F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Mateschitz: Renault zniszczyło naszą radosć

Szef Red Bulla zasugerował także odejście z F1.
Paweł Zając, 19 czerwca 2015, wyświetlenia: 2149<< | lista | T- | T+ | >>

Właściciel Red Bulla, Dietrich Mateschitz, stwierdził, że słabe osiągi silnika Renault pozbawiły jego zespół radości płynącej z rywalizacji w F1. Publiczne przepychanki między zespołem, a francuską marką nie słabną od początku roku i dotyczą głównie niewystarczających osiągów oraz kiepskiej niezawodności jednostki napędowej.

Usterki silników sprawiły też, że już podczas GP Austrii zawodnicy byłych mistrzów świata będą mierzyć się z karami, a sam zespół podczas ósmego wyścigu jest 231 punktów za liderującym Mercedesem. „Poza marnowaniem naszego czasu oraz pieniędzy zniszczyli oni nasza radość oraz motywacje – żaden kierowca oraz podwozie nie nadrobi takich braków mocy” – powiedział Mateschitz w rozmowie ze Speedweekiem. „W dodatku nasze szanse są mocno ograniczane przez przepisy aerodynamiczne, więc nasz główny projektant, Adrian Newey, nie może robić swojej magii przy przednim skrzydle. Wykorzystaliśmy już czwarty silnik, więc czekają nas kary. Jak wiele rzeczy się zdarzy nim całkiem stracimy radość z tego sportu?”

Austriak dodał również, że nie ma innej opcji na przyszły rok, a korzystanie z silnika innego producenta nie jest jego zdaniem zbyt dobrym rozwiązaniem. „Od innych dostaniesz silnik, który jest dość dobry, by zdobywać punkty, ale nie tak, by pokonać fabryczny zespół. Będąc klientem nie masz szansy na mistrzostwo. To oznacza, że w ogóle takiej nie będziemy mieli, gdyż straciliśmy przewagę aerodynamiczną”.

Szef Red Bulla zasugerował także, że jego marka może wycofać się z F1 jeszcze przed wygaśnięciem obecnego kontraktu, który obowiązuje do 2020 roku. „Oczywiście, że są kontrakty na starty w F1. Pytanie jednak ile zespołów odeszło pomimo takich umów? Nie można kogoś zatrzymać jeśli on chce odejść”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.02.2019  McLaren i Toro Rosso osiągnęły porozumienie w sprawie Jamesa Keya
21.02.2019  Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań
20.02.2019  Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy
19.02.2019  Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi
18.02.2019  Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy
Tagi:
Mateschitz D.
Renault
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 19.06.2015 03:41[!]
Wiem, że modne jest krytykowanie RBR. No ale mają rację. Renault w ty roku jest gorsze niż w zeszłym, a to wtedy miało beznadziejne testy. Mimo to pozbierali się, mieli dobre właściwości jezdne i dystansowali Ferrari. Obecnie to o co wykonali to parodia, a pamiętajmy, że Renault to najskuteczniejszy producent silników w historii F1. Mam na myśli stosunek liczby tytułów do lat startów.
rno2, 19.06.2015 08:45[!]
Najgorsze jest to, że nie widać światełka w tunelu jeśli chodzi o przyszły sezon. Może coś tam Renault ulepszy, ale pozostali producenci też zimą nie będą spać, tylko usprawniać swoje silniki.
Trzymam kciuki, żeby dogadali się na sezon 2017 z Ferrari, albo z Hondą, która pewnie już w następnym sezonie będzie miała lepsze silniki od Renault...
RY2N, 19.06.2015 08:54[!]
Jakoś przed rokiem 2014 nie przeszkadzało im, że zniszczyli radość McLarena i Ferrari, a także ich kibiców.
Ironia losu... to Renault upierało się przecież żeby przejść na te silniki do kosiarek...
rno2, 19.06.2015 09:11[!]
@RY2N W erze V8 silniki wszystkich producentów były bardzo wyrównane, a po prostu RBR jako zespół robił najlepszą robotę w stawce.
Za obecną sytuację RBR odpowiada w 90% Renault. Pewnie Mercedes i tak by ich przegonił, bo oprócz bardzo dobrego silnika zbudowali również bardzo dobry bolid, ale gdyby nie ta francuska padaczka, to walczyliby o solidne punkty, a nie dostawali kary za nadprogramową wymianę jednostek jeszcze przed półmetkiem sezonu.
Yurek, 19.06.2015 09:54[!]
Przegrywać też trzeba umieć. Jak się nie podoba to wypad. Łaski nie robią.
Aeromis, 19.06.2015 10:34[!]
W tym roku nawet z Mercedesem na pokładzie RBR byłby do bani. Można było tak szkalować Renault rok temu, ale nie w tym roku. RBR w ostatnich latach spotykało się z STR przy dublowaniu, miało co najmniej 13 razy więcej punktów od STR, w tym roku w STR jest dwóch debiutantów a mimo to RBR nie ma nawet 4* więcej punktów. A Toro Rosso wcale nie podwyższyło poprzeczki ich forma jest constans, może nawet ciut niższa ze względu na skład z brakiem doświadczenia. Renault może w tym roku powiedzieć to samo o RBR - niszczą radość swoich kibiców.

Mateschitz zrzuca winę za to co wybrało RBR, a wybrało Renault. Wina jest po obu stronach, tyle że biorąc pod uwagę przepisy - Renault ma coś na usprawiedliwienie. A co Mateschitz ma na swoje? Nic, dlatego odwraca kota ogonem i jeszcze grozi odejściem, jak rozwydrzony dziecior.

Cóż, chyba nikt obiektywny się nie spodziewał klasy i sportowego ducha od producenta napojów.
Saruto, 19.06.2015 10:44[!]
Jeszcze chwila i F1 skończy jak AutoGP ;/
Michal2_F1, 19.06.2015 14:31[!]
@RY2N
O ile nie zgadzam się z sugestią jakoby RBR dominował jak Merc (bo to nieprawda) o tyle Renówka by się wycofała z F1 gdyby nie V6 więc masz częściowo rację i dobry punkt poruszyłeś.
Asmodeus, 19.06.2015 15:39[!]
Mam nadzieję że rbr i renault nie odejdą z F1 bo kogo wtedy będę wyświewać? Jak tak płaczą to niech wymyślą jakieś kolejne oszustwo żeby podgonić trochę z tempem wyścigowym, a nuż nikt się nie skapnie.
ICEman, 19.06.2015 16:07[!]
Gromy krytyki zawsze konstruktywne
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca