F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA zmieni kryteria przyznawania superlicencji od 2016 roku

WMSC podczas posiedzenia w Katarze dokonało wielu zmian w regulaminie F1.
Mateusz Szymkiewicz, 3 grudnia 2014, wyświetlenia: 4375<< | lista | T- | T+ | >>
FIA potwierdziła, że od sezonu 2016 zmienią się kryteria, według których będzie przyznawana kierowcom superlicencja.

Podczas dzisiejszego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych w Katarze, ustalono wiele zmian w przepisach. Do najważniejszych z nich należą nowe kryteria przy przyznawaniu kierowcom superlicencji, upoważniającej do udziału w sesjach Grand Prix Formuły 1.

Od 2016 roku zawodnik by uzyskać superlicencję będzie musiał mieć ukończone osiemnaście lat, zdane prawo jazdy, znajomość przepisów obowiązujących w Formule 1, dwa lata startów w juniorskich seriach bolidów jednomiejscowych oraz standardowo trzysta kilometrów pokonanych za kierownicą konstrukcji wykorzystywanej w Królowej Sportów Motorowych.

Kroki podjęte przez FIA zostały wymuszone decyzją Toro Rosso o zaangażowaniu na przyszły sezon Maxa Verstappena. Holender w chwili debiutu w Formule 1 będzie miał zaledwie siedemnaście lat oraz jeden rok startów w juniorskiej serii, a konkretniej Mistrzostwach Europy Formuły 3.

Kolejne zmiany objęły m.in. system punktowy. Od nowego sezonu zniknie przepis o podwójnie punktowanym wyścigu, natomiast pomysł o wznawianiu rywalizacji z pól startowych po zakończeniu okresu neutralizacji nie dojdzie do skutku. Dodatkowo od następnych mistrzostw zostanie wprowadzony „wirtualny samochód bezpieczeństwa”, który był testowany podczas treningów w Stanach Zjednoczonych, z kolei w momencie wywieszenia czerwonej flagi w czasie wyścigu, wszystkie samochody zostaną zmuszone do zjechania do alei serwisowej.

Zmiany zostały też wprowadzone w systemie karania kierowców oraz zespołów. Od teraz jeżeli przed startem personel lub sprzęt pozostaną na torze na dłużej niż piętnaście sekund po ostrzegawczym alarmie, dany zawodnik będzie musiał przystąpić do rywalizacji z alei serwisowej. FIA zdecydowała się również wprowadzić sankcję dziesięciosekundowego postoju w boksach przed zmianą opon, a także karę stop&go za niebezpieczne wypuszczenie kierowcy ze stanowiska serwisowego.

Od sezonu 2015 kary za wymiany podzespołów nie będą już przechodziły na kolejne wyścigi, jednakże w zależności od tego, w jakim stopniu dany kierowca nie wykonał swojej sankcji, podczas rywalizacji będzie musiał odsłużyć dodatkową karę czasową. Poza tym zmodyfikowano przepisy, by pod koniec okresu neutralizacji cała stawka nie musiała czekać na zawodników odzyskujących okrążenie.

Ponadto Federacja postanowiła pójść na rękę cięższym kierowcom i podjęła decyzję o zwiększeniu wagi minimalnej bolidu wraz z zawodnikiem do 702 kilogramów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 03.12.2014 18:56[!]
też się dziwić że wolne te bolidy, jak w 2004 były 100kg lżejsze...
artimek, 03.12.2014 18:58[!]
A może by tak do tych dwóch sezonów startów w juniorskich seriach dodać jakiś sukces? Na przykład podium w klasyfikacji końcowej.
Saso, 03.12.2014 19:27[!]
Cytat :
Dodatkowo od następnych mistrzostw zostanie wprowadzony „wirtualny samochód bezpieczeństwa”


O co chodzi w tym przepisie?
grzdacz, 03.12.2014 19:38[!]
To już lepsze było przekładanie kary za podzespoły na następne wyścigi,
teraz taki PER będzie musiał stać w boksie powiedzmy 15 sekund za podzespoły,
plus jeszcze powiedzmy 10 sekund za przewinienie w wyścigu ?
Ponad minutowe postoje w boksach ?
TommyYse, 03.12.2014 19:42[!]
Przypuszczam, że na całym torze zostanie ograniczona prędkość samochodów do konkretnego limitu, oraz w poszczególnych sektorach żółtej flagi bardziej radykalnie np. do 70 km/h.
MMMotorsport, 03.12.2014 19:52[!]
Ja myślę, że ten VSC ma działać jak Full-Course-Yellow w WEC. Kto ogląda WEC to wie o co mi chodzi.
kibic sribic, 03.12.2014 20:58[!]
@MMMotorsport F-C-Y jest chyba najlepszym rozwiązaniem, bo nie spowalnia stawki na całym torze tylko w tym fragmencie, gdzie aktualnie jest niebezpiecznie.
rno2, 04.12.2014 07:35[!]
Stał się cud i FIA dokonała pozytywnych zmian w F1!
Dobrze, że się wzięli za superlicencje, bo zaczynało to już iść w niebezpieczną stronę. Co ciekawe, Max Verstappen dzięki tej zmianie pozostanie najmłodszym kierowcą F1 już prawdopodobnie do końca istnienia tej serii :-)
franky, 05.12.2014 14:55[!]
Mnie zastanawia minimalna waga bolidu. Drażni mnie, że jest ona liczona wraz z kierowcą. Podniesienie limitu daje faktycznie cięższym kierowcom większe pole manewru do "zabawy" z balastem. Ale lżejsi mają wciąż lepsze możliwości.
Nie znam przepisów (oglądam F1, bo lubię) ale czy jest jakiś konkretny powód dlaczego waga minimalna nie może być określona dla samego bolidu?
bobstone, 08.12.2014 11:59[!]
Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale może tu chodzić o właśnie rozkład balansu samochodu. I tak jest to już mocno ograniczone od niedawna, ale jeszcze inżynierowie mają pewne pole do popisu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca