F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Hiszpanii: Hamilton przejmuje prowadzenie w 2. treningu

Prezentujemy opis kolejnej sesji F1 na torze Catalunya.
Paweł Zając, 8 maja 2015, wyświetlenia: 5187<< | lista | T- | T+ | >>

Pogoda w Barcelonie nadal rozpieszcza zawodników dlatego też druga sesja treningowa rozpoczęła się przy temperaturze 27 stopni Celsjusza i praktycznie idealnym słońcu. Jako pierwszy na torze pojawił się nieobecny w pierwszym treningu Marcus Ericsson, który od razu zabrał się do roboty i otworzył tabelę wyników z czasem 1:33,041.

Szwed zdecydowanie chciał nadrobić czas stracony na rzecz Marciello i zaliczył wyjazd składający się z ośmiu okrążeń pod rząd, zbijając czas na 1:31,872s . Nie zabrakło jednak przy tym kilku dobrych błędów takich jak zwiedzanie pobocza w dziesiątym zakręcie. Po 15 minutach sesji na torze mieliśmy już wszystkich poza Maldonado oraz kierowcami Red Bulla. Najszybszym w tym momencie było Lewis Hamilton, który z wynikiem 1:27,826 o przeszło sekundę wyprzedzał Nico Rosberga. Czołową trójkę uzupełniał Sebastian Vettel.

Dosłownie kilka sekund później sesje przerwano, gdyż od bolidu Romaina Grosjeana oderwała się pokrywa silnika, która pozostała na prostej startowej. Trening wznowiono jeszcze przed 14:20, więc kierowcy mieli zaledwie kilka minut przerwy. Do akcji tym razem na porwał się Bottas, który jeszcze miał w swoim bolidzie twardą mieszankę.


Niedługo potem za pracę zabrali się Maldonado oraz Kwiat, choć nadal nie było widać Ricciardo, nad którego bolidem cały czas trwały prace. Po 30 minutach na czele znajdował się Vettel, który o około pół sekund poprawił czas Hamiltona – podobnie jak i swoje własne osiągnięcie z pierwszego treningu. Na trzecim miejscu znalazł się Raikkonene przed Kwiatem i Rosbergiem, jednak kierowcy Mercedesa nie pojawili się na torze po wznowieniu sesji. Pierwszym, który zaliczył okrążenie na pośrednich gumach okazał się Felipe Nasr, jednak próbna numer jeden nie okazała się szczególnie dobra z powodu błędów na wyjściu z dziewiątego zakrętu.

Pojawienie się w użyciu miękkiej z mieszanek na to grand prix zamieszało tabelę z czasami, przez co na piątym miejscu znalazł się Max Verstappen. Lewis Hamilton po swoim kółku powrócił na czoło – cztery dziesiąte przed Vettelem, choć Rosbergowi ta sztuka się nie udała i Niemiec znalazł się nieco ponad 0,3 sekundy za swoim rodakiem. W połowie sesji na krótką chwilę zapanowała cisza, którą przerwał y bolidy McLarena, Lotusa i Saubera. Warto dodać, że przed zjazdem do boksów Nico Rosberg narzekał przez radio na problemy z redukcją biegów, a w bolidzie Jensona Buttona zmieniano przednie skrzydło.

Jeszcze przed upłynięciem 60 minut do czołówki wskoczyli także Kwiat, który zatrzymał stoper na wyniku dającym mu piąte miejsce oraz Jenson Button – siódmy ze stratą 1,642s do Lewisa Hamiltona. Podczas ostatnich 30 minut kierowcy koncentrowali się na długich przejazdach, więc niewiele się zmieniło. Skład czołowej siódemki pozostał taki sam do flagi w szachownicę, a ostatnie trzy miejsca w top 10 zajęli Bottas, Sainz oraz Massa. Warto dodać, że w samej końcówce na torze pojawił Daniel Ricciardo, który po trzech mierzonych okrążeniach wskoczył na trzynastą pozycję. Drobna przygoda nie ominęła też Romaina Grosjena, który zwiedzał pobocze w zakręcie numer 9.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:26,852--26
2.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:27,2600,4080,40837
3.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:27,6160,7640,35635
4.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:27,7800,9280,16436
5.26Daniił KwiatRed Bull RB111:27,9431,0910,16325
6.33Max VerstappenToro Rosso STR101:28,0171,1650,07432
7.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:28,4941,6420,47731
8.77Valtteri BottasWilliams FW371:28,5251,6730,03139
9.55Carlos SainzToro Rosso STR101:28,6741,8220,14931
10.19Felipe MassaWilliams FW371:28,7121,8600,03836
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:28,7231,8710,01128
12.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:29,0862,2340,36314
13.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:29,0982,2460,0124
14.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:29,2172,3650,11934
15.12Felipe NasrSauber C341:29,3332,4810,11637
16.9Marcus EricssonSauber C341:29,3612,5090,02834
17.27Nico HulkenbergForce India VJM081:29,6012,7490,24038
18.11Sergio PerezForce India VJM081:29,7072,8550,10635
19.28Will StevensMarussia MR03B1:31,9295,0772,22230
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:32,7515,8990,82223
107% najlepszego czasu: 1:32,932


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 25%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fitipaldi666, 08.05.2015 16:11[!]
Idealna reklama Mad Maxa , zupełnie jakby zrobili to celowo .....hmmm
kurcjusz, 08.05.2015 16:45[!]
Lotus chyba zrobił swoje nadwozie z torebek z supermarketu. Chociaż nie, w obecnym proekologicznym świecie, posklejali je śliną z liści.
Bottas ledwie wsiadł do bolidu i od razu zrobił lepszy czas od Massy - staruszka. Skąd ten facet bierze tupet by czuć się, że wciąż jest na topie? Trzymają go chyba tylko dla doświadczenia i pewnie sensownie niskiej pensji.
xdomino996, 08.05.2015 17:23[!]
Przyznam, że czas Buttona jest dobrym prognostykiem dla McLarena. Rosberg jutro wróci do swojego ciała i znowu powalczy o PP, jestem tego pewny. Tutaj ciężko wyprzedzać, ciekawe jak będzie to wszystko jutro wyglądać. Nie mogę się doczekać :)
zefu, 08.05.2015 17:25[!]
McLaren ponad sekundę szybciej vs pierwszy trening, reszta nie zanotowała tak dużych różnic. Wygląda to coraz lepiej, ciekawe na ile można coś wnioskować i czy to sprawdzi się w praniu.
Psyche, 08.05.2015 20:20[!]
Czasy ogolnie slabe no ale cos slisko na torze.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca