F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Kanady: Hamilton utrzymuje mocne tempo przed opadami

Po ulewie Anglik zaryzykował wyjazd i rozbił swój bolid.
Łukasz Godula, 5 czerwca 2015, wyświetlenia: 5140<< | lista | T- | T+ | >>
Ryzyko deszczu w drugim treningu wzrosło aż do 70%. Jazdy rozpoczęły się przy suchej nawierzchni, jednak ciemne chmury na niebie wymusiły nieco inne podejście do drugiej sesji.

Ferrari i Force India postanowili nie ryzykować braku informacji z przejazdów na super-miękkiej mieszance i wyjechali z garażów od razu na czerwonych Pirelli. Oczywiście wadą takiego rozwiązania było kręcenie szybkich kółek gdy tor był w dalszym ciągu dość brudny, jednak Włosi mimo wszystko byli zdesperowani, by sprawdzić działanie tych najbardziej miękkich gum na torze w Kanadzie.

Również bardzo szybko na super-miękką mieszankę zdecydował się Mercedes. Zarówno Rosberg, jak i Hamilton założyli je już na drugim przejeździe, gdyż deszcz miał zacząć padać 35 minut po rozpoczęciu sesji. Kolejni zawodnicy decydowali się na ten sam ruch, a na szczycie tabeli pozostawał Vettel z czasem 1:16,304. Nawet Nico Rosberg na pierwszym przejeździe nie pobił tego rezultatu i plasował się na trzecim miejscu, za Raikkonenem.

Na bardzo szybkim kółku był Lewis Hamilton, jednak błąd w ostatnim zakręcie i lot przez krawężniki spowodował ostatecznie słaby wynik. Anglik miał dużo pecha na początku sesji, gdyż na poprzednim przejeździe na szybkim okrążeniu trafił na Grosjeana w ostatnim zakręcie. Za to Raikkonen zbliżył się na 0,006 sekundy do swojego partnera i konsekwentnie realizował plan poprawienia tempa kwalifikacyjnego.

Hamilton dopiął w końcu swego i przeskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:15,988. Był to pierwszy czas weekend poniżej 1:16. Ponownie dobry czas wykręciły również Lotusy. Maldonado plasował się na piątej pozycji, a Grosjean na siódmej. Tymczasem ostatnie minuty przed deszczem zespoły wykorzystywały, bo choć częściowo sprawdzić tempo wyścigowe. Opady w końcu pojawiły się zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, co skutecznie zniechęciło wszystkich do dalszej jazdy.

Do wyjątkowo dziwnego incydentu doszło po kilkunastu minutach, gdy na wyjazd mimo wszystko zdecydowały się Mercedesy. Oba bolidy wyjechały na przejściowych oponach, podczas gdy na trasie zalegało naprawdę dużo wody. Nie trzeba było czekać długo i Hamilton skończył swój przejazd w barierach za nawrotem. Było po prostu zbyt mokro, by zahamować. Spowodowało to wywieszenie czerwonej flagi.

Sesja została chwilę później technicznie wznowiona, jednak nikt nie pojawił się na torze, gdyż deszcz nie ustawał. Nikt nie widział sensu ryzykowania rozbicia bolidu w stylu Hamiltona, więc do końca treningu nie pojawił się na trasie nikt poza samochodem bezpieczeństwa.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:15,988--22
2.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:16,3040,3160,31619
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:16,3100,3220,00620
4.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:16,4400,4520,13022
5.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:16,6000,6120,16015
6.77Valtteri BottasWilliams FW371:16,8490,8610,24918
7.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:16,8640,8760,01515
8.19Felipe MassaWilliams FW371:17,0411,0530,17719
9.26Daniił KwiatRed Bull RB111:17,0921,1040,05110
10.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:17,1111,1230,01916
11.27Nico HulkenbergForce India VJM081:17,1201,1320,00915
12.9Marcus EricssonSauber C341:17,2611,2730,14117
13.55Carlos SainzToro Rosso STR101:17,3181,3300,05723
14.11Sergio PerezForce India VJM081:17,3671,3790,04920
15.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:17,6271,6390,26021
16.33Max VerstappenToro Rosso STR101:17,6571,6690,03023
17.12Felipe NasrSauber C341:17,7511,7630,09421
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:18,1352,1470,38420
19.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:19,5313,5431,39615
20.28Will StevensMarussia MR03B1:19,7343,7460,20313
107% najlepszego czasu: 1:21,307


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 96%
Mokro
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Montreal
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MMMotorsport, 05.06.2015 21:38[!]
Naprawdę, bardzo mnie interesuje o czym myśleli w Mercedesie wypuszczając Hamiltona i Rosberga na intermediatach.
mich909090, 05.06.2015 21:46[!]
@MMMotorsport
Kolejny strategiczny majstersztyk Merca;) Chyba naprawdę czują się za pewnie w tym sezonie. Intermediaty to nie był dobry pomysł skoro Hamilton przez 1 km na wciśniętym do podłogi hamulcu jedzie jak po lodzie.
kibic sribic, 06.06.2015 14:49[!]
@mich909090 Z tym 1km to "trochę" przesadziłeś...
mich909090, 06.06.2015 15:08[!]
@Kibic Sribic
Zapomniałem dodać buźki ;) Ale jazda figurowa na lodzie była na pewno ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca