F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

McLaren odsłonił model MP4-30

Stajnia z Woking po raz pierwszy od 22 lat zbudowała bolid przy współpracy z Hondą.
Mateusz Szymkiewicz, 29 stycznia 2015, wyświetlenia: 10305<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół McLaren zaprezentował przed kilkoma minutami bolid MP4-30, który po raz pierwszy od dwudziestu dwóch lat jest owocem współpracy z Hondą.

Stajnia z Woking na przestrzeni ostatnich sezonów przeszła ogromne zmiany, które miały na celu w jak najlepszy sposób wznowić legendarną współpracę na linii McLaren-Honda. Za poprzednim podejściem ekipa wraz z japońskim producentem zdobyła łącznie osiem tytułów w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów.

Pomimo ciężkiego początku, jakim okazały się być testy silnika w Abu Zabi w przejściowym bolidzie MP4-29H, japoński producent liczy na sukcesy już od pierwszego sezonu i jako cel stawia sobie co najmniej jedno zwycięstwo.

Pomóc mają w tym między innymi Peter Prodromou, który przyczynił się do zdobycia czterech mistrzowskich tytułów przez Red Bulla w okresie 2010-2013, projektując do jego bolidów pakiety aerodynamiczne. Ponadto stajnia z Woking pozyskała jednego z najlepszych kierowców w stawce, czyli Fernando Alonso. Hiszpan w ostatnich pięciu latach reprezentował barwy Ferrari, aczkolwiek ze względu na brak jakichkolwiek sukcesów z włoską ekipą oraz fatalny sezon 2014, zdecydował się wznowić współpracę z McLarenem. Jego partnerem będzie z kolei Jenson Button.

Nowy samochód różni się od poprzednika zdecydowanie innym nosem. Tegoroczne rozwiązanie jest bardzo długie i gwałtownie schodzi w dół po mocowaniu. Tego typu projekt pozwolił inżynierom na zrezygnowanie z wystającego elementu, mającego spełnić przepisy dotyczące maksymalnej wysokości. Kolejna kwestia to malowanie, na którym pojawiło się więcej czerni, aczkolwiek nadal dominuje chrom. Poza tym pojawił się na brzegach nosa oraz na lusterkach czerwony pasek przypominający czasy, gdy McLaren był sponsorowany przez firmę Vodafone. Zmiany objęły również kształt sekcji bocznych, aczkolwiek to zostało wymuszone całkowicie nową jednostką napędową.

MP4-30 zadebiutuje oficjalnie na torze 1 lutego podczas testów w Jerez. Jako pierwszy poprowadzi tegoroczną konstrukcję Fernando Alonso, który otrzyma ją również 3 lutego. W pozostałe dni nowy samochód będzie sprawdzał Jenson Button.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie
10.01.2019  Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena
03.01.2019  McLaren zaprezentuje tegoroczny bolid 14 lutego
02.01.2019  Brown: Norris otrzyma czas na to, by zabłyszczeć w F1
28.12.2018  Brown: Restrukturyzacja McLarena nie dobiegła jeszcze końca
Tagi:
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 29.01.2015 23:55[!]
nie interesuje mnie kolor i nie interesuje mnei jak ten bolid wyglada... choc calkiem normalnie wyglada :) (porownujac do poprzednich lat McLarena) nie ma zadnej rewolucji - ma byc tylko szybki i skopac czolowym zespolom tylki.

Ale zgodze sie z przedmowcami w kwestii braku "rewolucji w malowaniu" w zwiazku z przybyciem Hondy
derwisz, 30.01.2015 07:41[!]
W nosie mam estetykę. Chciałbym aby bolid Mclarena wyróżniał się w stawce, żeby był łatwo rozpoznawalny. Obawiam się, ze taka kolorystyka skutecznie zakamufluje McLareny i trzeba będzie dobrze sie natrudzić żeby nie pomylić ich z innymi podobnie ubarwionymi. :(
dan193t, 30.01.2015 08:11[!]
Porównajcie to z Force India. Sekce boczne mają odwrócone barwy góra/dół, a nos jest w tym samym kolorze. Przecież to dramat jakiś. Mercedes sporo jaśniejszy, jednak też tak całkiem inny nie jest. Bez sensu, a fakt, że Mclaren ma barwy Westa jest mega dziwny. Do tego jeszcze czarnego Lotus i szarego Saubera (chyba że zmienią) i mamy pół stawki pomalowanej na jedno kopyto.
rno2, 30.01.2015 09:30[!]
Śmieszne, że wszyscy czepiamy się barw McLarena, chociaż to oni mają największe prawo stosować te barwy. Prędzej powinniśmy się czepiać Force India i Mercedesa.
Wszystko się rozbija o to, że byliśmy święcie przekonani, że przez wejście Hondy będziemy mieli zupełnie nowe malowanie, ale McLaren postanowił dać nam pstryczka w nos i wykombinował jako malowanie hybrydę z kilku ostatnich lat (swoją drogą niecałkiem udaną wg mnie).
Psyche, 30.01.2015 09:56[!]
Hm apropo sekcji bocznych to tylko mi sie wydaja bardzo male i kompaktowe? bo wy tylko o kolorkach jak baby
rno2, 30.01.2015 10:21[!]
@Psyche Faktycznie są węższe niż np. w Mercedesie.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca