F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Drugi trening na torze Yas Marina także dla Lewisa Hamiltona

Prezentujemy opis oraz wyniki wieczornej sesji treningowej przed GP Abu Zabi.
Nataniel Piórkowski, 21 listopada 2014, wyświetlenia: 5358<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas wieczornego treningu na torze Yas Marina najlepszym czasem okrążenia ponownie popisał się Lewis Hamilton. Czołową piątkę klasyfikacji sesji uzupełniły nazwiska Rosberga, Magnussena, Vettela i Bottasa.

Wieczorem jako pierwszy na tor wyjechał Adrian Sutil. Niemiec zdecydował się nie zjeżdżać do alei serwisowej i odnotował pierwszy czas sesji – 1:47,412s. Niedługo później na pierwsze miejsce awansował Felipe Massa z rezultatem 1:45,055s. Tymczasem Danił Kwiat narzekał przez radio na częste blokowanie się przednich kół w jego samochodzie.

Po dziesięciu minutach od startu sesji aleję serwisową opuścili dwaj pretendenci do tytułu mistrzowskiego: Lewis Hamilton oraz Nico Rosberg. Po pierwszych okrążeniach duetu Srebrnych Strzał na czele tabeli znajdował się wicelider klasyfikacji generalnej. Trzecie miejsce należało do Vettela, czwarte – Magnussena. Niedługo później Adrian Sutil wyjechał zablokował koła na dojeździe do ósmego zakrętu, zgłaszając swej ekipie awarię tarczy hamulcowych.

Dwadzieścia minut od startu sesji Fernando Alonso zatrzymał swoje Ferrari pomiędzy zakrętami 19 i 20, powodując na krótko wywieszenie żółtych flag. Krótko po usunięciu samochodu z toru stajnia z Maranello poinformowała na swoim Twitterze, że przyczyną przerwania programu Hiszpana była usterka elektryki. Niedługo po tym Kamui Kobayashi jako pierwszy pojawił się na torze na supermiękkim ogumieniu – wkrótce większość kierowców kręciła już czasy okrążeń na mieszance oznaczonej czerwonym kolorem. Na mniej niż dziesięć minut przed półmetkiem sesji na czoło tabeli wysunął się Vettel z czasem 1:42,959s, który następnie zaczął zgłaszać problemy z przyczepnością na tylnej osi.

Po tym jak najszybsza dostępna mieszanka znalazła się w samochodach kierowców Mercedesa, powrócili oni na dwa pierwsze miejsca. Trzeci Magnussen tracił do drugiego w klasyfikacji sesji Rosberga około pół sekundy. Nienajlepiej sesja rozpoczęła się dla Buttona. Pierwszą jej połowę Anglik spędził w garażu McLarena, który pracował nad niezawodnością jego MP4-29. Po wyjeździe z alei serwisowej mistrz świata z 2009 nie był do końca zadowolony z samochodu i narzekał na jego prowadzenie.

Kolejne minuty drugiego treningu zespoły zwyczajowo poświęciły na porównywanie ogumienia i dłuższe przejazdy. Względnie szybkie tempo prezentował jedynie Button, który po awansie na ósme miejsce, zgłosił usterkę pedału hamulca i ponownie zanurkował do garażu stajni z Woking. Podczas gdy większość kierowców przejechała w trakcie treningu około dwudziestu okrążeń, Brytyjczyk pokonał ich zaledwie sześć, podobnie jak debiutujący – z problemami – w Caterhamie Stevens.

Sebastian Vettel nie był do końca zadowolony ze swej pozycji na torze: „Mam problem, utknąłem za Perezem. Nie mogę użyć DRS i raczej nigdy go nie wyprzedzę” – narzekał czterokrotny mistrz świata. Tymczasem Meksykanin, jadący w tym czasie na miękkiej mieszane usłyszał od swojego zespołu, że nie musi martwić się o degradację tylnych opon. Zupełnie inny komunikat usłyszał chwilę później korzystający z supermiękkiego ogumienia Bottas. W sumie Fin pokonał na nim aż 19 okrążeń.

Pod koniec sesji dyrekcja wyścigu po raz kolejny sprawdziła działanie systemu wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, określając strefę ograniczenia prędkości pomiędzy dwunastym i czternastym sektorem (zgodnie z podziałem stosowanym przez FIA).

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:42,113--35
2.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:42,1960,0830,08337
3.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:42,8950,7820,69937
4.1Sebastian VettelRed Bull RB101:42,9590,8460,06433
5.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:43,0700,9570,11134
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:43,1831,0700,11332
7.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:43,4891,3760,30633
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:43,5031,3900,01423
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:43,5461,4330,04338
10.19Felipe MassaWilliams FW36 1:43,5581,4450,01234
11.11Sergio PerezForce India VJM07 1:43,7461,6330,18837
12.13Pastor MaldonadoLotus E221:44,0051,8920,25938
13.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:44,0681,9550,06332
14.25Jean-Eric VergneToro Rosso STR91:44,1572,0440,08939
15.21Esteban GutierrezSauber C33 1:44,3162,2030,15938
16.99Adrian SutilSauber C33 1:44,7632,6500,44737
17.8Romain GrosjeanLotus E221:44,9862,8730,22335
18.10Kamui KobayashiCaterham CT051:45,5053,3920,51938
19.46Will StevensCaterham CT051:47,0574,9441,55234
20.14Fernando AlonsoFerrari F14 T---2
107% najlepszego czasu: 1:49,261

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 72%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sir Wolf, 21.11.2014 16:17[!]
"Sebastian Vettel nie był do końca zadowolony ze swej pozycji na torze: „Mam problem, utknąłem za Perezem. Nie mogę użyć DRS i raczej nigdy go nie wyprzedzę” – narzekał czterokrotny mistrz świata."

No to już wie, co czuł Alonso 4 lata temu, kiedy przegrał tytuł.
marrcus, 21.11.2014 18:12[!]
a co zepsuł mu sie ?
windulek, 21.11.2014 20:45[!]
Kryste...Nie widze innej opcji jask WM dla LH.... :D
agentwrogiegoukladu, 21.11.2014 22:47[!]
różnica z Rosbergiem znikoma, wszystko jest cały czas możliwe
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca