F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Salo: SMP domagało się od Williamsa obniżki wartości umowy sponsorskiej

06.12.2018

System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii

Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mateschitz: Renault zniszczyło naszą radosć

Szef Red Bulla zasugerował także odejście z F1.
Paweł Zając, 19 czerwca 2015, wyświetlenia: 2134<< | lista | T- | T+ | >>

Właściciel Red Bulla, Dietrich Mateschitz, stwierdził, że słabe osiągi silnika Renault pozbawiły jego zespół radości płynącej z rywalizacji w F1. Publiczne przepychanki między zespołem, a francuską marką nie słabną od początku roku i dotyczą głównie niewystarczających osiągów oraz kiepskiej niezawodności jednostki napędowej.

Usterki silników sprawiły też, że już podczas GP Austrii zawodnicy byłych mistrzów świata będą mierzyć się z karami, a sam zespół podczas ósmego wyścigu jest 231 punktów za liderującym Mercedesem. „Poza marnowaniem naszego czasu oraz pieniędzy zniszczyli oni nasza radość oraz motywacje – żaden kierowca oraz podwozie nie nadrobi takich braków mocy” – powiedział Mateschitz w rozmowie ze Speedweekiem. „W dodatku nasze szanse są mocno ograniczane przez przepisy aerodynamiczne, więc nasz główny projektant, Adrian Newey, nie może robić swojej magii przy przednim skrzydle. Wykorzystaliśmy już czwarty silnik, więc czekają nas kary. Jak wiele rzeczy się zdarzy nim całkiem stracimy radość z tego sportu?”

Austriak dodał również, że nie ma innej opcji na przyszły rok, a korzystanie z silnika innego producenta nie jest jego zdaniem zbyt dobrym rozwiązaniem. „Od innych dostaniesz silnik, który jest dość dobry, by zdobywać punkty, ale nie tak, by pokonać fabryczny zespół. Będąc klientem nie masz szansy na mistrzostwo. To oznacza, że w ogóle takiej nie będziemy mieli, gdyż straciliśmy przewagę aerodynamiczną”.

Szef Red Bulla zasugerował także, że jego marka może wycofać się z F1 jeszcze przed wygaśnięciem obecnego kontraktu, który obowiązuje do 2020 roku. „Oczywiście, że są kontrakty na starty w F1. Pytanie jednak ile zespołów odeszło pomimo takich umów? Nie można kogoś zatrzymać jeśli on chce odejść”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.12.2018  Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu
10.12.2018  Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
06.12.2018  Marko: Super Formula jest dobrym poligonem przed F1
05.12.2018  Lucas Auer dołączył do juniorskiego programu Red Bulla
Tagi:
Mateschitz D.
Renault
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 19.06.2015 03:41[!]
Wiem, że modne jest krytykowanie RBR. No ale mają rację. Renault w ty roku jest gorsze niż w zeszłym, a to wtedy miało beznadziejne testy. Mimo to pozbierali się, mieli dobre właściwości jezdne i dystansowali Ferrari. Obecnie to o co wykonali to parodia, a pamiętajmy, że Renault to najskuteczniejszy producent silników w historii F1. Mam na myśli stosunek liczby tytułów do lat startów.
rno2, 19.06.2015 08:45[!]
Najgorsze jest to, że nie widać światełka w tunelu jeśli chodzi o przyszły sezon. Może coś tam Renault ulepszy, ale pozostali producenci też zimą nie będą spać, tylko usprawniać swoje silniki.
Trzymam kciuki, żeby dogadali się na sezon 2017 z Ferrari, albo z Hondą, która pewnie już w następnym sezonie będzie miała lepsze silniki od Renault...
RY2N, 19.06.2015 08:54[!]
Jakoś przed rokiem 2014 nie przeszkadzało im, że zniszczyli radość McLarena i Ferrari, a także ich kibiców.
Ironia losu... to Renault upierało się przecież żeby przejść na te silniki do kosiarek...
rno2, 19.06.2015 09:11[!]
@RY2N W erze V8 silniki wszystkich producentów były bardzo wyrównane, a po prostu RBR jako zespół robił najlepszą robotę w stawce.
Za obecną sytuację RBR odpowiada w 90% Renault. Pewnie Mercedes i tak by ich przegonił, bo oprócz bardzo dobrego silnika zbudowali również bardzo dobry bolid, ale gdyby nie ta francuska padaczka, to walczyliby o solidne punkty, a nie dostawali kary za nadprogramową wymianę jednostek jeszcze przed półmetkiem sezonu.
Yurek, 19.06.2015 09:54[!]
Przegrywać też trzeba umieć. Jak się nie podoba to wypad. Łaski nie robią.
Aeromis, 19.06.2015 10:34[!]
W tym roku nawet z Mercedesem na pokładzie RBR byłby do bani. Można było tak szkalować Renault rok temu, ale nie w tym roku. RBR w ostatnich latach spotykało się z STR przy dublowaniu, miało co najmniej 13 razy więcej punktów od STR, w tym roku w STR jest dwóch debiutantów a mimo to RBR nie ma nawet 4* więcej punktów. A Toro Rosso wcale nie podwyższyło poprzeczki ich forma jest constans, może nawet ciut niższa ze względu na skład z brakiem doświadczenia. Renault może w tym roku powiedzieć to samo o RBR - niszczą radość swoich kibiców.

Mateschitz zrzuca winę za to co wybrało RBR, a wybrało Renault. Wina jest po obu stronach, tyle że biorąc pod uwagę przepisy - Renault ma coś na usprawiedliwienie. A co Mateschitz ma na swoje? Nic, dlatego odwraca kota ogonem i jeszcze grozi odejściem, jak rozwydrzony dziecior.

Cóż, chyba nikt obiektywny się nie spodziewał klasy i sportowego ducha od producenta napojów.
Saruto, 19.06.2015 10:44[!]
Jeszcze chwila i F1 skończy jak AutoGP ;/
Michal2_F1, 19.06.2015 14:31[!]
@RY2N
O ile nie zgadzam się z sugestią jakoby RBR dominował jak Merc (bo to nieprawda) o tyle Renówka by się wycofała z F1 gdyby nie V6 więc masz częściowo rację i dobry punkt poruszyłeś.
Asmodeus, 19.06.2015 15:39[!]
Mam nadzieję że rbr i renault nie odejdą z F1 bo kogo wtedy będę wyświewać? Jak tak płaczą to niech wymyślą jakieś kolejne oszustwo żeby podgonić trochę z tempem wyścigowym, a nuż nikt się nie skapnie.
ICEman, 19.06.2015 16:07[!]
Gromy krytyki zawsze konstruktywne
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca