F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Malezji: Rosberg rozpoczyna weekend na czele tabeli

W bolidzie Lewisa Hamiltona doszło do awarii jednostki napędowej.
Łukasz Godula, 27 marca 2015, wyświetlenia: 7244<< | lista | T- | T+ | >>
Grand Prix Malezji to zdecydowanie wyjątkowa runda kalendarza Formuły 1. Przez cały weekend na pierwszy planie są warunki atmosferyczne, które są na torze Sepang niesamowicie mordercze. Wysoka temperatura w połączeniu w wysoką wilgotnością skutecznie utrudnia życie kierowcom i mechanikom. Nie zraziło to jednak nikogo do szybkiego wyjazdu na tor w pierwszym treningu, również Manora i Fernando Alonso.

Największy problemy na okrążeniu wyjazdowym zaliczył Roberto Merhi, co nie mogło dziwić, aczkolwiek zdołał dotrzeć do boksów. Pierwszy czas wykręcił dzisiaj Marcus Ericsson i zameldował się z wynikiem 1:44,483. Dodatkowy komplet opon na pierwsze 30 minut sesji spisywał się idealnie, gdyż praktycznie cała stawka postanowiła wykręcić czasy. Zdecydowanie na czele był Rosberg, z wynikiem o 1,6 lepszym od kolejnego kierowcy.

Bardzo problematyczny pierwszy trening zaliczył tymczasem Lewis Hamilton. Najpierw utracił telemetrię, a na kolejnym wyjeździe zatrzymał się w dziewiątym zakręcie, co oznaczało koniec sesji dla mistrza świata. Jak później przyznał zespół, awaria dotyczyła jednostki napędowej. Po 30 minutach na czele znajdował się w dalszym ciągu Rosberg, z przewagą 1,035 sekundy nad drugim Sainzem. Button w McLarenie tracił nieco ponad 3 sekundy, co wskazywało na delikatny progres Hondy, a czasu nie wykręcili Hamilton, Vettel, Stevens i Merhi.

Po kilkunastu minutach ciszy na trasie pojawił się Stevens i wykręcił pierwszy czas Manora, tracąc 10 sekund do lidera. Zaraz za nim pojawił się na torze Button, poprawiając swój czas do 1:43,100, co dawało 2,5 sekundy straty do Rosberga, tymczasem Stevens zszedł do straty wynoszącej 6 sekund. Na drugie miejsce wskoczył Grosjean, z czasem o niecałą sekundę gorszym od Mercedesa, Lotus z pewnością chce powetować sobie bardzo nieudany weekend w Australii.

Pierwszym konkurencyjnym czasem Alonso był 1:42,885. McLaren z Hondą zdecydowanie przyśpieszyli swoją maszynę, ale jak odbije się to na niezawodności? Pierwsze mierzone kółko Vettela padło dopiero na 30 minut przed końcem sesji, ale pozwoliło mu wskoczyć na 6 lokatę, a chwilę później poprawił się meldując na trzecim miejscu, tuż za Raikkonenem.

Do końca sesji w tabeli nie zaszły zbyt duże zmiany, a kierowcy skupili się na dopracowywaniu ustawień swoich maszyn. Z pewnością cieszą czasy uzyskane przez Manora, po katastrofalnym występie w Australii. Fani McLarena mogą w końcu odetchnąć, gdyż bolidy stajni z Woking w końcu są w stanie przejechać trening bez poważnych awarii. Na czele w dalszym ciągu Mercedes, choć Ferrari ponownie potwierdza duży krok naprzód w kwestii silnika. Na uwagę zasługuje również dobra postawa Toro Rosso, które jeździ szybciej od starszego brata, Red Bulla.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:40,124--20
2.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:40,4970,3730,37317
3.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:40,9850,8610,48813
4.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:41,5431,4190,55814
5.55Carlos SainzToro Rosso STR101:41,5961,4720,05326
6.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:41,7871,6630,19115
7.33Max VerstappenToro Rosso STR101:41,8031,6790,01623
8.77Valtteri BottasWilliams FW371:41,8821,7580,07923
9.26Daniił KwiatRed Bull RB111:42,0551,9310,17318
10.9Marcus EricssonSauber C341:42,0641,9400,00916
11.19Felipe MassaWilliams FW371:42,1031,9790,03923
12.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:42,5672,4430,46419
13.36Raffaele MarcielloSauber C341:42,6212,4970,05413
14.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:42,8852,7610,26420
15.27Nico HulkenbergForce India VJM081:42,8932,7690,00815
16.11Sergio PerezForce India VJM081:43,0542,9300,16115
17.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:43,1002,9760,04619
18.28Will StevensMarussia MR03B1:46,6866,5623,5868
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:47,6837,5590,9978
20.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid---4
107% najlepszego czasu: 1:47,133


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 9,1 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
24.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Sepang
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Damos, 27.03.2015 04:54[!]
W końcu Manor na torze! :)
SirKamil, 27.03.2015 05:30[!]
To tempo nie wystarczy Maruśce do zakwalifikowania się.
adamo342, 27.03.2015 07:04[!]
Ferrari wygląda na mocne.Kibicuje im żeby powalczyli z Mercedesem.Alonso popełnił wielki błąd odchodząc z Ferrari.

SirKamil przecież Stevens zmieścił się w 107%
SirKamil, 27.03.2015 07:32[!]
Od kiedy reguła 107% obowiązuje w FP1?
marios76, 27.03.2015 07:43[!]
@SirKamil Punkty Bianchiego to historia tego zespołu i niedoscigniony cel, na wątpliwą przyszłość.
Lukas, 27.03.2015 08:17[!]
SirKamil, na Q1 oni wyciągną miękką, reszta zostanie na twardych i wystarczy ;)
SirKamil, 27.03.2015 08:27[!]
Co by się nie stało, Marussia musi jeździć szybciej niż ok 1:47.
Semai, 27.03.2015 09:29[!]
@Sirkamil: nie musi, już wielokrotnie tak było, że w Q1 czas był gorszy niż 107% ale na podstawie czasów z treningu byli dopuszczani (casus HRT). Chyba, że uszczelnili ten przepis ale o tym to nie słyszałem.
SirKamil, 27.03.2015 10:37[!]
Oczywiście, że musi. Wyznacznikiem czasu dla 107%, jest czas lidera w Q1. Samochód dopuszcza się do startu, jeśli w trakcie weekendu osiągał czasy w zakresie 107% najlepszego okrążenia Q1, a nie czasu 'w' lub 'z' dowolnej sesji. Jeśli w Q1 lider zejdzie w okolice 99 sekund, co jest prawdopodobne w normalnych warunkach, to czasy w rodzaju powyższych są niewystarczające.

Oczywiście Marussia nieco przyśpieszyła w FP2, wiec nasze dywagacje tracą na aktualności.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca