F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Verstappen zostanie cofnięty o 5 pozycji na starcie GP Kanady

Za spowodowanie kolizji z Grosjeanem, na konto Holendra trafią także dwa punkty karne.
Nataniel Piórkowski, 24 maja 2015, wyświetlenia: 2676<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen został ukarany cofnięciem o pięć pozycji na starcie GP Kanady za spowodowanie kraksy z udziałem Romaina Grosjeana. Na konto Holendra trafią także dwa punkty karne.

Do zderzenia bolidów Toro Rosso i Lotusa doszło na końcowych okrążeniach wyścigu na ulicznym torze w Monte Carlo, w trakcie walki o dziesiątą lokatę. Verstappen, który zakończył wyścig uderzeniem w barierę ochronną zarzekał się, że Francuz zahamował zbyt wcześnie, nie dając mu tym samym żadnego pola do manewru. Sędziowie nie przyjęli jednak tej argumentacji.

„W mojej opinii nie można tego było nawet nazwać manewrem. Okrążenie wcześniej zahamowałem dokładnie w tym samym miejscu. Gdy później doszło do kraksy można było zobaczyć, jak samochód przede mną zahamował wcześniej” – tłumaczył syn byłego kierowcy F1 w rozmowie z mediami.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
FIA
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Carolius, 24.05.2015 18:09[!]
Grosejan też powinien dostać jakąś karę...
Lukas, 24.05.2015 18:21[!]
Za co?
Carolius, 24.05.2015 18:28[!]
@up

Za nieodpowiedzialne zachowanie przed zakrętem. Jechał nieprzewidywalnie i hamował dużo wcześniej...
rolnik sam w dolinie, 24.05.2015 18:29[!]
@Carolius Bardzo ciekawa argumentacja kary
corey_taylor, 24.05.2015 18:34[!]
'Jechał nieprzewidywalnie' - no tak, powinien włączyć kierunkowskaz
Indy, 24.05.2015 18:48[!]
@Carolius nie dowcipkuj...
Lukas, 24.05.2015 18:54[!]
Pewnie trolling, przecież w strefie hamowania to takie niespodziewane, że ktoś hamuje ;)
Carolius, 24.05.2015 18:59[!]
Jaki trolling. Mam prawo mieć swoje zdanie! A Grosejan hamował wcześniej niż zwykle... W dodatku nie wszyscy eksperci podzielają wasze zdanie.
Lejnus, 24.05.2015 19:08[!]
Mimo iż ze sporym dystansem podchodzę do "ogromnego talentu" Max'a, to jednak dzisiaj pokazał się z naprawdę dobrej strony.. szczególnie gdy postanowił wyprzedzać bolidy poprzez "zahaczenie" o Vettel'a.. coś epickiego. Co do kontaktu z Grosejanem.. Max faktycznie trochę przesadził jednak obwinianie go w stu procentach nie jest do końca sprawiedliwe... Romain zahamował/odpuścił.. zwał jak zwał.. jeszcze na kilkadziesiąt metrów przed punktem hamowania.. Suma sumarum wina tego z tyłu, jednak sądzę, że w takiej sytuacji <w jakiej znalazł się Max>co najmniej kilku czołowych kierowców z obecnej stawki skończylo by wyścig w podobny sposób..

Cieszę się, że skończyło się "tylko" skasowanym bolidem.
Aeromis, 24.05.2015 19:42[!]
Rany boskie, przecież Verstappen praktycznie nie zareagował na ruch Grosjeana (zgodny z przepisami) a był to jego obowiązek, słuszna kara i wcale nie za wysoka, rzekłbym że całkiem niska pewnie dlatego że to jego pierwsza w F1. Max nie miał jak wyprzedzić, bo Romain się sprytnie zasłonił, nie można się wpychać "na chama" wjeżdżając komuś w tyłek, jak mają być wysokie kary to niby za co innego?
sneer, 24.05.2015 19:54[!]
Dzieci w F1. I jeszcze pyskuje. Zasłużył na -10, sędziowie byli i tak zbyt łagodni.
THC-303, 24.05.2015 20:31[!]
Cytat :
W dodatku nie wszyscy eksperci podzielają wasze zdanie.

Którzy konkretnie nie podzielają zdania, że winny jest kierowca, który bez żadnego określonego przepisami usprawiedliwienia, wjeżdża w tył prawidłowo jadącego rywala?
sasza82, 24.05.2015 21:56[!]
Gutowski choćby, o ile w ogóle można nazwać go ekspertem, choć on sam ma o sobie duże mniemanie...choćby przez fakt, że jako jedyny z PL miał stałą akredytację w F1.
Amalio, 24.05.2015 22:08[!]
Winny zawsze jest ten kto jest z tyłu. Stara prosta zasada. Nie zmienia to faktu, że Grosjean wykonał jakiś dziwny manewr i wcześnie zahamował. Jeszcze później nawrzucał na Maxa mimo iż doskonale wiedział, że ten praktycznie cały czas siedzi mu na tyłku. Nie wiem czego on (Romek) się spodziewał.
THC-303, 24.05.2015 23:04[!]
To może zaczniemy winić Kovalainena za lot Webbera w Walencji? Ja osobiście nie jestem zainteresowany czy Grosjean wykonał dziwny manewr tylko czy jechał zgodnie z przepisami. Jechał.
enstone, 24.05.2015 23:05[!]
Ci którzy obwiniają jeszcze Grosjeana mają ból d#py......
Verstappen powinien dostać 10 miejsc do tyłu za ten incydent + za "pyskowanie" dzieciak sądzi, że każdy będzie mu ustępował, pewnie niedługo będzie się chwalił w mediach, że skończył 18 lat .........
Amalio, 24.05.2015 23:24[!]
Gdyby sytuacja była odwrotna, to już bym właśnie widział ten ból d*py o to, że głupi nastolatek wykonuje dziwne manewry.
Napisałem chyba jasno kto jest winny. Niemniej to co zrobił Grosjean było dziwne i niezrozumiałe.
enstone, 24.05.2015 23:58[!]
@Amalio
Co niby takiego dziwnego i niezrozumiałego zrobił Grosjean..?!!! Jechał swoim torem nie schodził na lewo czy prawo broniąc pozycji więc nie rozumiem o czym Ty piszesz.....
adept, 25.05.2015 14:17[!]
Jeżeli nawet GRO zahamował wcześniej niż w poprzednich okrążeniach, to zrobił słusznie, bo przecież jeżeli VER miałby go wyprzedzić, to GRO musiał w zakręt wejść wolnej, żeby zostawić mu miejsce.
Moim zdaniem VER nie miał żadnych szans na pozytywne zakończenie manewru. Albo by przestrzelił szykanę, albo staranował GRO na zakręcie.

Sędziowie mają dostęp do telemetrii, wideo (czyli wiedza kto zahamował za wcześnie a kto za późno), i mają większe doświadczenie w wyścigach niż my, więc jeżeli twierdzą, że winny był VER, to nie wiem czemu mielibyśmy do podważać.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca