F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Monako: Hamilton rozpoczyna weekend z najlepszym czasem

Anglik od początku weekendu pewnie czuje się w swoim Mercedesie.
Łukasz Godula, 21 maja 2015, zmieniony 05.06.2015 17:25, wyświetlenia: 5727<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo mocno deszczowej nocy w Monako, śródziemnomorska pogoda bardzo szybko osuszyła trasę na ulicach Księstwa i pierwszy trening rozpoczął się niemalże przy całkowicie suchej nawierzchni. Okrążenia instalacyjne wprawdzie zostały częściowo wykonane na oponach przejściowych, ale pierwsze przejazdy odbyto już z żółtą mieszanką. Tak też rozpoczęliśmy weekend w stolicy hazardu, corocznego szalonego święta sportów motorowych.

Podczas Grand Prix Monako kierowcy podkreślają konieczność stopniowego dochodzenia do maksymalnej prędkości. Nie inaczej było dzisiaj i już na pierwszym komplecie opon zawodnicy kręcili sporą liczbę kółek. Pierwszy Hamilton, z czasem 1:21,622 przejechał ich 14. Drugi meldował się Raikkonen ze stratą nieco ponad pół sekundy. Fin podczas wczorajszych spotkań z dziennikarzami podkreślał po raz kolejny konieczność zaliczenia bezproblemowego weekendu.

Pechowo sesję rozpoczął Button, który nie załapał się na ani jedno okrążenie z dodatkowym kompletem opon. Awarii w McLarenie najprawdopodobniej uległy baterie. Tymczasem na drugim przejeździe Nico Rosberg poprawił swój wynik i przeskoczył najpierw na drugą lokatę, a później na pierwszą, jednak z przewagą zaledwie 0,002 sekundy. Na odpowiedź Anglika nie trzeba było długo czekać, gdyż pojechał szybciej o pół sekundy. Duo mistrzowskiej ekipy zeszło jako pierwsze w granice 1 minuty 19 sekund. Ciągle jednak kierowcy nabierali temat, a pogoda wciąż była bardzo chłodna. W tym momencie na torze widzieliśmy jedynie kierowców Mercedesa oraz Willa Stevensa.

Kolejne 20 minut przyniosło wzmożoną aktywność zawodników. Czasy spadały, choć różnica do Mercedesa dalej była duża. Na torze pojawił się również Button, jednak dopiero na 40 minut przed zakończeniem jazd. Bardzo dużą wytrzymałością popisywała się dzisiaj miękka mieszanka. Nico Rosberg swój kolejny najlepszy czas wykręcił na 12 okrążeniu danego kompletu i jako pierwszy zszedł poniżej granicy 1:19, wskakując tym samym na pierwsze miejsce.

Częstym widokiem pierwszej sesji treningowej było przestrzelenie pierwszego zakrętu, ale nie mogło to dziwić w tak chłodnych warunkach. Temperatura powietrza oscylowała zaledwie w okolicach 14 stopni, a asfaltu około 19 stopni. Z tego samego powodu potężną przygodę zaliczył Sebastian Vettel, który musiał ratować się swoimi umiejętnościami, by nie uderzyć w barierę, a było naprawdę blisko.

Podczas kolejnych okrążeń za Hamiltona wskoczył Vettel i Raikkonen. Kierowcy Ferrari na razie jako jedyny trzymali się w granicy jednej sekundy straty do mistrzów świata, niestety reszta stawki odstawała póki co dość znacznie. Niezłym czasem, jak na możliwości McLarena popisał się Alonso. Hiszpan wskoczył na siódmą lokatę, ze stratą 1,7 sekundy. Inżynier polecił mu zaś pozostanie na torze, ze względu na dobrą kondycję opon. Tym samym udało mu się poprawić swój czas i zredukować stratę do jednej sekundy.

Problematyczny poranek zaliczał również Sauber, który dopiero w końcówce sesji przejechał większą liczbę okrążeń. Z drugiej strony lekką sensacją treningu był Max Verstappen, który wskoczył na trzecią lokatę, ze stratą 0,615 sekundy do Hamiltona. Młody debiutant w samej końcówce jeszcze poprawił swój wynik i zameldował się ostatecznie na drugim miejscu w tabeli.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:18,750--49
2.33Max VerstappenToro Rosso STR101:18,8990,1490,14942
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:19,0850,3350,18627
4.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:19,1340,3840,04931
5.55Carlos SainzToro Rosso STR101:19,2450,4950,11140
6.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:19,4540,7040,20935
7.26Daniił KwiatRed Bull RB111:19,5200,7700,06633
8.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:19,6790,9290,15931
9.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:19,7621,0120,08347
10.19Felipe MassaWilliams FW371:19,7661,0160,00432
11.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:19,7911,0410,02528
12.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:20,2021,4520,41115
13.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:20,2741,5240,07234
14.11Sergio PerezForce India VJM081:20,6191,8690,34535
15.27Nico HulkenbergForce India VJM081:20,7842,0340,16534
16.12Felipe NasrSauber C341:20,8572,1070,07324
17.77Valtteri BottasWilliams FW371:20,9172,1670,06036
18.9Marcus EricssonSauber C341:21,2192,4690,30225
19.28Will StevensMarussia MR03B1:23,2344,4842,01528
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:23,4044,6540,17031
107% najlepszego czasu: 1:24,263


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cobra, 21.05.2015 11:34[!]
Jezu, już nawet Bieber ma lepsze fryzury. %_%
dex, 21.05.2015 11:40[!]
Te poprawki Ferrari chyba jak na razie nie działają tak jak powinny.
Catolico_Bueno, 21.05.2015 12:58[!]
Jak ten człowiek wygląda? Darzę Hamiltona ogromnym szacunkiem, jako kierowcę. Jest jednym z najlepszych. Ale to jakim ma ostatnio styl, jest dla mnie po prostu śmieszne. Teraz to już mi ręce opadły. I ten złote łańcuchy.
RY2N, 21.05.2015 12:59[!]
@dex
trudno jeszcze powiedzieć czy działają czy nie; Monako jest torem gdzie b. mocno liczy się przyczepnośc mechaniczna + dynamiczny silnik; Przewaga Ferrari leży w tym roku w aerodynamice (szybkie łuki) oraz w mocy jednostki spalinowej (końcówki długich prostych). Przewaga Mercedesa to z kolei właśnie wolne zakręty (przyczepność mechaniczna) i częste hamowania i przyspieszania (ich bolid lepiej hamuje i przyspiesza bo ma lepszą część elektryczną). Zaskakuje RB/TR ale widocznie nadrabiają właśnie przyczepnością mechaniczną (widać że w tym roku utracili swój największy atut - przyczepność aerodynamiczną); Do ostatecznej oceny poprawek trzeba poczekać na Kanadę - to jest tor pasujący charakterystyką Ferrari.
dex, 21.05.2015 13:00[!]
@Catolico_Bueno
Ponoć łańcuchami dociąża bolid :D
kemot, 21.05.2015 13:49[!]
Co to za wisiorek na szyi Hamiltona? On chroni przed iluminatami?
dex, 21.05.2015 14:55[!]
@kemot
Nie ma żartów. Bo iluminaci są wszędzie. Wszędzie trzeba uważać.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca