F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (8:30)

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hamilton najszybszy w drugim treningu

Anglik początkowo miał sporo problemów z balansem bolidu.
Łukasz Godula, 19 września 2014, wyświetlenia: 5800<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening tradycyjnie na torze w Singapurze odbywa się już w ciemnościach, które podkreślają wyjątkowość tej rundy. Temperatury asfaltu są w związku z tym niższe i bardziej zbliżone do tych oczekiwanych w wyścigu. Jako pierwsi na rekonesans udali się kierowcy Marussii oraz Caterhama i to oni wykręcili pierwsze czasy okrążeń.

Już po kilku minutach akcja na torze rozkręciła się na dobre, a początkowo na czele tabeli meldowali się kierowcy Force India, jednak były to wyniki około 3 sekundy wolniejsze od tych z pierwszego treningu. Nieco lepsze tempo zaprezentował Daniel Ricciardo, który zbliżył się do złamania granicy 1:50.

Kierowcy Mercedesa tradycyjnie wskoczyli na pierwsze miejsca po swoim wyjeździe, schodząc do czasu 1:49,075, który dał Rosbergowi pozycję lidera. Jednak z tonu nie spuszczał Fernando Alonso, który w pierwszej sesji okazał się być najszybszym zawodnikiem. Tym razem Hiszpan na pierwszych kółkach stracił 0,3 sekundy do Niemca.

Po 30 minutach zawodnicy postanowili wypróbować super-miękką mieszankę. Dzięki niej na pierwsze miejsce wskoczył Sergio Perez z wynikiem 1:48,653. Tymczasem problemy Vettela z jednostką napędową, które dotknęły go w pierwszy treningu, przeniosły się również na drugą sesję. W bolidzie Niemca trwały wytężone prace, jednak po 35 minutach sesji wciąż nie był w stanie wyjechać na trasę. Obowiązki mające na celu przygotować Red Bulla do wyścigu wykonywał zatem jedynie Ricciardo, który poprawił czas Pereza o 0,8 sekundy.

Sesja przebiegała w dość spokojnym rytmie, jednak Pastor Maldonado postanowił "urozmaicić" akcję. Wenezuelczyk rozbił swojego Lotusa w dziesiątym zakręcie, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Sesja została wznowiona po kilku minutach, a szybki przejazd zaliczył Hamilton, który z przewagą 0,3 sekundy nad Ricciardo wskoczył na pierwsze miejsce. Ponownie do Mercedesa zbliżył się Alonso, który meldował się z wynikiem zaledwie 0,133 sekundy gorszym.

Sporą część treningu kierowcy poświęcili długim przejazdom. Niektórym udało się wykonać nawet dwa długie przejazdy, jeden na super-miękkich, a drugi na miękkich oponach. W komunikatach radiowych słyszeliśmy sporo narzekania na degradację tylnych gum, jednak na tym obiekcie można to zaliczyć do normy.

Tymczasem Red Bull ukończył prace w bolidzie Vettela na 8 minut przed końcem sesji. Niemiec był w stanie przejechać kilka kółek, jednak z pewnością będzie mu brakowała straconego dzisiaj czasu spowodowanego awarią jednostki napędowej. Mimo wszystko udało mu się wykręcić całkiem konkurencyjny czas i obecny mistrz świata wskoczył na piąte miejsce, tuż za Kimiego Raikkonena.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:47,490--25
2.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:47,6230,1330,13328
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:47,7900,3000,16728
4.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:48,0310,5410,24129
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:48,0410,5510,0105
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:48,3580,8680,31733
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:48,4350,9450,07730
8.11Sergio PerezForce India VJM07 1:48,6531,1630,21830
9.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:48,7511,2610,09830
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:48,7701,2800,01931
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:48,8001,3100,03033
12.8Romain GrosjeanLotus E221:49,0621,5720,26233
13.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:49,0751,5850,01330
14.13Pastor MaldonadoLotus E221:49,1391,6490,06413
15.99Adrian SutilSauber C33 1:49,1701,6800,03134
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:49,2901,8000,12036
17.19Felipe MassaWilliams FW36 1:49,3611,8710,07129
18.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:49,9712,4810,61028
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:50,6123,1220,64124
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:51,5584,0680,94621
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:52,0754,5850,51733
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:52,9365,4460,86131
107% najlepszego czasu: 1:55,014


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Marina Bay
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamil_zmc, 19.09.2014 17:44[!]
Co z Williamsami? Aż tak bardzo im tor nie pasuje?
Krauza, 19.09.2014 18:35[!]
Williamsy w piątki rzadko błyszczały.
Aeromis, 19.09.2014 18:37[!]
Williams zniknął, dłuższe przejazdy także słabiutko wyglądają (a to już nowa sprawa), dłuższe przejazdy Merca, Ferrari i RBR chyba znacznie lepsze niż u pozostałych zespołów, choć być może McLaren będzie im deptać po piętach (zwłaszcza Button) i wykorzysta słabszą formę niektórych kierowców.SFI bez zauważalnej poprawy tempa, za McLarenem, przed reszta stawki. Jednak Singapur to długi tor a małe różnice prowokują większe przetasowania, myślę że STR (w szczególności) ale i Sauber i Lotus nie są na straconej pozycji w wyścigu (pod względem tempa), któryś z tych zespołów powinien walczyć o punkty.

O ile nie dojdzie do rewolucji Ferrari ma powinna odzyskać trzepią lokatę w WCC po Singapurze (choć pewnie i tak później ją stracą).
LH44fan, 19.09.2014 21:33[!]
Ferrari zawsze w tym sezonie w piątki wymiata, by potem coraz gorzej się wiodło. Może tym razem tak nie będzie, bo tor im pasuje.
piotr_del_grey, 19.09.2014 21:52[!]
A Williams ma zupełnie odwrotnie. Wprawdzie to nie jest ich tor ale jestem pewien ze są w stanie wykrzesać z siebie o wiele, wiele więcej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca