F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2019

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (10:00)

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Marussia definitywnie wycofała się ze startów w Formule 1

Firma FRP potwierdziła, iż ekipa zaprzestała działalności, a pracownicy fabryki zostali zwolnieni.
Mateusz Szymkiewicz, 7 listopada 2014, wyświetlenia: 5598<< | lista | T- | T+ | >>
Firma FRP, która przejęła kontrolę nad Marussią, potwierdziła, że zespół zaprzestał działalności i nie powróci już do stawki Formuły 1.

Stajnia z Banbury ze względu na problemy finansowe była zmuszona wycofać się ze startu w trzech ostatnich wyścigach tegorocznego sezonu, trafiając jednocześnie pod kontrolę zewnętrznej firmy FRP, która miała dokonać restrukturyzacji i pozwolić ekipie na powrót na tor w najbliższej przyszłości.

Jak potwierdzili przedstawiciele FRP, Marussia zakończyła działalność i nie wróci już do stawki Formuły 1, pomimo faktu, iż znalazła się ona na liście startowej na sezon 2015 pod nazwą Manor. Jak również dodano, pracownicy zespołu otrzymali wypowiedzenia.

„Oczywiste jest to, że szkoda, iż firma o takiej reputacji w Wielkiej Brytanii oraz w motorsporcie na świecie, musiała zaprzestać działalności i zamknąć swoje drzwi” – powiedział Geoff Rowley. „Gdy zespół uczynił sporych postępów w krótkim okresie funkcjonowania, to wszystko wymagało znaczących inwestycji. Zespół trafił pod kontrolę innej firmy w poprzednim miesiącu ze względu na nieregulowanie bieżących płatności, pod warunkiem, iż uda się opracować jak najlepsze rozwiązanie w jak najkrótszym czasie”.

„Niestety nie byliśmy w stanie odnaleźć wyjścia z tej sytuacji w celu kontynuowania działalności w obecnej formie. Chcielibyśmy podziękować wszystkim pracownikom za ich wsparcie w trakcie trwania tego skomplikowanego procesu. Zespół nie będzie uczestniczył w dwóch najbliższych rundach w Sao Paulo oraz w Abu Zabi. Firma obecnie administrująca ekipą będzie kontynuowała swoje zadanie spieniężenia majątku w firmy w sposób jak najlepszy dla wierzycieli”.

Marussia zadebiutowała w Formule 1 w sezonie 2010, początkowo jako Virgin Racing. Pod koniec tego samego roku swoje udziały w ekipie wyprzedał Richard Branson grupie inwestorów z Rosji, którzy dwa lata później podjęli decyzję o przybraniu dotychczasowej nazwy. Najlepszym wynikiem w historii zespołu jest dziewiąte miejsce wywalczone przez Julesa Bianchiego w trakcie tegorocznego Grand Prix Monako, kiedy to Francuz zdobył pierwsze i ostatnie punkty w historii ekipy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2016  Rodzina Bianchiego poczyniła kroki prawne przeciwko władzom F1
22.02.2015  McLaren chciał utworzyć swój drugi zespół?
21.02.2015  Horner docenia starania Manora w walce o powrót do F1
20.02.2015  Manor zapewnił sobie dostawy silników Ferrari
20.02.2015  Manor wyjdzie spod kontroli administratora
Tagi:
Marussia

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rocque, 07.11.2014 16:57[!]
Bardziej niż strata ekipy boli ten niesprawiedliwy system podziałów, który nie rokuje zbyt dobrze na przyszłość i rzutuje na klasyfikację konstruktorów.
Szanse na to, że ktoś spoza szóstki: RBR Williams Ferrari McLaren Lotus Mercedes wskoczy do top3 są raczej zerowe. Tym większy szacunek dla Lotusa za 2 ostatnie lata ;) (czyt. za bolid)
Na ten moment bez grubej kasiury to można sobie co najwyżej ' przyjść, pojeździć i wyjść ' jak Marussia.
Zanosi się, że Caterham też jeszcze trochę podrepta w miejscu i podzieli los poprzedników.
Pavlos Le Paul, 07.11.2014 17:19[!]
Jakie ja to mam szczęście, że zespół którego daje na tapetę pulpitu zaczyna nawalać?
(Na początku roku ustawiłem sobie Lotusa, później Hamiltona, następnie Caterhama i po wypadku Bianchiego Marrusię).
Indy, 07.11.2014 17:25[!]
@Pavlos Le Paul Wrzuć Ferrari, Red Bulla i Mercedesa to może stracą swoje nadwyżki finansowe od Berniego.
Pavlos Le Paul, 07.11.2014 17:37[!]
@Indy W sumie czemu nie. (Jak na tapecie pulpitu dawałem Kubice, to kończyło się nawet gorzej)
sasza82, 07.11.2014 18:03[!]
Tym, którzy piszą, że być może przyjdą nowe zespoły i będą radziły sobie lepiej proponuję poniższy tekst Sokoła, a w szczególności tabelkę pod tekstem,

http://sokolimoki...m/rowni-i-rowniejsi/

Postudiujcie trochę i opiszcie jak nowy zespół ma wyjść na zero już nie mówiąc o zyskach przy takiej strukturze podziału pieniędzy w F1?? Nawet będąc co roku na pudle koszty będą większe niż przychody...
matinson, 07.11.2014 18:21[!]
Warto teraz zastanowić się nad sensem obecnego systemu punktacji. Został wprowadzony ze względu na zwiększoną liczbę samochodów w stawce ( tak przynajmniej mi się wydaje.) Miało być 26 aut, punktować miało 10. Już tego samego roku zostało się 24 bolidy, a teraz liczba spadnie do 18 i punktować będą najprawdopodobniej wszyscy kierowcy w stawce. Czy taka sytuacja zdarzała się kiedykolwiek, mam poważne wątpliwości. Będzie dochodzić do sytuacji, gdzie kierowca jeżdzący cały rok na ostatnich pozycjach będzie mieć pod koniec sezonu kilkanaście punktów w klasyfikacji generalnej. Chociaż dla FIA to i tak nie będzie mieć znaczenia, skoro przykładowo w AUTO GP może jeździć 11 bolidów i punkty nieraz zdobywają zawodnicy którzy nie znajdą się na mecie.
Zajkos, 07.11.2014 19:13[!]
Smuteczek .. ;( W Marussi za dwa trzy lata miał jeździć Tio Ellinas a teraz co ... !?
czytelnik, 08.11.2014 07:44[!]
Ja bym zadał przewrotne pytanie: Czy Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren, byłyby tak mocne, gdyby podziały były równe na wszystkie ekipy?

Dla mnie taki podział funduszy jaki jest obecnie, faworyzuje jedynie najmocniejszych i jest głęboko niesprawiedliwy. Szuka się idiotycznych rozwiązań technicznych, zamraża rozwój bolidów, by niby spłaszczyć stawkę, a przecież te działania są iluzoryczne. Zdecydowanie F1 potrzebuje zmian, w takim kierunku, by każda stajnia była gratyfikowana obecnością w F1 sprawiedliwym podziałem.

Trzeba szukać rozwiązań, a do tego czasu moje zainteresowanie F1 wieszam na kołku. Nie tego oczekuję od F1, a tego co w jej podwalinach było wartością dodaną.
SirKamil, 09.11.2014 00:28[!]
Cytat :
Napisałem o takiej możliwości.


Możliwości, których nie ma. To zamyka temat. Nigdzie nie dojdziemy bazując na chciejstwie i iluzji. rzeczywistość jest jaka jest a jest niestety brutalna. F1 powinna dopasować się do rzeczywistego świata. Na odwrotność nie ma szans. Kilku fanów i decydentów w F1 musi pamiętać, że świat doskonale poradzi sobie bez tego sportu. Oparcie sportu na korporacjach w skromnej ilości 2-3, które z dnia na dzień mogą opuścić F1- bo F1 to ich marginalny obszar działalności- jest równoznaczne z proszeniem się o kłopoty. Nie tak dawno z F1 w dwa lata odeszły 4 korporacje. Co się stanie, jeśli zrobią tak te obecne? Zwijamy sport, zapominamy o F1, czy na kolanie formujemy nowe ekipy ala HRT i Stefan GP?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca