassaWilliams FW36 1:26,9350,7100,05433
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:26,9920,7670,05737
11.11Sergio PerezForce India VJM07 1:27,0790,8540,08742
12.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:27,2271,0020,14839
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:27,4761,2510,24937
14.21Esteban GutierrezSauber C33 1:27,8401,6150,36433
15.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:27,9291,7040,08933
16.99Adrian SutilSauber C33 1:28,0291,8040,10035
17.17Jules BianchiMarussia MR03 1:28,6592,4340,63034
18.13Pastor MaldonadoLotus E221:28,7002,4750,04142
19.4Max ChiltonMarussia MR03 1:28,7862,5610,08629
20.8Romain GrosjeanLotus E221:29,0852,8600,29929
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:29,1782,9530,09332
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:29,2753,0500,09737
107% najlepszego czasu: 1:32,261


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnodeb, 05.09.2014 15:53[!]
W zeszłym roku osiągane prędkości to 330-340km/h, puki co jest niecałe 10km/h więcej, a nowe priusy miały być tak piekielnie szybkie na prostych... Może w FP3 i Q zwiększą moc silników i chociaż przekroczą 350?
Bari, 05.09.2014 16:06[!]
Obawiam się, że to efekt tej zmniejszonej liczby ustawień przełożeń na sezon czy stałych przełożeń na sezon... (nie wiem jakie dokładnie są te przepisy)
Mahilda111, 05.09.2014 16:34[!]
@Bari
Zespoły mają możliwość dokonania jednej zmiany przełożeń na sezon i raczej skorzystali z niej tutaj ;)
Mr President, 05.09.2014 18:38[!]
Ja z kolei słyszałem, że możliwa jest tylko jedna zmiana przełożeń na sezon, ale bez możliwości powrotu do poprzedniej konfiguracji. Dlatego zmiana pod Monzę nie ma sensu w perspektywie kolejnych wyścigów na torach o innej charakterystyce. Zgaduję, że korzystnie jest zmienić na Abu Zabi z powodu podwójnych punktów.
robertunio, 05.09.2014 21:05[!]
Nie jestem zdziwiony pozycja Mercedesa, ale zaskoczyla mnie slaba dyspozycja pozostalch zespolow napedzanych ich silnikiem.
Bari, 05.09.2014 21:24[!]
@Mahilda111
Wątpię czy tutaj, skoro osiągają prędkości maksymalne nieznacznie wyższe niż mieliśmy np. w GP Austrii (kwestia mniejszych skrzydeł na Monzy?)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca