F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Rosberg dyktuje tempo w trzecim treningu przed GP Brazylii

Niemiec uzyskał czas lepszy od rezultatu pole position z 2004 roku.
Nataniel Piórkowski, 8 listopada 2014, wyświetlenia: 3984<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Rosberg odnotował najlepszy czas okrążenia w trakcie ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Brazylii, wyprzedzając w tabeli Lewisa Hamiltona i Felipe Massę.

Po nocnych opadach deszczu, sobotnia aura nie rozpieszczała kierowców i zespołów. Nad torem wisiały ciemne chmury, a prognozy pogody na niemal sto procent oceniały szanse wystąpienia opadów deszczu. Dodatkowo utrzymywała się wysoka, blisko 90-procentowa wilgotność powietrza.

Jako pierwsi na okrążenia instalacyjne wyruszyli kierowcy Lotusa: Pastor Maldonado i Romain Grosjean. W ślad za nimi, swe pierwsze kółka przejechali także pozostali zawodnicy. Jako pierwszy rezultat uzyskał Jean-Eric Vergne. Francuz najpierw osiągnął wynik na poziomie 1:16,838s, by na kolejnym okrążeniu poprawić się o prawie dwie sekundy. Podczas gdy Hulkenberg narzekał przez radio na wibracje pojawiające się na dohamowaniach, Hamilton otrzymywał ostrzeżenia o wilgotnych krawężnikach.

Po piętnastu minutach na czele klasyfikacji znajdowało się nazwisko Bottasa z czasem 1:12,892s. Nieco później prowadzenie objął w niej Magnussen. Nienajlepszy przejazd zaliczył Hamilton. Kierowca Mercedesa najpierw widowiskowo zblokował koła na dojeździe do ósmego zakrętu, a później, pohamowując do pierwszego zakrętu stracił kontrolę nad samochodem i sunąc bokiem zatrzymał się na wyasfaltowanym poboczu biegnących w kierunku Curva do Sol "esek" Senny.

Po upływie jednej trzeciej czasu sobotnich zajęć, na pierwsze miejsce wskoczył lokalny bohater – Felipe Massa. Brazylijczyk miał jednak zastrzeżenia co do mocy silnika swojego bolidu. Dobre tempo utrzymywał Raikkonen, chwalony przez Ferrari za najlepszy piątek przepracowany w trakcie bieżącego sezonu. Fin awansował na drugie miejsce przedzielając kierowców Williamsa. Bliżej półmetka sesji jedynym kierowcą na torze był Ricciardo. Po solidnym okrążeniu kierowca z Perth przesunął się na czwartą lokatę.

Dosłownie w tym samym momencie Sergio Perez wyjechał z alei serwisowej na opcjonalnym ogumieniu Na tych samych oponach Maldonado odnotował czwarty, a Grosjean szósty czas. Siódme miejsce należało do Jensona Buttona. Tymczasem Rosberg informował swojego inżyniera o niepokojących wibracjach występujących w prawej przedniej części samochodu. Kierowcy ze ścisłej czołówki wciąż poruszali się po torze korzystając z podstawowej mieszanki Pirelli.

Osiemnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Fernando Alonso korzystający z miękkiego ogumienia awansował na pierwszą pozycję z rezultatem 1:11,399s. Podobnie jak wczoraj wielu kierowców miewało problemy z utrzymaniem się na torze w zakrętach ósmym i czwartym. Podczas gdy w tym pierwszym wyjazdami na pobocze musieli ratować się między innymi Massa i Maldonado, ofiarą drugiego padł urzędujący mistrz świata – Sebastian Vettel.

Ostatnich piętnaście minut zwyczajowo poświęconych zostało na symulacje okrążeń kwalifikacyjnych. Bez dwóch zdań najlepsze tempo prezentowała dwójka Mercedesa: Rosberg pewnie przewodził tabeli z czasem 1:10,446s – czasem lepszym od pole position Rubensa Barichello z 2004 roku. Drugie miejsce, ze stratą jednej dziesiętnej części sekundy zajmował Hamilton, a trzecie Ricciardo +0,742s do lidera). Tymczasem Fernando Alonso wysiał ze swojego samochodu, dając do zrozumienia, że z powodu problemów technicznych jego występ w treningu definitywnie dobiegł końca.

Na przejeździe wieńczącym sesję Hamilton miał możliwość poprawienia wyniku swego zespołowego partnera, jednak pomimo uzyskania rekordu pierwszego sektora zdecydował się nie kończyć okrążenia i zjechał do alei serwisowej. Na trzecim i czwartym miejscu uplasowali się Massa i Bottas (odpowiednio 0,4 i 0,6s straty do Rosberga. TOP5 uzupełnił Ricciardo.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:10,446--28
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:10,5600,1140,11420
3.19Felipe MassaWilliams FW36 1:10,8750,4290,31521
4.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:11,0540,6080,17923
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:11,1880,7420,13411
6.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:11,2100,7640,02219
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:11,3160,8700,10615
8.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:11,3990,9530,0838
9.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:11,4991,0530,10019
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:11,8341,3880,33526
11.1Sebastian VettelRed Bull RB101:11,9671,5210,13321
12.13Pastor MaldonadoLotus E221:12,0691,6230,10229
13.99Adrian SutilSauber C33 1:12,1841,7380,11527
14.8Romain GrosjeanLotus E221:12,2351,7890,05130
15.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:12,2351,7890,00029
16.21Esteban GutierrezSauber C33 1:12,2861,8400,05124
17.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:12,3241,8780,03817
18.11Sergio PerezForce India VJM07 1:12,9422,4960,61825
107% najlepszego czasu: 1:15,377

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 67%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ROOK, 08.11.2014 15:04[!]
.    Wygląda tak, jakby Force India dołączyła do zespołów, które już odpuściły sobie ten sezon… :(
Saruto, 08.11.2014 15:16[!]
polecam poczekać na KWALIFIKACJE ;)
Mexi, 08.11.2014 15:54[!]
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
FP3 2014:
1. Nico Rosberg    1:10,446

Hmm, 1:10,446 < 1:09,822 ? Seems legit.
pro100, 08.11.2014 16:00[!]
Obstawiam, że w kwalu pobity zostanie rekord toru.

To chyba jedyny w tegorocznym cyklu, na którym bolidy tak bardzo zbliżyły się do rekordowego czasu okrążenia.
Jednak moc ma tutaj ogromne znaczenie :)
Kamikadze2000, 08.11.2014 16:12[!]
Podobnie było w Austin.
x64, 08.11.2014 16:46[!]
Cytat Mexi :
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:09,822 - Q1, Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
FP3 2014:
1. Nico Rosberg 1:10,446

Hmm, 1:10,446 < 1:09,822 ? Seems legit.

@Mexi Czas z Q1 był lepszy, tak jak piszesz. Ale tutaj chodzi o czas pole position.

http://www.f1wm.p...mp;nr=18&dzial=8
Maly-boy, 08.11.2014 16:48[!]
O ile dobrze pamiętam to w 2004 w Q2 jeździli z paliwem na wyścig.
Zajkos, 08.11.2014 16:50[!]
Oj jak Force India słabo :( :( Go Force India ! :)
Lukas, 08.11.2014 17:45[!]
Czas pole position to czas pole position, prosimy o czytanie ze zrozumieniem :)
Mexi, 08.11.2014 22:33[!]
@Lukas @x64 ok, my bad ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca