F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

05.12.2018

Szefowie zespołów uznali Hamiltona za najlepszego kierowcę w sezonie 2018

Giovinazzi: Doświadczenie z 2017 roku nie będzie pomocne w sezonie 2019

Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla

Isola: Problemom F1 nie są winne wyłącznie opony

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hamilton najszybszy w drugim treningu

Anglik początkowo miał sporo problemów z balansem bolidu.
Łukasz Godula, 19 września 2014, wyświetlenia: 5665<< | lista | T- | T+ | >>
Drugi trening tradycyjnie na torze w Singapurze odbywa się już w ciemnościach, które podkreślają wyjątkowość tej rundy. Temperatury asfaltu są w związku z tym niższe i bardziej zbliżone do tych oczekiwanych w wyścigu. Jako pierwsi na rekonesans udali się kierowcy Marussii oraz Caterhama i to oni wykręcili pierwsze czasy okrążeń.

Już po kilku minutach akcja na torze rozkręciła się na dobre, a początkowo na czele tabeli meldowali się kierowcy Force India, jednak były to wyniki około 3 sekundy wolniejsze od tych z pierwszego treningu. Nieco lepsze tempo zaprezentował Daniel Ricciardo, który zbliżył się do złamania granicy 1:50.

Kierowcy Mercedesa tradycyjnie wskoczyli na pierwsze miejsca po swoim wyjeździe, schodząc do czasu 1:49,075, który dał Rosbergowi pozycję lidera. Jednak z tonu nie spuszczał Fernando Alonso, który w pierwszej sesji okazał się być najszybszym zawodnikiem. Tym razem Hiszpan na pierwszych kółkach stracił 0,3 sekundy do Niemca.

Po 30 minutach zawodnicy postanowili wypróbować super-miękką mieszankę. Dzięki niej na pierwsze miejsce wskoczył Sergio Perez z wynikiem 1:48,653. Tymczasem problemy Vettela z jednostką napędową, które dotknęły go w pierwszy treningu, przeniosły się również na drugą sesję. W bolidzie Niemca trwały wytężone prace, jednak po 35 minutach sesji wciąż nie był w stanie wyjechać na trasę. Obowiązki mające na celu przygotować Red Bulla do wyścigu wykonywał zatem jedynie Ricciardo, który poprawił czas Pereza o 0,8 sekundy.

Sesja przebiegała w dość spokojnym rytmie, jednak Pastor Maldonado postanowił "urozmaicić" akcję. Wenezuelczyk rozbił swojego Lotusa w dziesiątym zakręcie, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Sesja została wznowiona po kilku minutach, a szybki przejazd zaliczył Hamilton, który z przewagą 0,3 sekundy nad Ricciardo wskoczył na pierwsze miejsce. Ponownie do Mercedesa zbliżył się Alonso, który meldował się z wynikiem zaledwie 0,133 sekundy gorszym.

Sporą część treningu kierowcy poświęcili długim przejazdom. Niektórym udało się wykonać nawet dwa długie przejazdy, jeden na super-miękkich, a drugi na miękkich oponach. W komunikatach radiowych słyszeliśmy sporo narzekania na degradację tylnych gum, jednak na tym obiekcie można to zaliczyć do normy.

Tymczasem Red Bull ukończył prace w bolidzie Vettela na 8 minut przed końcem sesji. Niemiec był w stanie przejechać kilka kółek, jednak z pewnością będzie mu brakowała straconego dzisiaj czasu spowodowanego awarią jednostki napędowej. Mimo wszystko udało mu się wykręcić całkiem konkurencyjny czas i obecny mistrz świata wskoczył na piąte miejsce, tuż za Kimiego Raikkonena.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:47,490--25
2.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:47,6230,1330,13328
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:47,7900,3000,16728
4.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:48,0310,5410,24129
5.1Sebastian VettelRed Bull RB101:48,0410,5510,0105
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:48,3580,8680,31733
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:48,4350,9450,07730
8.11Sergio PerezForce India VJM07 1:48,6531,1630,21830
9.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:48,7511,2610,09830
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:48,7701,2800,01931
11.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:48,8001,3100,03033
12.8Romain GrosjeanLotus E221:49,0621,5720,26233
13.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:49,0751,5850,01330
14.13Pastor MaldonadoLotus E221:49,1391,6490,06413
15.99Adrian SutilSauber C33 1:49,1701,6800,03134
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:49,2901,8000,12036
17.19Felipe MassaWilliams FW36 1:49,3611,8710,07129
18.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:49,9712,4810,61028
19.17Jules BianchiMarussia MR03 1:50,6123,1220,64124
20.4Max ChiltonMarussia MR03 1:51,5584,0680,94621
21.10Kamui KobayashiCaterham CT051:52,0754,5850,51733
22.9Marcus EricssonCaterham CT051:52,9365,4460,86131
107% najlepszego czasu: 1:55,014


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 34°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Marina Bay
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kamil_zmc, 19.09.2014 17:44[!]
Co z Williamsami? Aż tak bardzo im tor nie pasuje?
Krauza, 19.09.2014 18:35[!]
Williamsy w piątki rzadko błyszczały.
Aeromis, 19.09.2014 18:37[!]
Williams zniknął, dłuższe przejazdy także słabiutko wyglądają (a to już nowa sprawa), dłuższe przejazdy Merca, Ferrari i RBR chyba znacznie lepsze niż u pozostałych zespołów, choć być może McLaren będzie im deptać po piętach (zwłaszcza Button) i wykorzysta słabszą formę niektórych kierowców.SFI bez zauważalnej poprawy tempa, za McLarenem, przed reszta stawki. Jednak Singapur to długi tor a małe różnice prowokują większe przetasowania, myślę że STR (w szczególności) ale i Sauber i Lotus nie są na straconej pozycji w wyścigu (pod względem tempa), któryś z tych zespołów powinien walczyć o punkty.

O ile nie dojdzie do rewolucji Ferrari ma powinna odzyskać trzepią lokatę w WCC po Singapurze (choć pewnie i tak później ją stracą).
LH44fan, 19.09.2014 21:33[!]
Ferrari zawsze w tym sezonie w piątki wymiata, by potem coraz gorzej się wiodło. Może tym razem tak nie będzie, bo tor im pasuje.
piotr_del_grey, 19.09.2014 21:52[!]
A Williams ma zupełnie odwrotnie. Wprawdzie to nie jest ich tor ale jestem pewien ze są w stanie wykrzesać z siebie o wiele, wiele więcej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca