F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lotus zaprezentował bolid E23 Hybrid

Stajnia z Enstone opublikowała komputerowe grafiki swojej tegorocznej konstrukcji.
Mateusz Szymkiewicz, 26 stycznia 2015, wyświetlenia: 9436<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Lotus dosyć niespodziewanie postanowił zaprezentować swój tegoroczny bolid – E23 Hybrid.

Dla stajni z Enstone sezon 2015 będzie całkowicie nowym otwarciem. Ubiegłoroczne zmagania okazały się być dla niej katastrofą, ze względu na fakt, iż innowacyjne rozwiązanie z asymetrycznym nosem nie spełniło oczekiwań, a w dodatku jednostka napędowa przygotowana przez Renault pozostawiała wiele do życzenia pod względem mocy oraz niezawodności.

Tegoroczny model zostanie wyposażony w silnik Mercedesa, który okazał się być najlepszym w stawce. Ponadto by podkreślić współpracę z niemieckim gigantem oraz charakterystykę obecnie stosowanych rozwiązań, do nazwy E23 został dołączony wyraz Hybrid, który był stosowany w ubiegłym roku w kontekście konstrukcji producenta ze Stuttgartu.

Na tegorocznym bolidzie widzimy całkowicie nowy projekt nosa. Rozwiązanie zastosowane w E23 gwałtownie schodzi w dół zaraz po mocowaniu i w przeciwieństwie do np. FW37 Williamsa, nowy Lotus nie posiada zaprojektowanego wystającego elementu, który ma spełnić rygorystyczne przepisy dotyczące maksymalnej wysokości.

Ponadto zauważalne są zmiany na tyle samochodu, co ma oczywiście związek z zainstalowaniem w E23 Hybrid jednostki napędowej od Mercedesa, a także dosyć interesująco rozwiązana kwestia chłodzenia, ponieważ pod głównym wlotem powietrza znajdują się dwa mniejsze. Modyfikacji uległo również malowanie, na którym widzimy mniej koloru czerwonego, natomiast dużo więcej czerni.

Nowy bolid Lotusa zadebiutuje na torze 1 lutego podczas przedsezonowych testów na torze Jerez. Póki co nie wiadomo, kto jako pierwszy poprowadzi tegoroczną konstrukcję brytyjskiej ekipy.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
FM WMR, 27.01.2015 09:06[!]
Tylko dlaczego w Jerez pojadą na starym silniku?
Operatywny, 27.01.2015 14:32[!]
@FM WMR
W Jerez Mercedes, Williams i Lotus będą miały nowe silniki, a FI stary ;)
michal132, 27.01.2015 19:38[!]
czemu nie ma DRS ?
mar2nakonek16, 16.02.2015 19:23[!]
Ładnie się prezentuje bolid Lotusa :) Aby tylko jeździły szybciej w tym sezonie :) lubię ten zespół :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca