F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Grosjean zostaje w Lotusie na sezon 2015

Tym samym stajnia z Enstone ma już pełny skład kierowców na przyszły rok.
Mateusz Szymkiewicz, 19 listopada 2014, wyświetlenia: 2369<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Lotus potwierdził, że Romain Grosjean pozostanie jego kierowcą w sezonie 2015.

Przyszłość Francuza w stajni z Enstone była przedmiotem spekulacji już od dłuższego czasu, ze względu na fakt, iż rzekomo negocjował przejście do McLarena, a zadanie ułatwiało mu posiadanie w swoim kontrakcie klauzuli zezwalającej na przedwczesne odejście przez niekonkurencyjne osiągi bolidu, jak to jest w tym roku.

Dziś jednak Lotus poinformował, iż w sezonie 2015 jego skład kierowców stworzą Pastor Maldonado oraz właśnie Grosjean. Zdaniem wielu, przy podejmowaniu przez 28-latka decyzji o pozostaniu w zespole, zaważyło przejście z jednostek napędowych Renault na Mercedesa.

„Długo czekaliśmy na potwierdzenie tego, więc naprawdę dobrze jest w końcu powiedzieć, że zostanę w zespole na przyszły sezon” – powiedział Romain Grosjean. „Mój palec był już od dawna gotowy do wybrania na Twitterze opcji «wyślij» i to do tego stopnia, że popełniłem falstart! Na szczęście za to nie groziła kara stop&go”.

„Myślę, że to wspaniała kombinacja. Pracowaliśmy razem przez długi czas i z pewnością nie byłoby to w porządku odchodzić w tym momencie, kiedy to nasze osiągi nie są najlepsze. Uważam, iż to nie byłoby zbyt dobre, gdybym po tym sezonie powiedział «żegnajcie!», ponieważ wiem, do czego ludzie w Enstone są zdolni. Chwile takie jak te mogą cię zniszczyć lub wzmocnić i jestem pewien, że zespół wyciągnie z tego dobre wnioski”.

Grosjean oprócz epizodu w 2009 roku, kiedy to reprezentował stajnię z Enstone gdy ta jeszcze funkcjonowała pod nazwą Renault, ściga się dla niej nieprzerwanie od sezonu 2012. Zawodnik w tym czasie wywalczył dziewięć miejsc na podium oraz 236 punktów. Mimo to podczas tegorocznych zmagań przez niekonkurencyjny bolid, Francuz zdobył zaledwie osiem oczek, a jego najlepszą pozycją startową była piąta do Grand Prix Hiszpanii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 19.11.2014 13:59[!]
Cytat :
Uważam, iż to nie byłoby zbyt dobre, gdybym po tym sezonie powiedział «żegnajcie!»


Ale gdyby była opcja na McLarena, to by czmychnął z Lotusa bez żadnych sentymentów :-)

A tak na poważnie, to cieszę się, że obecny skład zostaje w Lotusie. Tak jak do tej pory nie przepadałem zbytnio za Maldonado, tak w tym sezonie go podziwiam za spokój i opanowanie oraz małą jak na jego możliwości ilość incydentów :-)
Masio, 19.11.2014 14:02[!]
Przynajmniej utrzymał się w F1. Krytykowałem go za jego manewry w 2012, ale widać, że wyciągnął wnioski. Nie wątpię, że jest materiałem na mistrza. ;)
Kamikadze2000, 19.11.2014 14:06[!]
Ja od początku byłem za Maldonado i Grosjeanem - dwaj mocno krytykowani zawodnicy, którzy potwierdzili szybkość. Zawsze uważałem, że błędy można wyeliminować... szybkość się po prostu posiada. :) Trzymam kciuki za lepszy sezon... z silnikiem Merca nie będzie o to trudno. :))
Gszegosz, 19.11.2014 17:45[!]
Liczę że Lotus skonstruuje solidne auto i Grosejan znów będzie odwiedzać podium jak to miało miejsce w zeszłym roku.
macieiii, 19.11.2014 18:33[!]
W końcu. Byśmy mieli nie lada rywalizację o ten fotel gdyby poczekali z decyzją dłużej. Na szczęście poza talentem Grosjean cash też ma że łatwo go nie wygryzą jak mogą zrobić choćby z mającego podobną sytuację Vetgne (total chyba odchodzi z Lotusa i w jego miejsce wejdzie Petronas i nie wiem jaki wkład teraz Francuz posiada, ale najważniejsze że jest w grze).
Nigdy nie byłem jakimś zagorzałym kibicem Lotusa chociaż forma gdy jeździł Raikkonen i Grosjean była świetna i byli konkurencyjni z naprawdę mocnym składem kierowców.
Chcę powiedzieć, że zmiany ->mercedes, petronas i być może coś jeszcze napawają sporymi nadziejami na dobry sezon tego zespołu, a przy tym ponowny powrót na listę najbardziej pożądanych kierowców dla Grosjeana. Tym samym, Maldonado mógłby w końcu lepiej wypaść w poszczególnych wyścigach bo mimo wielu wpadek to też bardzo dobry kierowca. Wszyscy widzą Bottasa jako kogoś, kto skorzystał z jazdy w Williamsie. Maldonado przeciwnie. Skierował "swój" budżet w stronę Lotusa który póki co zaproponował crap i akurat siostry Williams zaczęły pogoń za czołówką. Liczę że im się powiedzie.

Grosjean - większa wpadka niż cała kariera Maldonado z tym "gotowcem" :)
SirKamil, 19.11.2014 18:38[!]
Cytat :
Na szczęście poza talentem Grosjean cash też ma
Tak, ma. Lotus płaci mu zakontraktowane wynagrodzenie. To chyba nic dziwnego.
rno2, 19.11.2014 19:09[!]
@macieiii Total zostaje w Lotusie.
Dorel, 19.11.2014 20:12[!]
Innego wyboru nie mieli. Budżet mały i nie najlepszy sezon nie kuszą świetnych kierowców, dlatego pozostał im Groszek.
Cytat :
Ja od początku byłem za Maldonado i Grosjeanem - dwaj mocno krytykowani zawodnicy, którzy potwierdzili szybkość. Zawsze uważałem, że błędy można wyeliminować... szybkość się po prostu posiada. :)

Co ty myślisz, że oni ich wybrali z powodu ich szybkości? Maldonado wzięli wiedząc, że z nim przyjdzie PDVSA, które załata dziurę w kasie zespołu, to jest pay-driver. Grosejan natomiast dostał fotel po znajomości od swojego rodaka - Erika Buliona.
Grosjean fakt, już nie robi kamikadze tak jak na Spa. Za to Pastor eliminując swoje błędy wyeliminował też swoją szybkość.
Gszegosz, 19.11.2014 21:54[!]
Cytat SirKamil :
Lotus płaci mu zakontraktowane wynagrodzenie
A dzięki Grosjeanowi Total płaci Lotusowi, i kółeczko się zamyka.
SirKamil, 19.11.2014 22:43[!]
Jak to? Pierwsze słyszę.

Total nie jest przypadkiem obecny w zespole od 2009? Jak to było?
http://www.formul...ual/dgb0919jan02.jpg
macieiii, 19.11.2014 23:00[!]
@rno2 tak mi się właśnie zdawało że i Total i Petronas będą jednocześnie. Zdaje się że był nawet taki news.
@Dorel jeszcze się zdziwisz jak Ci pay driverzy Twoim zdaniem przy dobrym bolidzie będą się sprawować
Dorel, 19.11.2014 23:05[!]
Problem w tym, że pay-driverzy jeżdżą tylko w ekipach z końca stawki. :)
enstone, 19.11.2014 23:35[!]
@SirKamil
Przed sezonem 2009 był ELF, ale to jest jedna marka z TOTALEM, więc wsparcie francuskiej firmy paliwowej mieli od początku czyli od modelu Renault R22.

TOTAL zostaje w przyszłym sezonie ponieważ będzie "smarował" skrzynie biegów, ale nie wiadomo czy pojawią się ich loga na bolidzie tak samo jak loga PETRONAS. Co do Grosjeana to szybki facet i materiał na mistrza, ustrzegł się głupich błędów, a prędkości nie stracił, przecież miał ogromną szansę wygrać GP Europy w 2012, gdy gonił Vettela w niesamowity sposób jednak bolid uległ awari. Mam nadzieję na lepszy sezon Lotusa w 2015 i że podziękują Maldonado bo ten kierowca już się chyba nie zmieni.
Dorel, 19.11.2014 23:54[!]
Cytat :
Przed sezonem 2009 był ELF, ale to jest jedna marka z TOTALEM, więc wsparcie francuskiej firmy paliwowej mieli od początku czyli od modelu Renault R22.

Elf już wspierał stajnie z Enstone za czasów Benettona, a dokładnie od 1995 jak zaczęli używać silników Renault.
Yurek, 20.11.2014 00:09[!]
Cytat Dorel :
dokładnie od 1995 jak zaczęli używać silników Renault

A jeszcze dokładniej od 1993, więc w okresie Forda.
SirKamil, 20.11.2014 00:16[!]
Cytat :
@SirKamil
Przed sezonem 2009 był ELF, ale to jest jedna marka z TOTALEM, więc wsparcie francuskiej firmy paliwowej mieli od początku czyli od modelu Renault R22.

Elt nie jest "jedną marką" z Totalem a jedną z marek Total. To zasadnicza różnica a reszta nie jest nowością, ale chodziło o ekspozycję marki Total. Przed 2009 był Elf, po Total i Elf. Po 2011 tylko Total.

Od 2009 zespół ma kontrakt z Total Competition
W 2012 zniknął Elf- marka nadal istnieje, ale Total postawił na promocje własnego brandu olejowego Total Quartz.
Od 2013 zniknęła mniej więcej połowa ekspozycji sponsorskiej Total na skutek redukcji umowy.
Od 2014 zniknęła niema cała ekspozycja pozostawiając jedynie mikroskopijne naklejki na skutek dalszej redukcji umowy.
Od 2015 umowa pozostanie na takim samym śladowym poziomie komercyjnym- jak słyszałem- bądź zniknie całkowicie.

Nie trzeba być geniuszem aby na podstawie prostych faktów stwierdzić, że Total:
- związał się z zespołem bez obecności w kokpicie Grosjeana w 2009,
- szczyt umowy sponsorskiej przypadł na lata nieobecności Grosjeana w kokpicie 2009-2011,
- wraz z zakontraktowaniem Grosjeana umowa Lotusa z Total nie wzrosła, nie została utrzymana na stałym poziomie a zaczęła ulegać redukcji.

Nie trzeba być geniuszem również po to, aby dodać 2 do 2. Lotus ma niezależną umowę z Total Competition zakładającą współpracę marketingową i technologiczną a Grosjean własną niezależną umowę komercyjną z Total SA na bycie twarzą, ambasadorem marki. Total nie płaci i nigdy nie płacił za Grosjeana w Lotusie. Sam Grosjean zaś zawsze był kierowcą opłacanym, nigdy płacącym. Grosjean nie warunkuje też obecności Total w Lotusie, choć co oczywiste też jej nie zawadza. Total powinno zależeć na utrzymaniu kontraktu z Grosjeanem, nawet jeśli nie będzie już jeździł z francuskimi silnikami, bo prawdopodobnie będzie jedynym kierowcą z francuskim paszportem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca