F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Austrii: Vettel minimalnie przed Mercedesem w drugim treningu

Niemiec postanowił odrobić straty z porannych przejazdów.
Łukasz Godula, 19 czerwca 2015, wyświetlenia: 4795<< | lista | T- | T+ | >>
Druga sesja treningowa na Red Bull Ringu rozpoczęła się przy większym zachmurzeniu, a szanse na deszcz wzrosły do 30%. Mimo wszystko tor pozostawał suchy, a zawodnicy ochoczo wzięli się do swoich obowiązków na torze. Tuż po zapaleniu zielonych świateł z pit lane wyjechało ponad pół stawki.

Szybko też stawka weszła na obroty, gdyż już po kilku minutach mieliśmy konkurencyjne czasy. Na czele plasował się Raikkonen z wynikiem 1:10,298 i tylko kierowcy Williamsa nie mieli na swoim koncie żadnego rezultatu. Mercedes tracił do lidera niecałe 0,1 sekundy, co po porannych wynika było stosunkowym zaskoczeniem. Dobrym czasem popisał się również Max Verstappen, który plasował się na piątej pozycji.

Hamilton dopiero po 12 okrążeniach pierwszego przejazdu wskoczył na czoło tabeli i to z przewagą zaledwie 0,161 sekundy na Finem z Ferrari. Z drugiej strony minimalnie lepsze czasy nastały chwilowo dla McLarena, gdyż Alonso plasował się na dziesiątej lokacie ze stratą 1,3 sekundy. Ponadto Hiszpan testował nowy nos w stylu Red Bulla.

Stracony rano czas próbował nadrobić Vettel, który po 25 minutach był najbardziej pracowitym zawodnikiem na torze. Niemiec był nawet na okrążeniu, które mogło mu dać pozycję lidera, jednak zjechał do boksu, nie kończąc go. Realizator skupił się natomiast na nowym nosie McLarena. Jednak jak wiadomo, stajnie z Woking przeżywa większe problemy na nieco innym polu, więc nie należy się spodziewać cudów po tym skopiowanym rozwiązaniu.

30 minut wystarczyło wszystkim na sprawdzenie pierwszego kompletu miękkich opon. Po tym czasie na torze zaczęły się przejazdy na super-miękkiej mieszance. Swój czas od razu poprawił Raikkonen, wskakując na pierwsze miejsce i bijąc barierę 1:10. Niestety na kolejnych kółkach Fin dość mocno przytarł prawą przednią oponę w pierwszym zakręcie, powodując spore spłaszczenie.

Nikt jednak nie powiedział, że Mercedesy tak po prostu będą się przyglądały dobrej formie Ferrari. Nico Rosberg na swoim szybkim kółku wykręcił czas 1:09,611, co pozwoliło na przeskoczenie Raikkonena. Tymczasem Hamilton również był na bardzo szybkim kółku, ale błąd w ostatnim zakręcie uniemożliwił mu jakikolwiek awans, a co ciekawe, na trzeciej lokacie zawitał Pastor Maldonado.

Walki na czele w drugim treningu nie było dość. Swoje przysłowiowe trzy grosze postanowił wtrącić Sebastian Vettel, wykręcając czas lepszy od Rosberga o 0.011 sekundy. Przygodę w środku toru w tym czasie zaliczył Carlos Sainz Junior, jednak w porę opanował bolid, nie uszkadzając przedniego skrzydła. Oprócz tego niezbyt nowy komunikat pojawił się w radio Jensona Buttona, ponownie doszło w jego McLarenie do spadku mocy.

Ostatnie 30 minut zawodnicy poświęcili na długie przejazdy z myślą o suchych warunkach w niedzielę. Prognozy na sobotę w dalszym ciągu nie są optymistyczne, jednak w górach z pogodą nigdy nic nie wiadomo. Na nieszczęście dla Ferrari, podczas tych przejazdów w bolidzie Vettela ponownie doszło do spadku mocy. Nie oznaczało to zatrzymania na torze, ale musiał wrócić do boksów. Problem rzekomo dotyczył skrzyni biegów. Do końca sesji dobrnęliśmy bez większych przygód, choć z pewnością ciekawa będzie analiza czasów długich przejazdów Ferrari i Mercedesa.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF15-T1:09,600--28
2.6Nico RosbergMercedes F1 W06 Hybrid1:09,6110,0110,01150
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF15-T1:09,8600,2600,24941
4.13Pastor MaldonadoLotus E23 Hybrid1:09,9140,3140,05444
5.44Lewis HamiltonMercedes F1 W06 Hybrid1:10,1370,5370,22349
6.27Nico HulkenbergForce India VJM081:10,1600,5600,02349
7.8Romain GrosjeanLotus E23 Hybrid1:10,2670,6670,10738
8.33Max VerstappenToro Rosso STR101:10,3560,7560,08948
9.12Felipe NasrSauber C341:10,4950,8950,13939
10.11Sergio PerezForce India VJM081:10,5850,9850,09046
11.55Carlos SainzToro Rosso STR101:10,6311,0310,04650
12.26Daniił KwiatRed Bull RB111:10,6861,0860,05548
13.9Marcus EricssonSauber C341:10,7441,1440,05840
14.77Valtteri BottasWilliams FW371:10,7461,1460,00234
15.19Felipe MassaWilliams FW371:11,0111,4110,26542
16.14Fernando AlonsoMcLaren MP4-301:11,5171,9170,50617
17.3Daniel RicciardoRed Bull RB111:11,6762,0760,15938
18.22Jenson ButtonMcLaren MP4-301:11,9192,3190,24317
19.28Will StevensMarussia MR03B1:12,5222,9220,60334
20.98Roberto MerhiMarussia MR03B1:13,0943,4940,57234
107% najlepszego czasu: 1:14,472


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Red Bull Ring (A1)
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
LH44fan, 19.06.2015 15:42[!]
Fajnie, ze Ferrari konkurencyjne, to jest szansa na ciekawy weekend
pancio93, 19.06.2015 16:52[!]
@LH44fan
Zobaczymy jak z niezawodnością Ferrari, bo ten nowy silnik Ferrari coś awaryjny jest, szczególnie w bolidzie Vettela. Obyś miał rację.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca