F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel zostanie cofnięty o pięć miejsc na starcie do GP Kanady

Oznacza to, iż Niemiec wyruszy do wyścigu z dziewiętnastego pola.
Mateusz Szymkiewicz, 6 czerwca 2015, wyświetlenia: 4030<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel otrzymał karę cofnięcia o pięć pozycji na starcie do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Kanady.

Niemiec podczas trzeciej sesji treningowej wyprzedził pod czerwonymi flagami bolid Manora, za kierownicą którego siedział Roberto Merhi. Jak przyznał Niemiec, zdecydował się na taki krok, ponieważ bolid poruszał się zbyt wolno i przypuszczał jego awarię.

Sędziowie jednak uznali, że kara dla Vettela była konieczna i postanowili cofnąć go o pięć pozycji na starcie do jutrzejszego wyścigu w Montrealu, dodatkowo przyznając mu trzy punkty karne. Sytuacja ta oznacza, że 27-latek po wywalczeniu piętnastego pola wyruszy dziewiętnasty, ze względu na fakt, że Jenson Button w ogóle nie przystąpił do czasówki i to jemu przypada ostatnia pozycja na starcie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 06.06.2015 23:10[!]
Verstappen za widowiskowego dzwona + zniszczenie wyścigu Grosjeanowi, który jechał po punkty dostał 5 miejsc do tyłu i 2 pkt. karne, natomiast Vettel taka kara..?? Nie jestem, żadnym fanem Vettela, ale ta kara jest komiczne wysoka jak na takie przewinienie, sędziowie po raz kolejny się ośmieszają .......
Aeromis, 06.06.2015 23:38[!]
Wysoka kara, chyba jednak za wysoka, ale niepojęte jest to odmóżdżenie FIA, która kary nalicza według kolejności ich zdobywania co jest nonsensem. W wyniku tego VES będzie startował przed VET. Kary powinny być naliczane zaczynając od dołu tabeli wyników kwalifikacji kończąc na zdobywcy p1, w ten sposób wynik kar byłby sprawiedliwy. Absurdalność obecnego przepisu jest bezdennie, niewymiernie głupia. Cóż, jaka FIA, takie przepisy.
Pogarda dla FIA! :)
Przydałoby się wysłać list do tych czubków od kibiców aby zmienili ten przepis.
corey_taylor, 06.06.2015 23:53[!]
Co do kolejności przyznawania kar, to uważam że jest dobra. Przy kilku wysokich karach w czołówce z piątku czy z poprzedniego weekendu, zawodnicy ze środka/końca stawki mogliby kombinować i łamać przepisy bo i tak nic by nie stracili (jeśli kary by były naliczane wg kolejności, od dołu). W obecnym systemie każda nowa kara jest na świeżo - czyli jest tak samo kosztowna za każdym razem, nie ma liczenia czy się opłaci złamać przepisy, tylko zawsze będzie +10 czy +5 i koniec.
Aeromis, 07.06.2015 00:14[!]
@corey_taylor
Cytat :
zawodnicy ze środka/końca stawki mogliby kombinować i łamać przepisy bo i tak nic by nie stracili

Otóż stracili by, czytaj http://www.f1wm.p...p/news_id-35319.html (2 i 3 akapit)
Poza tym obecnie często się zdarza, że kierowca zamiast -5 miejsc w dół dostaje -4. Matematycznie to dno, obecna kolejność jest niedorzecznością i nijak się ma do sprawiedliwości.
Michal2_F1, 07.06.2015 00:20[!]
Vettel wystartuje z P18 przed Verstappenem.
corey_taylor, 07.06.2015 00:27[!]
No nie wiem czy byłoby to kwalifikowane jako 'niemożność wypełnienia kary'
Z kolei jeśli zrobili by tak jak piszesz, to niektórzy kierowcy z góry by byli skazani na karę czasową zamiast dodania pozycji na starcie - też niesprawiedliwe.
Aeromis, 07.06.2015 00:29[!]
@Michal2_F1
I w ten oto sposób Max stracił o jedną pozycję mniej, czyli to co opisałem wyżej głupota...(choć bez konsekwencji) . Zresztą w takim przypadku, skoro jest możliwość "doładowania kary" dla VES to czemu VET tego nie ma i tak w kółko aż do wyzerowania kary dla VET. A może właśnie został wyzerowany, bo w końcu Seba także całej kary nie odbył. Bajzel, bajzel, bajzel...

@corey_taylor
Kolejność przed
p2 ma karę jako pierwszy
p3 ma karę jako drugi
p1 ma kare jako trzeci
Każdy z nich ma karę -5

P2 cofnięty na p7
P3 cofnięty na p7 (P2 wskakuje na p6)
P1 cofnięty na p7 (p3 spada na p8)
kolejność po:

P1 => P7 (-6 pozycji)
P2 => P6 (-4 pozycje)
P3=> P8 (-5 pozycji)

Gdyby kary poszły według logicznego toku myślenia, czyli najpierw dostałby p3, potem p2 i na końcu p1 kolejność byłaby sprawiedliwa
P3 => P8
P2 => P7
P1 => P6

Każdy straciłby wówczas 5 pozycji i kolejność ukaranych by została taka sama.

Kara powinna być tylko i wyłącznie względem CAŁEJ stawki kierowców (dlatego powinna iść od dołu tabeli), obecna kolejność przyznawania kar temu przeczy.
corey_taylor, 07.06.2015 01:19[!]
Taak
ale w Twojej wersji nie bierzesz pod uwagę kluczowego czynnika: momentu przyznania kary.
5 kierowców potencjalnie z top8 ma karę +10
Kierowca STR czy Saubera popełni przewinienie za +5 i nic na tym nie straci. Oczywiście teoretycznie straci bo mógłby znaleźć się przed tymi kierowcami (na starcie) ale praktycznie to nic nie zmieni bo i tak by go łyknęli na pierwszych okrążeniach.

a jak sędziowie stwierdzą że kary nie odbył, bo tak wyszło z sumy wszystkich kar i wlepią mu to w sekundach do końcowego rezultatu, to nie będzie uczciwe. Zwłaszcza gdy np gdzieś w końcówce byłby SC. Oczywiście można by takie rzeczy doprecyzować, ale strasznie dużo kombinowania i pewnie i tak niczego optymalnego by się nie osiągnęło.
Aeromis, 07.06.2015 01:42[!]
@corey_taylor
Owszem, wlepianie kar w boksach czy po wyścigu nie jest sprawiedliwe, bo i tory są różne. Uważam jednak, że osiągnięto by wówczas wyższą sprawiedliwość, zwłaszcza jeśli umożliwić teoretyczny spadek na pozycję wyższą niż ilość bolidów np p29 i p30 (co w prosty sposób rozwiązałoby niesprawiedliwość na dole tabeli) po czym ów kierowców dołączyć do stawki według ich "teoretycznej" kolejności (czyli na p21 i p22).

Ja nie widzę sensu aby kara jednego kierowcy mogła zmniejszyć karę drugiego jak to jest obecnie, jeśli ktoś ma -10 to i powinien tyle "odsiedzieć" ;) , aby żaden z pozostałych kierowców w wyniku obecnych przetasowań nie był pokrzywdzony.
corey_taylor, 07.06.2015 01:54[!]
Oczywiście z pewnego punktu widzenia nie jest to uczciwe. Ale to są sytuacje nie do przewidzenia (kto i kiedy dostanie karę).
Natomiast jeśli kolejność przyznania kary nie ma znaczenia, to już stwarza szerokie pole do kombinowania co się opłaci 'oszukać' a co nie.

Co do 'wyższej sprawiedliwości'..
Nie jestem ekspertem, może dałoby się to policzyć żeby z grubsza sprawiedliwie rozdawać kary czasowe, ale czy to by miało sens?
Jak kierowca z p21 ma karę +10 i startuje z p22 to teoretycznie orżnął system na 9 miejsc. Tyle że jeśli to jest kierowca z ogona to (na 99.9999%) zupełnie nic to nie zmieni w sytuacji w mistrzostwach. Jeśli to będzie kierowca z czołówki to prawdopodobnie ma większy problem, że na takiej pozycji się zakwalifikował i weekend ma z głowy/ruszy z pit lane.
Aeromis, 07.06.2015 02:09[!]
@corey_taylor
Co do "wyższej sprawiedliwości" to (w sposób niesprawiedliwy oczywiście ;] ) precyzują to obecne przepisy dodające kary w podczas odbywania pierwszego postoju.
Jutro czeka VES i VET chyba także.
pablonzo, 07.06.2015 14:43[!]
Kara powinna być poważniejsza. Vettel wyprzedzał przy prędkości 300km/h podczas czerwonej flagi, którą wielokrotnie widział. Jego tłumaczenie jest słabe. Spójrzcie na nagranie, widzicie tam żeby oszczędzał samochód?
http://www1.skysp...-under-investigation
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca