F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Renault zainteresowane przejęciem Toro Rosso

Autosport podaje, że francuski producent odwiedził również Force India, Saubera i Lotusa.
Mateusz Szymkiewicz, 16 marca 2015, wyświetlenia: 2746<< | lista | T- | T+ | >>
Jak podaje Autosport, Renault jest bardzo zainteresowane przejęciem zespołu Toro Rosso, w celu utworzenia własnej fabrycznej ekipy.

Od pewnego czasu spekuluje się na temat przywrócenia fabrycznego zespołu przez koncern z Viry i jak podaje Autosport, jego przedstawiciele złożyli swoje wizyty w fabrykach ekip Sauber, Force India, a nawet Lotus. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, iż obecnie Renault współpracuje jedynie z zespołami Red Bulla i nie jest pewne, czy taki stan rzeczy jest wystarczający pod względem marketingowym.

Zrozumiałe jest, iż ambasador marki – Alain Prost, ma za sobą rozmowy z przewodniczącym koncernu Carlosem Ghostem na temat ponownego utworzenia fabrycznej ekipy. Według przedstawionego raportu, Renault byłoby najbardziej zainteresowane przejęciem Toro Rosso, ponieważ one w przeciwieństwie do Force India czy Lotusa nie posiada długów.

„Możemy im [Renault] sprzedać Toro Rosso, aczkolwiek nie musimy tego robić. Nawet jeżeli przejęliby zespół, to nadal bylibyśmy z nimi we współpracy” – powiedział Helmut Marko, który dodał również, iż sprzedaż ekipy mogłaby oznaczać spore kłopoty dla juniorskiego programu Red Bulla.

Z kolei szef włoskiego zespołu – Franz Tost, przyznał, że byłby otwarty na przekształcenie Toro Rosso w fabryczną stajnię. Poza tym Austriak ujawnił, iż przedstawiciele Renault byli obecni w fabryce w Faenzie około trzech tygodni temu, lecz nie podjęli się oni żadnych negocjacji. „To byłby dla nas kolejny krok naprzód. Takie rozwiązanie okazałoby się dobre dla Toro Rosso, ponieważ zamieniłoby się w zespół fabryczny. Dla mnie jak i ekipy byłby to pozytywny ruch” – stwierdził 59-latek.

Cyril Abiteboul z Renault Sport F1 zaprzeczył jednak spekulacjom, jakoby odwiedzał Lotusa, Saubera oraz Force India. „Mój jedyny komentarz w tej sprawie jest taki, iż regularnie odwiedzamy Toro Rosso, ponieważ to jeden z naszych klienckich zespołów. Rozważamy poszerzenie naszego zaangażowania pod względem marketingowym. Bardziej patrzymy w kierunku zwrotu tego, co zainwestujemy w Formułę 1”.

„Zrobimy ten ruch w najbliższym roku, aczkolwiek nie zostanie on wykonany w perspektywie krótkoterminowej. To będzie ważna decyzja, która nie może być podjęta pochopnie. W każdym razie, nie będzie to w tym roku więc mamy jeszcze trochę czasu. Mamy dwuletnią umowę z Red Bullem i chcemy ją zrealizować w lepszy sposób, niż jest to teraz. Priorytetem jest wykonanie dobrej roboty dla Red Bulla i Toro Rosso” – powiedział Abiteboul.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault
22.01.2019  Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault
21.01.2019  Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?
14.01.2019  Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
Tagi:
Renault
Toro Rosso
Force India
Lotus
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 16.03.2015 18:57[!]
Chcą wprowadzić własny zespół fabryczny, ale przecież bardzo mocno współpracują z RedBullem więc albo rozstają się z RBR, albo RBR będzie dla nich tylko zwykłym klientem jeżeli chodzi o silniki w co wątpię. Ładować kasę w potencjalny swój zespół "Renault" i dodatkowo działać z Redbullem, który prawdopodobnie będzie ich objeżdżał. ?
Jeżeli chodzi o przejęcie STR to też dziwna sytuacja, RBR rezygnuje ze "szkółki" młodych kierowców, albo STR przemaluje się tylko na żółto i zmienią nazwę na Renault, a kierowcy jeżdżący tam będą uczniakami i ot taki wielki powrót.
Z wykupieniem bazy Lotusa w Enstone mogą sobie tylko pomarzyć, Sauber raczej też odpada, jedyne sensowne wyjście to ForceIndia, lub wejście w szczątki Caterhama z Hingham.
seba97, 16.03.2015 19:35[!]
@enstone
Ale nie zdziwiłoby mnie, gdyby RBR po wygaśnięciu obecnego kontraktu na silniki z Renault zmieni dostawce.
rvs, 16.03.2015 19:57[!]
@enstone juz kiedys Red Bull objezdzal Renault, i nic sie nie dzialo;) Podobnie, rok wczesniej Brawn GP objezdzal McLarena, "fabryke" Mercedesa... To czesc gry;)
LH44fan, 16.03.2015 20:00[!]
Lepiej przejąć zespól z bazą w Anglii, więc najlepszym wyjściem byłoby powrócić do Enstone.
marios76, 16.03.2015 21:14[!]
Mogą kupić nawet Mercedesa, a z tym silnikiem i tak nic nie zdziałają :D
@seba97 Najpewniej na Hondę ;)
Alonso jak zobaczył pełnie możliwości, to zawału dostał :D
Sorry za czarny humor... ale mierzwi mnie poziom McLarena i brak konkretnego info o przyczynach wypadku Fernando, Bo w wiatr nie wierzę.
SirKamil, 17.03.2015 01:03[!]
Mam szczerą nadzieję, że do tego nie dojdzie. Jeśli dojdzie, to będzie oznaczać, że Renault planuje takie samo zaangażowanie w produkcję podwozia jak w produkcję silnika- takie sobie średnio na jeża...

Jeśli Renault miałoby na przykład uniknąć zakupu Lotusa, tylko dlatego, że w jakiś sposób koszt zwiększałoby zadłużenie (wielkości śmiesznej w stosunku do całościowych planów finansowania fabrycznego zespołu w długiej perspektywie) i zamiast tego kupić mały zespół na prowincji F1 we Włoszech... no cóż.

Jeśli Renault ma się bawić w F1 na niby-fabrycznie oszczędzając, to lepiej niech w ogóle tego nie robi. To przyniesie największe oszczędności. Jeśli zaś chcą uczestniczyć w F1 w jej aktualnym stanie, muszą zaakceptować ten (nie)porządek i sięgnąć do skarbca.
iceneon, 17.03.2015 04:28[!]
Niech jeszcze VW kupi Red Bull i będzie git. Całe szczęście, że era puszek się zakończyła, bo jeszcze trochę to mielibyśmy Nestle Racing, albo Colgate-Palmolive F1 Team.
idylla, 17.03.2015 05:30[!]
@iceneon
Co by nie mówić o "puszkach" dają w tym momencie 4 bolidy i zapewnili od momentu przejęcia lata stabilizacji i gwarancji finansowej. Z mojego punktu widzenia lepszy "palmolive" F1 team jeżdżący regularnie w mistrzostwach niż ekipa fabryczna, która sama nie wie czego chce czy produkować jedynie silniki czy bawić się w zespół, ładować kasę czy nie?
rno2, 17.03.2015 07:51[!]
@iceneon No tak, kiedyś to jeździły tylko i wyłącznie same koncerny samochodowe. Żadnych prywatnych zespołów nie było. Red Bull jest pierwszym takim zespołem, więc hejty są całkowicie zrozumiałe.

Renault niech sobie odpuści... Lepiej niech wpompują kasę w rozwój silnika. Jeśli przejmą Toro Rosso to zniszczą ten zespół.
sasza82, 17.03.2015 13:38[!]
@ SirKamil - Po pierwsze Lopez musi chcieć sprzedać większościowy pakiet, a czy jest to takie oczywiste do końca nie jestem pewny...owszem wspominali, że jeśli pojawi się atrakcyjny sponsor/partner, to czemu nie, ale czy takowe kryteria spełnia Renault ze swoim budżetowym podejściem do rywalizacji?? Śmiem wątpić. Przejmą zespół, pobawią się 3-4 lata i znów stwierdzą, że wolą "zoptymalizować" swoją działalność i ekspozycję, a zespół pozostanie w trudnej sytuacji i kolejny raz będzie musiał przechodzić restrukturyzację...Wolałbym nie widzieć ponownie Renault w Enstone.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca