F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus z silnikami Mercedesa od sezonu 2015

Stajnia z Enstone zdecydowała się rozwiązać swoją umowę z Renault.
Mateusz Szymkiewicz, 9 października 2014, wyświetlenia: 3560<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes potwierdził zawarcie umowy z ekipą Lotus na dostawy silników od sezonu 2015.

Stajnia z Enstone obecnie korzysta z jednostek Renault, aczkolwiek postanowiła rozwiązać swoją dotychczasową, długoterminową umowę z francuskim dostawcą, głównie przez wysoką awaryjność ich podzespołów oraz niezadowalające osiągi na tle konkurencji.

Z tego też powodu kilka miesięcy temu pojawiły się spekulacje, że Lotus negocjuje umowę na dostawy silników Mercedesa, natomiast przed paroma dniami zastępca szefa – Federico Gastaldi, poinformował, że zespół jest już bliski podpisania kontraktu. Dzisiaj oficjalnie potwierdzono jego zawarcie i jak ogłosił niemiecki producent, umowa obejmuje jedynie dostawy jednostek napędowych, co oznacza, iż Lotus dalej będzie zajmował się produkcją skrzyni biegów do swojego bolidu.

„Ze strategicznego punktu widzenia, było to bardzo ważne dla Mercedesa, by kontynuować dostarczanie jednostek napędowych trzem zespołom, pozostając jednocześnie skupionym na fabrycznej ekipie” – powiedział Toto Wolff, szef zespołu Mercedesa. „Lotus F1 Team to świetna organizacja, która zasłużyła na świetne osiągi w najbliższych sezonach. Jesteśmy zadowoleni mogąc ich powitać w rodzinie Mercedesa i nie możemy się doczekać zbudowania produktywnych relacji w najbliższych latach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Bear, 09.10.2014 17:25[!]
W bardzo głębokim uproszczeniu faktów Renault pożegnało się ze samym sobą.
Pavlos Le Paul, 09.10.2014 17:28[!]
Nareszcie jest jakaś nadzieja dla Lotusa, choć silnik to tylko część drogi do powrotu do pierwszej dziesiątki.
exxxile, 09.10.2014 17:48[!]
@Bear

W ogóle nie. Od 2012 Lotus to Lotus, a nie dawne Renault pod nazwą Lotus.
kuba, 09.10.2014 17:59[!]
Mimo wszystko zakończył się dłuuuugi okres w historii. W Enstone inny silnik. Jeśli uznamy, że wszystkie PlayLife'y czy Superteci z lat 90 to twory na bazie Renault to wlaśnie mija 20 sezon ;)
SirKamil, 09.10.2014 18:15[!]
Najdłuższa współpraca silnikowa fabryka-fabryka w stawce. W przyszłym sezonie zakończy się również druga najdłuższa współpraca, McLarena z Mercedesem. Czas szybko leci a F1 się zmienia- teraz współpracą z najdłuższymi tradycjami bez przerw będzie para Red Bull Renault od 2007 a kolejną Force India raptem z 2009.
robasek, 09.10.2014 18:18[!]
Alonso w Lotusie ? Kto wie ;)
Phaedra, 09.10.2014 18:38[!]
Wiadomo coś, czy Total zostanie.
Grzesiek1713, 09.10.2014 18:55[!]
@Phaedra Total to Renault, zmienią na Petronas, a poza tym jest jeszcze Pastor i jego PVDSA
pablonzo, 09.10.2014 18:56[!]
@Phaedra
Total zostaje zmieniony na Petronas.
ROOK, 09.10.2014 19:08[!]
.    Skoro Renault zadeklarowało, że Lotus będzie odbiorcą drugiej kategorii, to właściwie jakie im jeszcze argumenty pozostały za zostaniem?
Medoks1, 09.10.2014 20:38[!]
Cytat ROOK :
Skoro Renault zadeklarowało, że Lotus będzie odbiorcą drugiej kategorii, to właściwie jakie im jeszcze argumenty pozostały za zostaniem?


A z Mercem to niby czym zostali? Zwykłym odbiorcą. Mimo wszystko życzę im powodzenia w następnym sezonie.
Arrexone, 09.10.2014 23:48[!]
Hahaha stało sie nareszcie....jesli to Stroll pomógł w tym dealu,to być może zobaczymy Fernando w Lotusie (jesli faktycznie chce do merca,to myśle ,ze dobra opcja bylby właśnie Lotus,a nie Mac..na razie..ruletka silnikowa,plus papa Ron,z którym nie bardzo sie dogadywali etc.).On dobrze wie,ze ta ekipa,przy odpowiednim wsparciu finansowym może odbić sie bardzo szybko(wszak to Enstone dało mu 2tytuly,pod innym szyldem,ale co z tego) jesli nie wskoraja za wiele wtedy Merc,bo Lewis musiałby naprawdę wynegocjować coś masakrycznie extra,żeby teraz opuścić team który praktycznie już dał mu upragniony 2 tytuł (zobaczycie,ze Rosberg nie da rady ;)jesli przegra,lub postawią w jakiś sposób na Nico(choć nie sadze,żeby Toto sie posunął do tego bo i po co, skoro dzięki walce ham/ros i nie ingerowaniu w nią zaskarbili sobie nasza wdzięczność (kibiców ) i zyskali rzesze nowych fanów to pewne)wtedy może zmienić ekipę,ale teraz???? come on ;).Na razie to i tak czas domyslow i plotek ...zobaczymy Forza Jules,obys dał radę tak jak Michael dał
gumek73, 09.10.2014 23:49[!]
Jak chodzi o osiągi silników, to będą się wyrównywać, więc nie liczyłbym na miejscu Lotusa na cuda.
sasza82, 10.10.2014 12:31[!]
@gumek - Pamięć masz chyba krótką...po modelu R31 też nikt nie liczył na "cuda", a tymczasem...
Kajt, 11.10.2014 11:39[!]
@SirKamil Ferrari - Ferrari ;)

@Medoks1 Biorąc pod uwagę osiągi jednostki lepiej jednak być "zwykłym" odbiorcą Mercedesa (Force India, Williams) niż Renault (Caterham, Toro Rosso)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca